MechMinds - obří bitevní roboti v akci

Mechové, neboli obří bitevní roboti, jsou gigantické bitevní stroje humanoidního tvaru, avšak poctivě oplechované nejrůznějšími pancíři a ozbrojené desítkami ničivých zbraní. Jejich souboje v daleké budoucnosti si tentokrát užijeme v trochu jiném kabátku – jak se vám zamlouvá akční RPG s roboty v hlavní roli?

MechMinds Mechy, čili v českém překladu OBRy (Obří bitevní roboty), poprvé na světlo světa přivedli designeři společnosti TSR, která se zabývá tvorbou deskových her a má na svědomí především legendární papírovou hru na hrdiny Advanced Dungeons & Dragons. V Battletechu, jak se hra jmenuje, posouváte po herním plánu vlastnoručně nadesignovanými roboty a snažíte se rozstřílet protivníka na kousky, které už nevezmou ani v kovošrotu. Převedení na monitory počítačů jsme se už také několikrát dočkali, mezi nejznámější kousky patří bezesporu akční série Mechwarrior, Heavy Gear či Earthsiege (s výjimkou posledního dílu), absolutorium si zaslouží i realtimové strategie Mechcommander 1 a 2. MechMinds budou ovšem patřit do ještě trochu odlišné škatulky – nepůjde o nic menšího, než o akční RPG s gigantickými bitevními roboty v hlavní roli.

Svět MechMinds je světem daleké a ne zrovna optimistické budoucnosti. Představte si, že již před dlouhou dobou lidé stvořili obrovskou vojenskou oblast spravovanou vysoce inteligentním počítačovým systémem pod názvem Super a na dlouhou dobu ji opustili.
V této nehostinné pustině tak dále samovolně probíhá megalomanský vojenský experiment. Cílem systému Super je vytvořit ideální bojové MechMinds vozidlo – glider (kluzák). Jedná se o víceúčelové bojové stroje s antigravitačními motory. K jejich údržbě, vylepšování a testování byli vyrobeni roboti s propracovanou umělou inteligencí, která jim vtiskla povahové rysy a emoce, které si nezadají s těmi lidskými. Po dobu fungování experimentální zóny si MechMinds vytvořili vlastní civilizaci s osobitou kulturou a zvyky.

Pochopitelně ne vždy se všichni MechMinds shodli na směru vývoje svých strojů. Díky tomu se brzy jejich společenství rozštěpilo do názorově i technologicky odlišných frakcí, které proti sobě bojují a na jejichž stranu se můžete přidat. A aby byla ještě větší legrace, zapojí se do akce ještě jedna síla: tajemný Observer (tedy doslova Pozorovatel), který se nemá zrovna v lásce se systémem Super.

Vy se v roli jednoho z mnoha robotů posadíte do kokpitu vlastního kluzáku a bude na vás, abyste se protloukli herním světem pokud možno co nejlépe. Hraní MechMinds bude sestávat z putování po různých zónách vojenské oblasti, bojů se znepřátelenými stranami, obchodu s mírumilovnějšími obyvateli, přijímání a plnění nejrůznějších misí a především získávání nových a nových zbraní a neustálé vylepšování stroje.

Aby vás hra nezačala brzy nudit, se autoři snaží zabránit mnoha sympatickými způsoby. Koupit, vybojovat či získat po splnění obzvláště náročného úkolu budete moci více než třicet MechMinds typů kluzáků, mezi kterými najdete i jejich biomechanické varianty, ještě o něco větší by pak měl být počet zbraní, které na ně budete moci umístit. Nosnost každého je ovšem stejně jako v případě klasických mechů omezená, a tak budete muset těžce vybírat z mnoha druhů bomb, min, raket či laserových paprsků.

Sami autoři z ruského týmu SkyRiver Studios (distribuce se ujme taktéž ruská firma 1C Company) v tiskových materiálech nejvíce vychvalují obrovskou rozlohu světa a unikátní prostředí robotických společenství s odlišnou kulturou, zvyky a tradicemi, které se vyvinuly po dobu trvání experimentu. To zatím posoudit nemůžeme, nicméně druhý bod, na který se soustředí, tedy parádní speciální efekty a grafické zpracování, nám ke zveřejněným screenshotům příliš nesedí. Do vydání hry, které je naplánováno na druhé čtvrtletí příštího roku, však mají tvůrci ještě spoustu času, ve kterém mohou zatím nevýraznou grafiku zlepšit a přinést nám tak po všech stránkách vynikající akční RPG z netradičního sci-fi světa.


Témata: Raketa, Robot, Testování