Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MechMinds: na východní frontě je rušno

  12:00aktualizováno  14. listopadu 10:36
I k blízkému cíli vede dlouhá cesta. Ruská firma SkyRiver proto poctivě ""vyšlapala"" unikátní taktickou akci o civilizaci, které dominují roboty a mechové, o civilizaci, kde lidé zůstávají legendou a přežití jedince závisí na verzi ovládacího programu. Přečtěte si náš rozhovor s prezidentem studia, Valerynem Voroninem.

Zvolte téma...
O původnosti...
O světě bez mechů...
O ovládání...
O možnosti RPG...
O zbraních...
O velikosti map...
O 3D a 2D hrách...
O podpoře přes internet...

MECHMINDS
Výrobce hry: SkyRiver Studios
Vydavatel: 1C
Datum vydání: Q1 2003
homepage

Herní vesmír MechMinds je osídlen roboty. Lidé vymřeli - nebo odešli? Umělá inteligence konečně pokročila tak daleko, že se mechanoidé (MechMinds) nezaráželi o stěny, dokonce jim přesně fugnovala orientace a pathfinding. Softwarové bloky - paměť - vzpomínají matně na své stovřitele. Robotický hrdina prožívá život na vícefunkčním kluzáku, který především umožňuje akční styl života, ale má proporce i pro obchodování a rychlost pro objevování krajiny. Přes třicet zbraní lze připevnit na jeden z třiceti kluzáků, tím se hra vzdaluje čistě akční škatulce a stává se více přemýšlivější. Vedle zajímavého obsahu není vedlejší ani strukturalizace umělé společnosti. Jak píše Tomáš Krajča v :"Po dobu fungování experimentální zóny si MechMinds vytvořili vlastní civilizaci s osobitou kulturou a zvyky." Jaké to tedy bude? Na východní frontě to určitě někdo má rád horké! Alespoň si to myslí pan Valery Voronin, boss programátorů a prezident ve vývojářské firmě SkyRiver Studios.

MechMinds MechMinds MechMinds

Bral si příběh MechMinds za vzor staré dobré povídky "nakažené technologií", jaké psal třeba Asimov v Já, robot?
Ne, přímo jsme se neinspirovali žádným vědeckofantastickým dílem, ale předpokládám, že nás napadlo v mnoha případech to stejné, co autory povídek nebo filmů, a tak naleznete jisté podobnosti. Koncept hry je od kořenů původní. Hráč je aktivní při vývoji civilizace MechMinds, ale zároveň ten vývoj může ovlivnit a pozorovat, jak se hra přizpůsobí.

To zní jako softwarový organizmus-chameleón. Jak jste na takový nápad přišli? Byla cesta bezproblémová?
Svět, ve kterém by hráč chtěl žít i mimo hraní, to je náš cíl. Svět, který žije plnohodnotným dynamickým životem. Proto jsme museli přistoupit k multi-žánrovosti, ale s tím rozhodnutím se také objevila největší komplikace: hledání těch správných grafických umělců.
Chtěl bych opravit jednu z vašich otázek (neoficiálních -pozn. redakce), herní svět, jeho pravidla a obyvatelé nemají nic společného s hrami, kde vystupují obří bojové mašiny Mechové. MechMinds je naprosto odlišná a jestli nás něco spojuje, tak je to slovíčko "Mech". Styl je také trochu podobný, ale to je vše.

MechMinds MechMinds MechMinds

Všechny hry tohoto stylu mají složité ovládání. Než si člověk zažije stovky kombinací klávesnice, myši a joysticku, tak je mrtvý. Jak jste vyřešili komplexitu ovládání bojového stroje vy?
Ovládání kluzáku - létajícího stroje - bude jednoduché na pochopení a zároveň poskytne dostatek rozmanitých ovládacích mechanismů. Všechny ovládací periferie jsou hrou podporovány, s tím, že upřednostňujeme nejběžnější kombinaci klávesnice a myši. Ovládání navíc vychází z ovládání vozidel v hrách podobného stylu, takže i pro zběžného hráče nebude problém dostat ovládání do rukou.

Z toho, co jste zatím řekl, vyplývá, že hra je především o akci, ale už nepočítá s populárními RPG prvky. Jak hodláte jednotlivé úkoly zpestřit a dokázat hráči, že se s postupem hrou jeho avatar vyvíjí?
Vedle samotného akčního řádění budeme po hráči vyžadovat rozhodnutí založené na bystrosti jeho smyslů. Podporujeme také obchodování, a to do té míry, že se hra dá hrát se zaměřením pouze na obchodničení. Ne, máte pravdu, ve hře žádné výrazné RPG prvky nebudou, ale některé vlastnosti ovlivní svět okolo avatara - například jeho hodnocení. Jako člen funkční společnosti má hráč více možností s tím, jak roste jeho konto. Taktické prvky zůstávají stejné jako v jakékoliv jiné akční simulaci, ale uvádíme na monitory navíc týmovou akci.

Klimatické zóny MechMinds

MechMinds MechMinds MechMinds

Jaký vliv na hratelnost mají zbraně?
Ve hře je samozřejmě množství zbraní, ale počet zbraní, které může hráč použít v jednom okamžiku je omezený. Pakliže rádi ničíte nepřátele na velkou vzdálenost k tomu určenými zbraněmi, zjistíte, že na blízko jsou k ničemu. Tou určitě nejpopulárnější zbraní jsou bomby! Hráč je může použít od samého začátku hry a jsou nejefektivnější proti skupinám nepřátel. Úspěšné používání bomby předpokládá zaměření podle rychlosti nepřátel a balistiky

Jak rozlehlá je mapa pro jednu misi a jak se liší od multiplayeru?
Prvně, ve hře nejsou mise, místo toho je celý svět rozdělen na několik lokací. Úkoly, které se v nich plní jsou rozmanité a hráč se k nim dostane, jakmile bude dostatečně připravený, nikoliv najednou. Hra by měla proto uspokojit dva typy hráčů: ty, kteří chtějí objevovat nejmenší detaily i ty, které zajímá, co se stane příště. Multiplayerová verze bude obsahovat známé modifikace jako deathmatch, ale také ale objeví se mody, jaké jste ještě v podobných hrách nikdy neviděli.
V našem herním světě se neztratíte. Neustále se vám promítají informace o tom, kde jste a co máte udělat. Pakliže sledujete hlavní příběh, máte vždy možnost odložit důležité úkoly a plnit ty menší pro obdržení lepších zbraní nebo získání více informací o příběhu.

MechMinds MechMinds MechMinds

Je vývoj 3D hry složitější než 2D hry? Kdesi jsem zaslechl pravý opak...
Vývoj jakékoliv hry je doprovázen řadou problémů. 3D je často pouze daň trendu a je pravda, že 3D zjednodušuje mnoho věcí, ale zároveň staví nové překážky a rozhodně neplatí, že by vytvoření 2D hry bylo jednodušší. Když děláme 3D hru, je nejtěžší naprogramovat grafický engine a pak už je bohužel méně zdrojů na vytvoření samotné hry.

Budete udržovat hru "živou" přes internet?
Tak to neslibujeme, ale po vydání budeme hru podporovat.

Díky za rozhovor.

Autor:


Témata: Robot, Umělec


Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Další z rubriky

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.