Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mechcommander 2 - 1. část návodu

  12:00aktualizováno  12:40
Mechcommander 2 je jedna z nejlepších strategických her tohoto roku a zároveň také jedna z nejtěžších. Proto vám přinášíme podrobný návod, který obsahuje několik postřehů ze hry i obecné rady, jak vyzrát na nepřítele a sestavovat Mechy. Příště vám přineseme podrobný popis všech misí a rady, jak je zdolat.

V prvním díle návodu na realtimovou strategii Mechcommander 2 si povíme, jak sestavovat Mechy a jak co nejefektivněji využívat resource pointy. Rovněž se dozvíte pár užitečných informací o Mechwarriorech i jejich strojích. Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, problém nebo nějakou radu, poznatek či užitečnou informaci, neváhejte využít diskuse. To je asi vše, můžeme začít.

Mechové

  • Mechcommader 2 se neřídí klasickým schématem, kdy se vám v kampani postupně pod ruce dostávají stále lepší a lepší jednotky, přičemž ty staré máte pořád k dispozici. V Mechcommaderovi 2 záleží na tom, kolem koho skáčete a právě jeho jednotky máte k dispozici. Takže třeba stotunový Atlas je ke koupi jen v první třetině hry, potom ho získáte jen z nepřátelských zdrojů. Jestliže vás netlačí nedostatek peněz, tak nikdy neprodávejte své Mechy. Nevíte totiž, jestli onoho Mecha ještě budete potřebovat a jestli půjde koupit.
  • V momentě, kdy v kampani poprvé spatříte mašinu na vraždění jménem Mad Cat, máte do jisté míry vystaráno. Mad Cat má dobré pancéřování, rychlé nohy i bezpočet dobrých zbraní. Neuděláte chybu, když Mad Cata vezmete na jakoukoliv misi, uplatnění najde totiž všude. O pár misí později přichází Blood Asp, což je rovněž velmi dobrý Mech, možná i ten nejlepší jakého v Mechcommanderovi 2 najdete, ale pod ruce se vám dostane až velmi pozdě. Do doby, než budete mít možnost získat Mad Cata, bude funkci flexibilního a silného Mecha zastávat Zeus. Na svou váhu je relativně rychlý a navíc si jej budete mocit koupit již v raných fázích hry. Až budou vaše skladiště plná zbraní Clanu, nezapomeňte Zeuse renovovat a vyměnit jeho pulzní lasery a rakety za tytéž zbraně, ovšem s písmenky Clan před jejich názvem. Výzbroj Clanu je totiž po všech stránkách lepší, ale o tom až později.
  • Do KAŽDÉ akce, až na jednu misi, o které padne zmínka v příštím díle, si berte jednoho Mecha vybaveného senzory (důvod je zřejmý, bez senzorů se neobejdete) a jednoho Mecha vybaveného jump-jety. Toho využijete k přeskakování zdi a k obsazování kontrolních věží. Teď přijde výčet všech Mechů vybavených jump jety (jsou seřazeni podle hmotnosti od nejtěžších po nejlehčí): Highlander, Lao Hu, Thor, Catapult a Jagermech (oba tyto stroje mají zbraně na velkou vzdálenost, záleží na vkusu každého; Jagermech má čtyři lehké autokanóny a Catapult zase bezpočet raketometů, volte raději jej), Hunchback, Starslayer, Shadow Cat a Wolfhound. Jak je vidno, seznam je opravdu dlouhý.
  • A teď Mechové vybavení senzory: Uller je ze všech Mechů nejlehčí a má nejhorší senzory. Stejnou kvalitou disponují Sha Yu, Anubis a Razorback, avšak všichni mají jump jety, a tudíž najdou větší uplatnění. Třetí skupinu tvoří Men Shen a Raven - oba tito Mechové mají lepší senzory než ti předchozí a jsou vybaveni rušičkou nepřátelských senzorů. Potom tady je ještě obrovský a těžký Cyclops, jehož senzory jsou tím nejlepším, co ve hře najdete. Jenomže jeho rychlost není o moc větší než rychlost maratónského běžce. Navíc se vám Cyclops hned tak pod ruku nedostane. Nejlepší variantou je proto lehký Raven, kterého získáte relativně brzy a který pro průzkum bohatě stačí. Nezapomínejte, že ho za žádnou cenu nesmíte posílat útočit na nepřátele, neboť je vzhledem ke své malé váze velmi snadno zranitelný. Na druhou stranu díky vysoké rychlosti upláchne každému.
  • Pokud budete hrát po síti nebo sólo mise proti počítači, kde máte přístup ke všem Mechům, rozhodně neprohloupíte, když si vezmete následující stroje: Blood Asp (90 tun) a Mad Cat (75 tun) plní funkci dobře pancéřovaného a dobře vyzbrojeného základu skupiny, se kterou vyrazíte do akce. Dlouhý dostřel využívaný k ostřelování nepřátelských pozic zajistí Catapult (65 tun). Nezapomeňte si ho ale modifikovat do buď již přepravené varianty Elite, nebo do něj nasázejte tyto věcičky – 11x clan LRM rack, 4x armor a 1x heat sink (podmínkou je, že dáte pryč jump jets produkující velké množství tepla). V této sestavě je sice Catapult velmi silný, nicméně na střední a malou vzdálenost nemá čím střílet, takže jej musíte opatrovat jako oko v hlavě. Dalším dobrým Mechem je Thor (70 tun), který jednak disponuje velkým palebným potenciálem a hlavně jump jety. Střední třídu zastupují rychlí a dobře ozbrojení Mechové Ryoken (55 tun) a Vulture (60 tun). A úplně posledním článkem silného týmu je průzkumný Raven (35 tun).

