Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maximo vs. Army of Zin

  12:00aktualizováno  20. února 9:36
Maximo se vrátil a je silnější, hbitější a odhodlanější více než kdy dříve. A nedivte se mu, dvakrát aby mu unesli jeho milou aniž by si užil, to by vytočilo i toho největšího optimistu. Zase ale o důvod víc, proč kosit zástupy nepřátel.

Maximo vs. Army of Zin Nebudeme si nic nalhávat, když vzpomenu jak kdysi vrazil Maximo k nám do hráčského života nečekán – nezván a totálně nám převrátil naše hráčské hodnoty v oboru plošinovek, musím zamáčknout slzu v oku. Jo, to bylo kdysi, teď se snaží nám opět dokázat, že i po druhé to bude stejně dobré, možná i lepší.

Tenkrát šlo klasicky o záchranu své milované a okouzlující princezny ze spárů tyrana. No a teď se podržte, přijde veliká změna, jde o záchranu princezny. Jak vidíte, originalitou v příběhu se skutečně nešetřilo a tak se zase budeme bít kvůli nějaké ženské. A pak, že jsme my chlapi pány tvorstva. Ale ono to není tak jednoduché, jak se zdá. Smlouva Maxima s Grimem stále trvá a tak máte alespoň pomocníka na vaší cestě za vaší milou. Armáda Zin lorda Banea začala terorizovat vaši zem a kdo jiný nežli mocný Maximo s vaší maličkostí by ji toho měl zbavit.

Možná jedna z prvních otázek asi bude, jak veliká změna nastala od prvního dílu, když ten sám o sobě byl dokonalý. Je to velice těžké, ale pravda je taková, že díky důvtipu a různým mezerám z prvního dílu Maximo vs. Army of Zin zbylo dostatek nápadů pro realizaci druhého dílu. Opustíme zasmrádlé kobky, čpící bažiny plné krokodýlů a nahradíme to malebnými vesničkami, Lovercraftovským polem plným dýňových strašáků a technicky vyspělou architekturou ze které polezou Maximovi oči z důlku. Jo,to je tak, když si někdo myslí, že záchrana i když sličné dámy, stojí zato. Kdyby si našel jinou, nemusel by prolézat takové podivné světy. A co teprve všechny ty kovové nestvůry, které se vás budou snažit zneškodnit. A aby toho nebylo málo, tak se budete muset setsakramentsky otáčet abyste dokázali zachránit všechny nebohé obyvatelé dané úrovně. Ano, ač se to zdá neuvěřitelně, zde se bude i zachraňovat a nejenom pořád ničit. Já to říkám pořád, že ti herní hrdinové nějak měknou, to takový Arnie, ten by se s tím nepáral. Je to tak, pokud si budete chtít něco koupit, získat od něčeho klíč a nebo si jen tak pokecat, tak je budete muset zachránit a čím budete dál tím to bude těžší a pak, že je dobrodružství sranda.

