Pokud jste dosud o sérii Battle Network neslyšeli, tak vězte, že celá idea se točí okolo vzájemně propojených světů. Reálného a virtuálního. Hlavním hrdinou však není překvapivě slavný „igráček“ v modré obrněné kombinéze, ale školou povinný mladík Lan. Jeho nejlepším přítelem je však právě virtuální Mega Man. Lan s ním udržuje kontakt pomocí svého osobního terminálu PET (PErsonal Terminal, taková futuristická kombinace PDA a mobilního telefonu) a společně tvoří nerozlučný tým, který bojuje proti všem neřádům ať už ve virtuálním či reálném světě. Od třetího dílu se série vydala podobně jako konkurenční RPG Pokémon směrem dvou navzájem se doplňujících se verzí hry, lišících se od sebe několika více či méně výraznými aspekty. Stejný osud potkal samozřejmě i pátý díl, jehož konverzi na NDS lze považovat za jakousi kompletní edici, doplněnou o několik exkluzivních vlastností, šitých speciálně na míru dvoudisplejové konzole.
Veškeré úkony, včetně útoků, obrany, uzdravování atd. budete provádět pomocí tzv. battlechips.
První, čeho si samozřejmě všimnete je, že se na grafické stránce nezměnilo zhola nic. Samozřejmě že hra využívá obou displejů, ale jinak je z vizuálního hlediska Mega Man Battle Network 5 Double Team DS (dále už jen proboha MM5DS :-) totožný s původní GBA verzí. Bohužel se to týká i hudebního doprovodu a zvuků. Nu což, každý den není posvícení. Alespoň, že je obsah MM5DS opravdu kompletní. Obsahuje totiž opravdu všechny postavy, lokace, úkoly i předměty jak z MM5: Team Colonel, tak i MM5: Team Protoman.Ve světě MM5DS se podíváte do několika reálných měst, ve kterých se setkáte s celou řadou nepříliš mluvných NPC, která vás pošlou maximálně tím či oním směrem, či nabídnou všelijaké předměty ke koupi. Mezi jednotlivými městy se pohybujete pomocí jednoduché mapy. Pokud na označeném městě zmáčknete tlačítko R, tak vám navíc hra v kostce popíše, které lokace se tam vyskytují a celkově tak lehce zjistíte, na co v daném městě můžete narazit. Postupem času se vám samozřejmě zpřístupní více míst, kam můžete zavítat. Prozkoumávání terénu samozřejmě přináší i své ovoce. Občas vás totiž nějaká dobrá duše obdaruje nějakým tím předmětem či se alespoň dozvíte více o cíli své cesty. Tím není nic menšího, než zachránit Dr. Hikariho, otce Lana, jenž byl unesen zlým warezáckým syndikátem Nebula, který chce opětovně ovládnout celou internetovou síť pomocí uměle vytvořených virů. Příběh to sice není bůhvíjak nápaditý, ale účelově slouží k odůvodnění hlavní náplně hry, a to neustálému připojování k síti a hlavně častým bojům, kterých si užijete v MM5DS ažaž.
Série Battle Network u nás díky neustále se opakující náplni nikdy nezískala větší počet příznivců.
Bohužel, jak je to už v sérii Battle Network zvykem, tak je opět celý internet ztvárněn formou nepříliš vizuálně zajímavých dungeonů, které se obvykle designově příliš neliší. Obvykle jde o pastelově kýčovité chodby, ve kterých se pohybují pro změnu virtuální NPC, ať už ve formě neškodných programů, virů zastávajících roli nepřátel, či jiných připojených uživatelů. Co nás ale mile potěšilo, byla přítomnost několika jednoduchých hádanek a miniher, které oživovaly v podstatě neustále se opakující náplň celé hry. Sice k jejich splnění nebudete potřebovat více, než několik minut, ale i tak vás mnohdy zabaví více než úkoly z hlavní dějové linky.Bitvy jsou náhodné, což jistě nebude po chuti všem hráčům. Opět se po přepnutí do bitevního módu odehrávají boje na poli o rozměrech třikrát šest políček (což opravdu není mnoho) a to v reálném čase. Veškeré úkony, včetně útoků, obrany, uzdravování atd. budete provádět pomocí tzv. battlechips. Tyto čipy můžete získat různě poschovávané na síti, vybojovat je od nepřátel, lehce je zakoupit, či je jednoduše vyměnit s ostatními hráči pomocí wi-fi. Každý battlechip má své označení, které znázorňuje v jaké formě či kombinaci ho lze použít. Vytváření komb se tak stává velmi lehkou a zároveň nesmírně účinnou cestou, jak rychle a efektivně zničit nepřítele. Čipy, které následovně použijete v bitvě si můžete mimo bitvu kdykoliv připravit, ale nikdy jich nemůžete v boji použít více jak třicet. Pokud byste však mohli používat připravené čipy v libovolnou dobu, tak by se boje staly jistě brzy nudnou rutinou. Proto je po jejich použití nutné vždy dobít ukazatel, znázorňující jakési pomyslné „tahy“. Vzhledem k tomu, že se odehrávají v reálném čase, tak se samozřejmě můžete po bitevním poli pohybovat, jak je libo. Bitevní pole je přitom rozděleno přesně na poloviny, přičemž vy jako hráč se můžete pohybovat na jedné, zatímco nepřátelé na druhé. Ve hře se však vyskytují speciální čipy, které dokáží přeměnit krátkodobě nepřítelovu pohybovou zónu na vaší a též i naopak. Existují však i útoky, které dané políčko na bitevním poli na okamžik vyřadí absolutně ze hry a pohyb je po něm na danou chvíli absolutně vyloučen.
Jak už to tak bývá v RPG zvykem, tak jsou někteří nepřátelé náchylní k specifickým útokům více než k jiným. Typů nepřátel je několik a při letmém pohledu zjistíte, že se tvůrci nevyvarovali klišé žánru, jako levitujících ohnivých koulí, duchů či desítek typů roztodivně vypadajících robotů.
|
Co však přijde vyznavačům série určitě vhod, je možnost nahrát získané čipy z GBA verzí MM5 do MM5DS. Stačí jednoduše zasunout hru do GBA slotu a zvolit danou položku v menu. Dokonce jsou přítomny i skryté bonusy, které se odemknou poté, co
|
Série Battle Network u nás díky neustále se opakující náplni nikdy nezískala větší počet příznivců. Byť MM5DS není v žádném případě propadák, tak vás určitě nepřesvědčí o opaku. Grafika totožná s GBA verzí neoslní, hratelnost je neustále na stejné úrovni a výrazné potěšení ze hry budou mít opravdu jen zarytí fanoušci, kterých je však v Česku v současnosti poskrovnu a upřímně si myslíme, že MM5DS rozšíření této komunity jistě nikterak výrazně nenapomůže.
Mega Man Battle Network 5 Double Team DS | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|