Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mass Effect 3 bude sci-fi dramatem se vším všudy

aktualizováno 
Velkolepá sága Mass Effect spěje ke svému vrcholu a jak se zdá, na konec si tvůrci přichystali to nejlepší.

Tím prvním, co bylo na veletrhu Gamescom z Mass Effect 3 k vidění, nebyly propracované mechanismy vývoje postav ani jejich filozofické rozhovory. První záběry patřily zkrátka střílejícímu Shephardovi. A jak se ukázalo později, nebyly to záběry ani zdaleka jediné.

Přinejmenším z prezentace se zdá, že autoři tentokrát vyškrtli aspekty hry na hrdiny a připravují čistokrevnou střílečku. Ještě akčnější, než byl už tak přestřelkami prošpikovaný (a proto také nemalou skupinou hráčů kritizovaný) druhý díl.

Přesto tvůrci ujišťují, že Mass Effect 3 bude hlubším zážitkem než předchozí díl, ať už to znamená cokoliv. Marketingovou řečí naznačují, že vývoj a schopnosti jednotlivých postav přeci jen chtějí povytáhnout opět o něco více do popředí, zůstává ale otázkou, jak přesně se to na hře projeví.

Jedno ale víme už nyní zcela přesně, Mass Effect 3 bude dramatickým divadlem, což dokazuje už jedna z prvních misí, která byla novinářskému davu prezentována.

Hra vás uvrhne do děsivého až apokalyptického scénáře. Nikoliv jen tak někde ve vesmíru, jako tomu bylo doposud, ale rovnou ve městě domovské planety Země.

Mrakodrapy stojí v plamenech jako dohořívající svíčky, v zakalené zátoce leží trosky zřícených mostů, do toho výstřely, exploze a samozřejmě náležitě patetická orchestrální hudba. Atmosféra zkázy už snad ani nemůže být mocnější.

Zemi nezasáhla přírodní katastrofa, i když důsledky jsou podobné. Ulicemi procházejí takzvaní Reapeři, gigantické stroje, které s nebývalou efektivitou ničí vše, co jim stojí v cestě.

Shephard se objevuje na jedné z přistávacích ploch a sotva stačí obhlédnout míru neštěstí, už na něj vedle stojící kapitán Anderson křičí, že odsud musí okamžitě pryč.

Na cestě k vysílací stanici se hrdinové dostávají do několika přestřelek se zmutovanými kanibaly. Úkryt střídá úkryt a do toho dobře mířené salvy na protivníky. To vše dává silně vzpomenout na Mass Effect 2. Jen dějiště je zásadně odlišné. Se spektáklem třetího dílu se dvojka srovnávat nemůže.

Každou chvíli je třeba změnit cestu, protože se přes tu dosavadní něco zřítilo, nebo se sama propadla. Kolem padají k zemi bojová letadla a do vzduchu pro změnu létají celé budovy. Zkrátka chaos.

Ale i v něm lze narazit na klidnější momenty. Jako třeba když Shephard potká malého chlapce, který se schoval do odvětrávací šachty a za žádnou cenu nechce vylézt. O pár sekund později mizí. Jakmile chlapce na konci mise opět uvidíte, dočkáte se možná jedné z nejdojemnějších scén, jaké se ve hrách kdy objevily. Skvělý důkaz toho, že tvůrci z Bioware umí hráče stále strhnout jako málokdo.

Vývoj postav se na první pohled zdá být skutečně propracovanější a o něco robustnější než v druhém díle. Jde především o to, že nyní má každé povolání celkem osm talentů, které lze rozvíjet až na šestou úroveň. Už na třetí úrovni se ale musíte rozhodnout pro jednu ze dvou specializací. Milovníkům her na hrdiny to bude pravděpodobně stále málo, přeci jen je tak ale navýšen experimentální potenciál.

Zajímavější by mohlo být upravování zbraní pomocí nejrůznějších nalezených vylepšováků. Ty můžete implementovat na mnoha místech přímo v misi a nemusíte se vracet na vesmírný koráb Normandy. Pravdou ale je, že první díl, kde něco podobného bylo také možné, variabilitou předmětů zrovna nepřekypoval. Snad to tentokrát bude lepší.

Autor:




Nejčtenější

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Další z rubriky

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to, že...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.