Když opomeneme změnu prostředí, což je pro pokračování typické, jaké další změny nás vlastně čekají? Zatímco první díl byla čistokrevná plošinovka, toto pokračování se snaží z malé části implantovat RPG prvky v podobě nakupování a vylepšování zbraní. Zajisté, toto bylo již v prvním díle, ale musíme si Maximo vs. Army of Zin uvědomit, že tam jsme to nemohli ovlivnit a hlavně jsme o tyto výhody po nepodařeném útoku nebo skoku přišli. Zde již ale sami rozhodujeme o tom co, kdy a za kolik si pořídíme. Máte raději těžší zbraň v podobě kladiva? Žádný problém, vybavujte, pokud máte prachy. Nemáte žádné brnění a v nejbližším okolí není žádná tajemná truhla, od které byste stejně neměli klíč , protože vám zabili maníka, který jej vlastnil? Fajn, kupte. Chcete speciální šortky, které vás upozorní jemnými vibracemi kde je ukryta truhlice? Nikdo vám v tom nebrání. Je pouze na vás a na vaší momentální finanční situaci co, kde a kdy si koupíte, ale mějte na paměti, že prodejce si nejdříve musíte ochránit před nájezdem nepřátel, pak je již v klidu a celý váš. Z toho tedy vyplývá, že to co jste v prvním díle měli jen na chvíli, zde již za svoje zlaťáky máte na pořád. A jdeme dále, jak už jsem naznačil, nebudete zde mít pouze jednu jedinou zbraň v podobě meče. Jako druhou objevíte palici (kladivo), která neslouží jen jako ničivá zbraň, ale i jako spínač pro spouštění spousty mechanismů. Díky tomu se zde setkáme nejen s bojem, ale i lehkým náznakem puzzlů. Zajisté také potěší proměna do kostěje Grima, se kterým na určitý čas můžete pocítit neomezenou moc a svým nepřátelům poskytnout ochutnávku smrti. A pokud budeme pokračovat, další velkou změnou je celková variabilita misí. Samo, pořád je to jen o tom proběhnout úroveň a skosit Maximo vs. Army of Zin desítky nepřátel. Jenže již to není jen o klasickém procházení. Vesničané mají problém v kostele a vy jako vždy velkou náhodou jdete kolem a ten problém jim vyřešíte. Nebo když bojujete s baronem bok po boku a vy musíte hlídat jeho zdraví a ještě k tomu najít východ. A pokud jsme u těch překvapení, tak zajisté se musím zmínit o samotných bossech. Ano, zde neplatí žádná pravidla a již první díl dokázal, kam až se dá zajít. A druhý díl na tom není jinak. Ono, nevím jak na vás zapůsobí uprostřed středověku kovový drak, který na vás vytáhne rotační kulomety, ale na mě to udělalo takový dojem, že jsem se musel i několikrát nechat zabít, abych uzřel tu proměnu. A abych u těch podivností zůstal, tak rozhodně zmíním nevinného bílého králíčka, který se změní v rozzuřenou šedou bestii, která se vám zakousne do nově zakoupených šortek a vy máte co dělat, abyste je nemusel záplatovat. A když jsme u toho spodního prádla, tak jistě víte, že každé má jinou funkci a teď rozhodně nemám na mysli plenkové kalhotky, i když v některých situacích by je člověk skutečně ocenil. Teď tak přemýšlím, co by vás ještě mohlo zajímat. No jistě, obtížnost a variabilita. Takže ať se to někomu líbí nebo ne, hra je celkově přizpůsobena všem věkovým, potažmo „výkonnostním“ skupinám hráčů. Zatímco první díl byl svojí architekturou, obtížností a rozlohou daných misí čistou vzpomínkou na dobu minulou, na tento díl již Maximo vs. Army of Zin zapůsobil vliv moderní doby a i díky tomu ho zvládne daleko širší hráčské spektrum. Zajisté potěší daleko větší důraz na bojovou linku, čímž myslím počet a ne inteligenci nepřátel, jednoduší a méně zákeřné prostředí ve kterém neumíráte každých deset minut a již zmíněné RPG prvky, jejichž hodnoty vám nezmizí po prvním úmrtí. Dokonce i interakce s prostředím se zmírnila a i když teď máte možnost rozbíjet některé předměty, jiné, jako náhrobní kameny, již destrukci nepodléhají. Dokonce se vám ani nepodaří zaseknout meč do stromu. A když jsme u těch změn, tak byl přetvořen samozřejmě i grafický háv. Jestli k dobrému či špatnému, nechám jen na vás, je prostě jiný. Pryč jsou pastelově jasné barvy a dokonale živá příroda, se všemi živými botanickými úkazy. Místo toho nastala doba kamenných a kovových staveb zapomenutých civilizací okořeněných občas nějakou naivní vesničkou, kterou stejně budete muset akorát tak zachránit. Občas do toho vlezou nějaká pole s podivnými strašáky a banda železných týpků, kteří si akorát koledují o pořádný nářez. Prostě a jednoduše, grafika se snaží nabudit zcela jinou atmosféru a rozhodně se jí to daří, takže nějaké námitky v tomto případě v zásadě nejsou na místě.

Celkově vzato a konečnou větou řečeno, je velice těžké hodnotit dílko, které je tak stejné a přitom zcela jiné vůči svému předchůdci. Jste li příznivci takovéto hry, jakýkoli zápor vás nemůže rozházet, jakožto pravověrní uctívači prvního dílu budete zklamání přílišnou jednoduchostí, se kterou souvisí i hrací doba (cca deset hodin čistý průchod, kompletní splnění samozřejmě více) Ale ať je to jakkoli, stejně dejte Maximovi šanci, protože se budete skvěle bavit a o to ve hrách jde, nebo snad ne?

Maximo vs. Army of Zin
Výrobce/Vydavatel Capcom/Capcom
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 333 kB
Verdikt: Důstojné pokračování, které je stejné a zcela jiné nežli jeho úspěšný předchůdce. Ať tak nebo onak, zachovává si stejně dynamickou hratelnost a stylizaci. A to je to hlavní.
Hodnocení: 85% (info)

Autor:


Témata: princezna


Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Další z rubriky

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.