Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Master of Orion 3: okna vesmíru dokořán

  12:00aktualizováno  18. ledna 2001 9:56
Třetí díl vesmírné tahové strategie Master of Orion by se mohl zařadit mezi tituly, s jejichž pomocí se Hasbro Interactive chystá změnit svoji image vydavatele obskurních podivností. Vzhledem k tomu, že od začátku prací na MOO3 uplynulo teprve několik měsíců, se o úspěšnosti takového počinu můžeme zatím jen dohadovat.
Master of Orion 3

Firma Hasbro Interactive už nějakou dobu usilovně pracuje na tom, aby její pověst vydavatele béčkových titulů upadla v zapomnění a aby se ve spojitosti s ní hráčům vybavovaly pouze názvy jako Gunship!, Simon the Sorcerer 3D, Starship Troopers nebo X-Com Alliance (kromě první uvedené hry patří všechny ostatní mezi dosud nevydané, ale očekávané ještě v tomto roce). Třetí díl vesmírné strategie Master of Orion je z tohoto pohledu jistě vhodně zvoleným titulem - oba předchozí díly se těšily poměrně velké oblibě mezi strategicky zaměřenými hráči, a tak si na MOO3 může Hasbro svůj morální kredit vylepšit hned o několik stupínků.

Hned v úvodu vás ale musím upozornit, že množství konkrétních informací v článku obsažených je menší než v novinkových článcích obvykle bývá. Důvodem je to, že vývoj MOO3 probíhá teprve několik měsíců, a k dispozici je tak jen pár zpráv s nepříliš sdělným obsahem. Spíš než jako plnohodnotnou novinku berte tedy následující řádky jako rozšířené oznámení o tom, že se nějaký třetí díl vesmírné tahové strategie vůbec chystá.

MOO3 vás postaví do role, v níž budete mít ve svých rukou osudy celých galaxií. Kromě klasického dobývání nových světu a jejich osídlování vás tentokrát čeká i nějaký ten mikro-management. Na život v každé galaxii můžete totiž pohlížet různě - z výšky celoplanetárního pohledu se sice snáze organizují ty "velké věci", ale přiblížíte-li se na úroveň jednotlivých obyvatel, budete obohaceni o zkušenosti z jejich každodenního života. Master of Orion 3 Nejenže tím získáte přehled o tom, kam váš lid chodí do práce, jak se baví, rozmnožuje a umírá, ale dozvíte se i některé informace, které napomohou vašemu lepšímu vládnutí. Pokud totiž nebudete brát v potaz potřeby prostých obyvatel, může se snadno stát, že po sérii stávek a demonstrací začnou lidé migrovat někam, kde se jejich hlasu věnuje větší pozornost.

Týmem pověřeným pracemi na MOO3 se stal Quicksilver Software. Jedním z cílů autorů je vytvoření tahové vesmírné strategie, která by dokázala přitáhnout i hráče, jenž se tahovým strategiím obvykle vyhýbají. V současné době tak populární akčnost je v tahových strategiích prvkem silně potlačeným, a tak je třeba tento handicap něčím vyvážit. Quicksilver vsadil na co nejdokonalejší grafiku a co nejpříjemnější ovládání. Hodně času je věnováno tomu, aby interface byl co nejintuitivnější a nejjednodušší, a zároveň aby bylo v kterémkoliv okamžiku možné vyvolat všechny informace, které může hráč v dané chvíli potřebovat. Protože získávání informací je v MOO3 velmi důležitou činností, nepřehledné tabulky s údaji, které jsou navíc špatně k nalezení, by mohly ze hry udělat značně frustrující záležitost, a právě tomu chtějí autoři předejít.

Změny oproti předchozím dílům jsou zatím jen naznačovány: rozvinutější diplomatické možnosti, efektivnější správa kolonií, realtimový bojový systém, ovládání spíše větších bojových celků než jednotlivých jednotek. O grafice není zatím známo ani to, zda se bude ubírat dvou- či třírozměrným směrem, a jak můžete vidět z okolních obrázků, k nahlédnutí jsou zatím pouze hrubé náčrty. Datum vydání je stanoveno někam na konec roku 2001.

Autor:




Nejčtenější

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Další z rubriky

Evil Within 2
Hrajte naši hru na nejnižší obtížnost, doporučuje slavný vývojář

Hororový Evil Within 2 si prý nejlépe vychutnáte na nejjednodušší obtížnost, tvrdí proti všem předpokladům legendární vývojář Shinji Mikami.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.