Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mass Effect 3 bude sci-fi dramatem se vším všudy

aktualizováno 
Velkolepá sága Mass Effect spěje ke svému vrcholu a jak se zdá, na konec si tvůrci přichystali to nejlepší.

Tím prvním, co bylo na veletrhu Gamescom z Mass Effect 3 k vidění, nebyly propracované mechanismy vývoje postav ani jejich filozofické rozhovory. První záběry patřily zkrátka střílejícímu Shephardovi. A jak se ukázalo později, nebyly to záběry ani zdaleka jediné.

Přinejmenším z prezentace se zdá, že autoři tentokrát vyškrtli aspekty hry na hrdiny a připravují čistokrevnou střílečku. Ještě akčnější, než byl už tak přestřelkami prošpikovaný (a proto také nemalou skupinou hráčů kritizovaný) druhý díl.

Přesto tvůrci ujišťují, že Mass Effect 3 bude hlubším zážitkem než předchozí díl, ať už to znamená cokoliv. Marketingovou řečí naznačují, že vývoj a schopnosti jednotlivých postav přeci jen chtějí povytáhnout opět o něco více do popředí, zůstává ale otázkou, jak přesně se to na hře projeví.

Jedno ale víme už nyní zcela přesně, Mass Effect 3 bude dramatickým divadlem, což dokazuje už jedna z prvních misí, která byla novinářskému davu prezentována.

Hra vás uvrhne do děsivého až apokalyptického scénáře. Nikoliv jen tak někde ve vesmíru, jako tomu bylo doposud, ale rovnou ve městě domovské planety Země.

Mrakodrapy stojí v plamenech jako dohořívající svíčky, v zakalené zátoce leží trosky zřícených mostů, do toho výstřely, exploze a samozřejmě náležitě patetická orchestrální hudba. Atmosféra zkázy už snad ani nemůže být mocnější.

Zemi nezasáhla přírodní katastrofa, i když důsledky jsou podobné. Ulicemi procházejí takzvaní Reapeři, gigantické stroje, které s nebývalou efektivitou ničí vše, co jim stojí v cestě.

Shephard se objevuje na jedné z přistávacích ploch a sotva stačí obhlédnout míru neštěstí, už na něj vedle stojící kapitán Anderson křičí, že odsud musí okamžitě pryč.

Na cestě k vysílací stanici se hrdinové dostávají do několika přestřelek se zmutovanými kanibaly. Úkryt střídá úkryt a do toho dobře mířené salvy na protivníky. To vše dává silně vzpomenout na Mass Effect 2. Jen dějiště je zásadně odlišné. Se spektáklem třetího dílu se dvojka srovnávat nemůže.

Každou chvíli je třeba změnit cestu, protože se přes tu dosavadní něco zřítilo, nebo se sama propadla. Kolem padají k zemi bojová letadla a do vzduchu pro změnu létají celé budovy. Zkrátka chaos.

Ale i v něm lze narazit na klidnější momenty. Jako třeba když Shephard potká malého chlapce, který se schoval do odvětrávací šachty a za žádnou cenu nechce vylézt. O pár sekund později mizí. Jakmile chlapce na konci mise opět uvidíte, dočkáte se možná jedné z nejdojemnějších scén, jaké se ve hrách kdy objevily. Skvělý důkaz toho, že tvůrci z Bioware umí hráče stále strhnout jako málokdo.

Vývoj postav se na první pohled zdá být skutečně propracovanější a o něco robustnější než v druhém díle. Jde především o to, že nyní má každé povolání celkem osm talentů, které lze rozvíjet až na šestou úroveň. Už na třetí úrovni se ale musíte rozhodnout pro jednu ze dvou specializací. Milovníkům her na hrdiny to bude pravděpodobně stále málo, přeci jen je tak ale navýšen experimentální potenciál.

Zajímavější by mohlo být upravování zbraní pomocí nejrůznějších nalezených vylepšováků. Ty můžete implementovat na mnoha místech přímo v misi a nemusíte se vracet na vesmírný koráb Normandy. Pravdou ale je, že první díl, kde něco podobného bylo také možné, variabilitou předmětů zrovna nepřekypoval. Snad to tentokrát bude lepší.

Autor:




Nejčtenější

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.