Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mass Effect 3 chystá velkolepé finále sci-fi ságy

aktualizováno 
Málokterá série nabízí tak strhující příběh jako Mass Effect. Se třetím dílem navíc přijde dramatické finále, ve kterém celá trilogie vyvrcholí.

Mass Effect 3

Epickou sci-fi sérii Mass Effect čeká závěr. Nedávno byl sice odložen až na první čtvrtletí příštího roku, nejspíš ale jen proto, aby byl co možná nejlepší a měl ten správný efekt.

Mass Effect 3 příběhově navazuje na druhý díl. Hlavní hrdina, kapitán Shephard, čelí dosud největší výzvě. Tajuplná rasa Reaperů, s jejímiž hrozbami se dosud potýkal, totiž zaútočila na Zemi a další planety. Aby dokázala vesmírná loď Normandy čelit této hrozbě, byla notně vylepšená a přestavěná.

K plnému vychutnání zážitku z Mass Effect 3 je dobré znát oba předchůdce. Kdo by se do nich ale přeci jen nechtěl pouštět, dostane rychlý informační servis v podobě interaktivního komiksu, který už si vyzkoušeli hráči Mass Effect 2 na herní konzoli PlayStation 3.

Mass Effect 3

Naopak ti hráči, co předchozí díly odehráli, mohou těžit z přímé návaznosti třetího. Mohou si importovat uložené pozice, ve kterých jsou zakódována rozhodnutí, jež ponesou (ne)čekané důsledky i ve trojce. Kdo uložené pozice nemá, absolvuje test, ve kterém odškrtne nejdůležitější příběhové body.

Kapitán Shephard proti hrozbě Reaperů opět nebojuje sám. V týmu se objeví staří známí jako Liara, Ashley/Kaidan, Garrus, stejně jako nové postavy typu Jamese Sanderse. Přinejmenším potkat byste měli také Wrexe, Mordina, Legiona a Andersona. Záleží na tom, zda dotyčné postavy přežily vaše předchozí dobrodružství.

Ohledně románků, které bylo možné navázat v minulých dílech, autoři zatím mlčí. Je otázkou, zda ohrožení celého lidstva a spřátelených ras dává něčemu takovému vůbec prostor, na druhé straně dramatické situace emocím přejí.

Mass Effect 3

Často kritizovaný (až příliš akční) bojový systém Mass Effect 2 zůstane ve třetím dílu z větší části nezměněn. Přibýt by mělo akorát bojových sekvencí na blízko. Zároveň ale dozná přepracování krycí systém, aby fungoval ještě plynuleji. Nepřátelé mají na akce Shepharda a jeho týmu přímo reagovat, což má podle autorů vést k uvěřitelnějšímu průběhu bojů.

Zajímavě zní také informace o tom, že nepřátelé budou mít na svých tělech několik různě silných zón. Například v případě chodících robotů bude třeba cílit na zranitelný kokpit. Jiným je zase možné zničit brnění, případně oddělovat končetiny od těla.

Zkušenější hráče by měl potěšit záměr tvůrců zvýšit komplexnost prvků vývoje postavy, které byly v minulém díle silně redukovány. Opět si tak vyberete schopnosti z rozvětvených talentových stromů a vylepšíte je hned několikrát, nikoliv jen jednou. Zbraně lze doplňovat nejrůznějšími modifikacemi, jako jsou vetší zásobníky nebo dalekohled.

Mass Effect 3

Také třetí díl ságy bude mít hned několik konců. Jaký z nich nastane a zda se vám univerzum podaří zachránit, o tom rozhodne několik faktorů. Jednak přímé volby v příběhu, dále pak volby členů týmu, ale i to, jaké si najdete spojence.

Opět se totiž budete pohybovat ve složitém politickém a mocenském prostředí. Důležitou roli sehraje takzvaný Illusive Man, který hráče minule úkoloval. Tentokrát půjde jeho organizace Cerberus Shephardovi po krku.

Kdo by se v Mass Effect 3 těšil na hru více hráčů, bude zklamán. Autoři sice nevyloučili možnost, že se jednou multiplayerový Mass Effect objeví, tento díl jím ale nebude. V ústřední roli je tak opět maximálně propracovaný, dramatický a emotivní příběh.

Přesně to také hráči od Mass Effect 3 čekají. Finále ságy navíc autorům dovolí všechny dosud budované přednosti ještě zvýraznit.

Autor:






Nejčtenější

Propagační kufřík od Blizzardu
VIDEO: Rozbalujeme propagační kufřík od Blizzardu

Do redakce nám dorazil balíček, který se týká karetní hry Hearthstone. Podívejte se, jakými předměty Blizzard propaguje nejnovější rozšíření Mean Streets of...  celý článek

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.