    Mechwarrioři

  • Mechwarrioři mají celkem pět úrovní a při přechodu na vyšší obdrží jednu speciální vlastnost. Jaká to bude, záleží jen na vás. Nezapomínejte ale, že je zbytečné dávat někomu specializaci na senzory a potom na nějakou super silnou zbraň. Průzkumný Mech vybavený senzory disponuje totiž jen lehkými zbraněmi.
  • Nyní následuje výčet hodností a zajímavé specializace, které stojí za zmínku: Green; Regular – specializace na Light Mech a specializace na senzory, kterou doporučuji zkombinovat se specializací na průzkum; Veteran – specializace na Medium Mech, průzkum a jump jet; Elite – specializace na Heavy Mech a na střelbu do krátké, střední nebo dlouhé vzdálenosti; Ace – specializace na Assault Mech a na gauss zbraně. Kromě toho si na každé úrovni můžete vybrat z bezpočtu specializací na nejrůznější zbraně. Tady záleží jen na vaší vůli, obecně se vyplatí brát specializace na raketomety, jimiž disponuje skoro každý Mech.
  • Během kampaně nemá cenu střídavě brát třebas deset Mechwarriorů - tím se cenné zkušenosti rozdělují mezi velký počet pilotů, což není zrovna ideální. Raději si na začátku vyberte pět vám nejsympatičtějších obličejů a s nimi projděte celou kampaň. Více jak pět šest Mechwarriorů díky přísným limitům váhy potřebovat nebudete. Hned na začátku si ujasněte, kdo by se měl kterým směrem ubírat (např. jednoho Mechwarriora budete potřebovat na pilotování průzkumného Mecha), a podle tohoto rozhodnutí přidělujte specializace.
  • Ztráta zkušeného pilota docela zamrzí, ale za opětovné hraní mise vám rozhodně nestojí. V posledních misích dostanete posily v podobě několika skvěle vycvičených Mechwarrirorů, takže se prakticky nemusíte obávat nedostatku zkušených pilotů pro ty nejtěžší boje.

    Resource points
    Resource pointy (dále jen RP) máte přiděleny už od začátku mise a jejich konto lze zvyšovat obsazováním resource building nebo resource truck. Raději se zdržím frází „resource pointy využívejte s rozmyslem“ a přejdu k popisu jednotlivých věcích, které si za RP koupíte.

