Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mass Effect 2: prostřední díl úžasné ságy

  0:01aktualizováno  0:01
Do druhého dílu lze implementovat postavu z prvního. A co více, hlavní hrdina na základě vašich rozhodnutí buď zemře, nebo bude živ i nadále.

Mass Effect 2

Mass Effect 2První teaser trailer ke sci-fi RPG Mass Effect 2 všechny fanoušky prvního dílu jistě náležitě vyděsil. Nejprve totiž sesumíroval hrdinské činy hlavního hrdiny, kapitána Shepharda, tak, aby se pamětníci mohli ponořit do svých vzpomínek. Jenže pak následovala pořádná rána formou lapidárního sdělení: "Kapitán Shephard" zemřel ve službě".

Široká fanouškovská základna Mass Effectu nebyla zrovna nadšená. Jistě, hra je plánována jako trilogie, ale ani BioWare si přece nemůže dovolit zabít oblíbeného hlavního hrdinu? Teprve na letošní E3 si mohli všichni vydechnout. Shephard žije. Otázkou je, jak dlouho. Na prezentaci totiž nechyběla ani jeho definitivní smrt.

Mass Effect 2 dokáže přenést zážitky z prvního dílu a rozvíjet je dále. K tomu hra potřebuje pouze Mass Effect 2uloženou pozici z konce jedničky a podle ní upraví nástupce. Ovládáte tak svého vlastního Shepharda, se všemi vlastnostmi, předměty i rozhodnutími, která jste jeho prostřednictvím učinili.

Pakliže jste tak v originále zabili některou z četných vedlejších postav, už ji v Mass Effect 2 nepotkáte. Maximálně jako legendu. Popravdě, tohle je skvělý systém, který dává vzpomenout na stará RPG. Díky němu se také dobrodružství stává mnohem osobnějším a intenzivnějším.

Tato skutečnost ale samozřejmě nediskvalifikuje hráče, kteří nemají uloženou pozici, případně první díl nehráli, i když to pro ně bude škoda. V takovém případě si v rámci intra navolíte, jak byste se zachovali v klíčových scénách předchůdce. Tím si postavíte základy pro příběh Mass Effectu 2.

Mass Effect 2Hlavní příběh je ale pochopitelně stejný pro všechny hráče. Tedy aspoň jeho linie. Jakási neznámá mocnost nechává mizet celé kolonie a Shephard jakožto už zkušený a osvědčený borec dostává za úkol přijít věci na kloub.

Celé to nevypadá na nic menšího než sebevražednou misi, a tak se Shephard bude muset obklopit nejtvrdšími borci z celého univerza. Už z toho důvodu bude mít každý z parťáků dost silné motivy. A když se společně vydáte do nejisté budoucnosti, budete mít opravdový pocit sounáležitosti až jakési bratrskosti. Hrdiny spojí nebezpečí, jaké ve vesmíru ještě nikdy nikdo nezažil.

Jeden ze Shephardem vyhlédnutých tvrďáků je pověstný nájemný zabiják Thane – tedy žádný typický dobrák, spíše naopak. Jenže má zkušenosti a schopnosti, které jsou potřeba. Kontakt naMass Effect 2 něj pochopitelně nenajdete v telefonní knize, a tak si ho budete muset sami odchytnout.

Ještě že znáte příští Thaneúv cíl, kterým je mimozemská krasavice z národa Asar: šéfka gangsterské bandy, s níž už se Shephard dříve setkal. Naše známá milenka Liara TSoni hrdinu ochotně zavede až k domu této dámy, kde si můžete Thanea odchytnout.

Po cestě na místo povedete pro Mass Effect typický rozhovor s Liarou. Ještě při jejích běžících slovech si můžete vybrat, jak na vyřčené věty zareagujete. Díky tomu vzniká velmi plynulá konverzace bez nutnosti kdovíjak přemýšlet a čekat. Navíc jsou dialogy skvěle nastříhány, což vyvolává až filmový pocit.

Shephard si nyní rozumí i s těžkými zbraněmi, takže s moderní obdobou panzerfaustu není problém Mass Effect 2zlikvidovat několik strážců hlídajících Thaneův terč. Později se dostanete dokonce ke granátometu, jenž má vrhat i nukleární nálože. Podobně jako Fatboy ve Falloutu 3 způsobí tato věc malý atomový hřib a promění vše v okolí v bláto.

Při podobných akcích ztratí nepřátelé občas i části těla, jelikož je mají nově rozděleny do mnoha zásahových zón. Akce tak působí o poznání realističtěji, ale také krvavěji. I z hlediska výběru nepřátel bude celá hra, včetně příběhu laděna do temnějších kontur. Mass Effect 2 tak bude dospělejší a osudovější než předchůdce.

Stejně jako v jedničce, také tentokrát vás budou do akce následovat dva parťáci, kteří jsou velkou pomocí především v bojích. Na palubu vesmírné lodi Normandy si jich ale můžete pozvat až dvanáct, z nichž vždy vyberete ty, které se vám hodí. Ostatní levelují automaticky, aby byli použitelní i později.

Mass Effect 2Ale my ještě nemáme ani Thanea. Po vyřízení dalších strážných se dostáváme konečně až k dotyčné šéfce zločinného klanu. Ta vypadá překvapeně a rázem dochází ke klasickému tasení zbraní na obou stranách. Všichni na sebe míří pistolemi, když v tom do místnosti vpadne Thane a pouhýma rukama vyřídí dva strážné a následně i gangsteru.

Jedná se o skutečně efektní scénu, která by vás pro najmutí Thanea navnadila i bez toho, že byste k němu byli dovedeni. Prezentace každopádně skončila před jeho zlanařením. Zda se povede, nebo ne? Těžko říct. Bude záležet i na hráči.

Stejně tak bude na hráči záležet, jestli Shephard v průběhu hry zemře. Skutečně, původní trailer nelhal a hlavní hrdina za jistých okolností bude moct skonat. A teď nemyslíme to, žeMass Effect 2 ho zastřelí v jedné z mnoha přestřelek, vy si nahrajete pozici a zkusíte to znovu. Ne, případná (příběhová) smrt bude definitivní. V případě špatných (nebo dobrých, sebeobětujících se?) rozhodnutí si za Shepharda v Mass Effectu 3 zkrátka nezahrajete.

I tenhle fakt dokládá, jak úžasně variabilní ságu vlastně BioWare připravují. Jaká jiná série je takovýmto způsobem propojená a ovlivnitelná? Vždyť ve třetím dílem budou hráči pravděpodobně moct hrát buď za Shepharda, nebo někoho, kdo po něm převezme žezlo.

Teď ale čekáme teprve na druhý díl a vypadá to, že půjde ještě o větší pecku než v případě originálu. Hlavní postava nezačne od nuly a příběh ve známé galaxii teprve dostane opravdové, osudové grády. Tohle si nechceme nechat ujít!

Autor:




Nejčtenější

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.