|
Podle vyjádření autorů, kteří pocházejí z USA, chtějí celkem pochopitelně dostatek času věnovat nastudování historických faktů. Dříve než se pustili do vytváření prvotního konceptu, prohlédli si stovky historických materiálů, dokumentárních filmů, fotografií, výpovědí vojáků a filmů, díky čemuž si vytvořili slušný obrázek o tom, jak by měla jejich hra vypadat. Chtějí skrze počítačovou obrazovku zprostředkovat depresivní, ale podmanivou atmosféru, jakou nabízí hustá džungle. Dokládají to i z obrázků – zatímco český Vietcong se vydal cestou zředěné a taktické džungle, Men of Valor nabídnou skutečně hustý porost. Autoři sice hovoří o realistickém zpracování, nicméně druhým dechem dodávají, že se chtějí vyvarovat toho, aby hráč neustále umíral výstřelem neviděného nepřítele. Uvidíme.
Změn by mělo dostát pojetí umělé inteligence a to jak přátel i nepřátel. Mluvíme o mnohem flexibilnějších charakterech s pohnutkami obyčejného člověka namísto neosobního pojetí, jaké nabízejí, třebaže často perfektní, BOTi (počítačem řízení protivníci). O tom, jak by se "polidštění" mělo projevit konkrétně autoři zatím spíše mlčí. Jisté však je, že zůstane zachováno pojetí misí s mnoha předem připravenými událostmi pomocí skriptů. Hráč se stává součástí nepředpokládaných událostí. Také víme, že jednotlivé misi čerpají z historických událostí, na které autoři při studiu materiálů narazili, ovšem v rámci kompaktnosti příběhu si občas vypomohli vlastní smyšlenou historkou. Mimo husté džungle, že by se dala krájet, se dočkáme povinných rýžových polí, ale i volných plání, kopců či zničených měst s typickou vietnamskou architekturou. Vlastní děj začíná roku 1965, kdy se hráč chopí ovládání mladého mariňáka, aby vše vyvrcholilo útokem na Tet roku 1968. Sledujeme tak snahy obyčejného vojáka, který se snaží se svými přáteli ve zbrani přežít. Tato jednoduchá motivace vede, podle závěru tvůrců, k neuvěřitelně chrabrým činům vojáků. Tento závěr se dozajista promítne i do koncepce vlastních úrovní :-).
Samozřejmě se můžeme těšit na mnoho skvělých zbraní, mezi nimiž nalezneme tak nějak povinnou AK 47 či granátomet M79. Každá zbraň je definována základními charakteristikami, jmenovitě rychlostí střelby, přesností a tím, jak při střelbě "sedí" v ruce. Pokud například uvidíte nepřítele, jak běží a zběsile střílí do všech stran, můžete – máte-li pevné nervy – zkusit čelit mu přímo, poněvadž se se vší pravděpodobností do vás zkrátka netrefí. Každopádně uvidíte-li toho samého nepřítele, jak se krčí za stromem a pozorně míří, raději se, dřív než vystřelí, okamžitě ukryjte. Ze specialitek autoři slibují masivní využívání letecké podpory, možnost udělování rozkazů - pokud mise počítá se skupinkou vojáků (pokud se hráč necítí, velení lze zapnout na automatiku), a opravdu dosud neviděné reakce vojáků náhle se ocitnuvších pod palbou. S podporou hry více hráčů se jako obvykle počítá. A datum vydání? Počátek roku 2004.