  • Airstrike na rozdíl od prvního dílu nenajde uplatnění, neboť již není tak silný. Vyplatí se využít jej jen v případě, že se v blízkosti nějaké budovy, která při zničení pořádně vybouchne (sklad zbraní, paliva), nachází větší počet drsnějších Mechů, proti kterým byste normálně neměli šanci. Airstrike samozřejmě použijte k zbombardování oné budovy, jejíž masivní exploze by měla buďto zničit, nebo alespoň poškodit nepřátelské Mechy. Ale jinak se airstrike nevyplatí používat, to raději ušetřené RP použijte ke koupi Fixed artillery.
  • Nevýhodou artilérie je její nepohyblivost a zranitelnost. Pokud se do její bezprostřední blízkosti, kam nemůže střílet, dostane i ten nejslabší tank, je po ní. Vše vynahrazuje obrovský dostřel, veliká síla i značný rozptyl výbuchu. Dobrou fintou je umístění dvou artilérií na vrchol kopce a vylákání nepřátel rychlým Mechem do této připravené pasti. Vysoká cena (8000 RP) vám ale ovšem nedovolí masivní nasazení artilérie, avšak její pomoc je k nezaplacení.
  • Sensor probe i Scout Copter mají stejnou funkci a prakticky nulové využití. Průzkumná helikoptéra toho moc nevydrží a po pár zásazích jde k zemi. Senzorová sonda zase po určitém čase „vyprchá“, ale najde větší využití než helikoptéra. S příchodem Mechů vybavených senzory se ovšem na sondu i helikoptéru můžete s klidným svědomím vykašlat.
  • Funkce Repair trucku (déle jen RT) je zcela zřejmá – oprava Mechů je naprosto nezbytná, a proto právě RT budete ze všech pomocných věciček nejvíce využívat. Po určitém čase se RT „vyčerpá“ a jakoby se sám od sebe zničí. Do té doby jej opatrujete jako oko v hlavě. Často se mi stávalo, že jsem koupil RT, opravil Mechy a šel s nimi dál. Jenomže chudák RT zůstal sám a brzy se po něm vrhly nepřátelské pařáty. Proto RT nechávejte daleko od bitevního pole, nejlépe v obsazené základně a dbejte na jeho bezpečnost. Některé mise jsou totiž postaveny na tom, že chtě nechtě budete muset Mechy opravit a RP vám vystačí jen na jeden RT. Často v základnách najdete náhražku RT v podobě budovy jménem Repair bay, kterou stačí obsadit a už můžete opravovat do aleluja. Avšak i ona budova se po čase „vyčerpá“. Mechy opravujte průběžně. Rozhodně ne stylem, že až budou mít na kahánku, tak je opravíte. S více zničeným pancířem roste i riziko, že Mech půjde opravit jen kosmeticky, a ne do jakž takž přijatelného stavu (Mech jde zcela do plné parády opravit jen zřídkakdy). Např. pokud třeba bude mít nějaký Mech jen 30% pancíře, tak jej opravíte na 50%. Dál už to nepůjde. Ale pokud bude mít 80% pancíře, tak jej opravíte na 90%.
  • Minelayer se využívá k zaminování půdy (miny jsou dobrý sluha, ale špatný pán – dejte si pozor, ať nechodíte přes svoje vlastní). V jedné misi se bez jeho pomoci neobejdete, avšak po většinu hry můžete na Minelayera zapomenout. Záleží ovšem na vkusu a taktice. Rozhodně není špatný nápad zaminovat kus země a potom tam vlákat nepřátelskou techniku. Vždy ale minujte v několika řadách za sebou, nejlépe pokládejte miny do tvaru velkého čtverce.
  • Poslední věcičkou je Salvage craft, který se používá k postavení Mecha na nohy a k umístění pilota do něj. V některých misích (o nich si povíme příště) se bez této pomoci neobejde – obsadíte několik dobrých Mechů a hned je mise lehčí. Salvage craft ale stojí 10 000 RP, což rozhodně není zanedbatelná částka. Nezapomínejte, že pokud se vám líbí nějaký Mech, kterého už ale nemůžete obsadit díky nedostatku RP, tak ho můžete získat po konci mise, kdy se před vámi objeví seznam všech Mechů, které lze koupit. Zaplatíte a Mech je váš.

    Sestavování a modifikace Mechů

  • Detailní popis všech komponentů a jejich vlastností (síla, počet nábojů, kadence, dostřel, produkované teplo, cena, plusy a mínusy) naleznete v encyklopedii, takže se s popisem a jmenováním výhod či nevýhod jednotlivých zbraní zdržovat nebudeme. Při modifikaci Mechů záleží na fantazii každého, asi by bylo zbytečné cokoliv radit, jenom nezapomeňte, že několik věcí je jichž předdefinovaných a jsou do Mechů napevno umístěny, takže nemáte šanci s nimi jakkoliv manipulovat - senzory, rušička senzorů a jump jety (ty můžete jenom dát pryč, nikoliv je umístit do nějakého Mecha, který je nemá implantovány již od začátku).
  • Zbraně Clanu daleko předčí výzbroj Inner Sphere. Mají větší kadenci a ačkoliv je arzenál Clanu daleko dražší než ten normální, s klidným svědomím jej nakupujte, neboť peněz je ve hře relativně dost. Nevýhodou je, že třebas rakety s dlouhým dostřelem produkují větší množství tepla, ale i přesto se zbraně Clanu vyplatí montovat do starých Mechů za cenu toho, že oželíte nějakou zbraň (nejlépe zcela zbytečné kulomety, které má většina Mechů) a na její místo dáte několik chladičů (heat sink) k eliminaci tepla. Až poprvé z nepřátelských skladišť ulovíte nějaké, ihned se pusťte do renovace, i když se vám nechce nebo byste neradi zasahovali do připravených konfigurací. Pouze vyměňte všechnu techniku za tytéž zbraně Clanu. Jako příklad si můžeme uvést Mecha Lao Hu, jehož renovace ve variantě Prime by měla vypadat takto: ultra heavy autocannon vyměníte za clan ultra heavy autocannon, large pulse laser za clan large pulse laser a streak SRM pack za clan streak SRM pack. V této nové verzi Lao Hu střílí podstatně rychleji.
  • Nezapomeňte, že s postupem ve hře, kdy získáváte nové zbraně a potkáváte speciálně upravené Mechy, se automaticky u několika Mechů objeví nová konfigurace, jež je mnohdy lepší než ta stará – třeba Highlander Prime / Highlander Elite, Catapult Prime / Catapult Elite a Lao Hu / Vong‘s Lao Hu.

    Pro dnešek to je vše, příště vás čeká druhý a zároveň poslední díl návodu, jenž bude obsahovat popis jednotlivých misí a hlavně rady, jak je zdolat.

  • Autor:


    Témata: Raketa


    Nejčtenější

    Outlast (PlayStation 4)
    Co budete hrát o víkendu?

    Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

    Forza Horizon 3: Hot Wheels
    RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

    Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

    Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
    Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

    Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

    Empathy: Path of Whispers
    RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

    Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.