Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MechCommander 2 - rozděl a panuj

  12:00aktualizováno  21. listopadu 9:55
Když máte holé ruce, jste doslova bezbranní. Když máte po ruce alespoň pořádný klacek, dodá vám to v temném lese trošku odvahy a sebejistoty. A když máte stotunový obří stroj, který je vybavený nejmodernějšími zbraněmi, pak máte po starostech. I po nepřátelích.

MechCommander 2„Rozděl a panuj,“ tak zní nesmrtelná věta dávného vojevůdce, kterou popsal základní metodu, jakou lze nejlépe dosáhnout svých cílů, pokud nám v cestě stojí nějaké překážky. Stejným heslem se také řídí RTS MechCommander 2, kterou pro vás připravuje společnost Microsoft. Je zde však jistý rozdíl v chápání této věty. Zatímco císař, který slavnou větu vyřkl, jí měl na mysli, že nepřítele je zapotřebí rozložit zevnitř, podle tvůrců pokračování MechCommanderu je zapotřebí jej rozložit totálně. Počínaje hlavou a končetinami. A protože nepřátel je mnoho a pro obyčejné lidi by to byl úkol téměř nesplnitelný, nastupují na scénu Mechy. Obří roboti, kteří jsou ovládáni piloty ukrytými před nepřáteli za jejich mocným pancéřováním.

Stejně jako první díl, i MechCommander 2 má své základy v již patnáct let staré stolní hře BattleTech. Jako nájemný žoldák se upíšete do služeb jednoho ze tří znesvářených šlechtických rodů a po hlavě se vrhnete do víru boje. Přestože ale budete ovládat smrtící a zdánlivě nezničitelné obří stroje, vítězství vám zajistí spíše logické myšlení, postřeh a správný odhad situace, než samotná hrubá síla. Nejste totiž sami, kdo Mechy vlastní - vaši nepřátelé jimi disponují též. Nezbytná pro vás tím pádem nebude jen dokonalá výzbroj a ochrana zkušených pilotů, ale také použití co nejvhodnější strategie.

MechCommander 2Boje probíhají v kompletně trojrozměrném prostředí, které si můžete prohlédnout nejen na okolních obrázcích, ale také v dnešních $1#x201C;http://bonusweb.cz/screenshots/mechcom2scr001122.html“>screenshotech. Tvůrci přitom použili pro kameru, zabírající hrací pole, stejnou techniku, jakou jsme mohli obdivovat již například v $1#x201C;http://bonusweb.cz/e/earth2150.html“>Earth 2150, tedy volný pohyb do všech směrů, plynulá rotace, korekce výšky a zoom. Už jen to samotné by společně s jistou tradicí BattleTechu mělo zajistit novému MechCommanderu u hráčů úspěch, ale tvůrci nevsázejí pouze na grafiku. Pokusili se, mimo jiné, zakomponovat do svého produktu i jistý fyzikální model. To je běžné například u 3D akcí, ale nedá se říci, že by to byl standardní prvek realtimových strategií. A v čem se tento model projeví? Například v tom, že budete moci porážet stromy, prostřílet se zdí a tak si třeba vytvořit pohodlnou zkratku, nebo pod svýma obříma nohama drtit, vše, co vám bude stát v cestě.

Vzhledem k tomu, že v žánru RTS již začíná být poněkud těsno, pokusili se vývojáři co nejvíce odlišit MechCommander 2 od konkurenčních titulů. Začlenili tedy do něj několik prvků, které by měly hru co nejvíce oživit. Boje ve vašem provedení tedy mohou vypadat například následovně. Průzkum zjistil, že nepřítel má proti vám početní převahu. Rozhodnete se tedy na něj jít lstí. Za malým lesíkem si schováte několik robotů, které navíc deaktivujete, aby je nepřítel na svých senzorech nezachytil. Malým průzkumníkem k nim poté přilákáte skupinku protivníkových Mechů. Jakmile se objeví na dostřel, aktivujete svou MechCommander 2přepadovou jednotku a řízenými raketami je zneškodníte. Zajistíte okolí a přivoláte ze zálohy opravářské vozy, které zničené roboty dají znovu dohromady. Ty poté osadíte svými piloty - a rázem je převaha na vaší straně.

Ačkoliv jsem hrál již poměrně slušnou řádku RTS, musím uznat, že takovýto herní systém se mi více než zamlouvá. Není to ale jediné, na co Microsoft vsází. Nabízí hráčům také podporu pro multiplayer až osmi hráčů (LAN, internet), propracovaný příběh, špetku RPG prvků a editor misí. Ten by měl být také jedním z hlavních lákadel, protože se nebude jednat o nějaké narychlo spíchnuté prográmky, ale o utility, které k tvorbě úrovní používají samotní vývojáři MechCommanderu 2.

Nechme se tedy překvapit, jak bude výsledný produkt vypadat. A nebudeme muset ani čekat příliš dlouho - hra by měla být hotova již počátkem příštího roku. No, uvidíme.

Autor:


Témata: Raketa, Robot


Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Další z rubriky

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.