Messiah

  • 22
Messiah
Messiah

Příběh hry Messiah je opravdu podivný, však posuďte sami. Starý dobrý brach Satan zase začal na Zemi páchat zlo. Protože mu lidé vydatně pomáhají a dílo se vede, začíná být všem v Nebi jasné, že tentokrát už s tím musí něco udělat. Bohu se zdá situace natolik vážná, že vyšle jednoho ze svých nejlepších andělů - cherubína jménem Bob (Pro teologií nedotčené jedince: cherubín je označení pro anděla druhého řádu; nad cherubíny jsou v andělském kůru vyvýšeni pouze serafíni).

Bob sice není nijak nadšen, ale zaměstnavatel je jeho Pán a toho prostě poslechnout musí. Tak se stane, že ještě toho dne bude anonymní policista ve městě Faktur (nemám rád faktury, zvláště ty po splatnosti - by Vreco) kdesi na Zemi sledovat malé okřídlené dítě snášející se přímo k němu. Potom už jenom ucítí zvláštní svědění na zádech a zdálo by se, že je po všem. Samozřejmě po všem není, protože Bobovou nejsilnější (a vlastně také jedinou) zbraní je umění ovládat živé tvory. V roli nešťastného pana policisty teď naplno rozehraje svou hru - budeme ji nazývat krycím názvem, Messiah.

Nejdůležitější součástí Bobovy hry bude právě jeho schopnost ovládat vše živé. Stačí se jen dostat oběti za záda, jednou mávnout křídly a zátylkem "proskočit" přímo do duše. Messiah Z možnosti ovládnout opravdu jakoukoliv živou bytost od krysy až po genetickým inženýrstvím vytvořená monstra vyplývá strategicky důležitá nutnost objevovat se ve správný čas a správném těle na správném místě. Například na policejní stanici bude asi lepší chodit v těle policisty než hledaného zločince. Na druhou stranu vám ale dá hra i možnost se v roli kriminálníka stanicí prostřílet.

Nejtěžším úkolem pro Shiny bude zařídit, aby se všechny postavy chovaly ve všech prostředích přirozeně. Co když na naši policejní stanici Bob "přivede" třeba prostitutku? Jak všichni přítomní zareagují? Co bude dělat prostitutka, když ji Bob přestane ovládat? Kombinací bude, vzhledem k počtu postav, kterých autoři slibují na šedesát, tolik, že práci na psaní AI skriptů nemůže designérům nikdo závidět. Pokud se jim jejich práce povede, budeme se moci náramně bavit vymýšlením nejrůznějších strategií, jak kterou úroveň projít.

Messiah bude 3D akční adventure z pohledu třetí osoby á la Tomb Raider. Pohled "přes rameno" je někdy spojován s problémy s mířením. Zde je myslím problém dokonale vyřešen pomocí automatického zaměřování, které skvěle funguje, navíc je tu i možnost přepnout pohled do sniper módu, ten funguje jako pohled z vlastních očí a je možné v něm mířit na různé části těla. Navíc je jisté, že bude čím mířit. Jenom v demu je deset zbraní, včetně takových lahůdek jako je raketomet, bazuka, či super silná harpuna a v plné verzi navíc určitě přibudou i další.

Messiah

Další velkou předností Messiah by měl být 3D engine. O tom už bylo v minulosti napsáno tolik poučných a oslavných článků, že se až bojím prohlásit, že mě jeho stávající verze (Test Version 2.0) trochu zklamala. Ano, postavy jsou opravdu nádherné, zejména Bob mě překvapil detailním vykreslením, prostředí mi ale v porovnání s konkurencí připadá slabší, navíc je to všechno bohužel docela pomalé. Vychvalovaný systém RT-DAT (Real time deformation and tesselation) má sice mít schopnost udržovat frame-rate na rozumné úrovni pomocí měnění složitosti objektů v reálném čase, ovšem zdá se, že bude potřeba ještě hodně práce, aby všechno správně fungovalo.

Na druhou stranu je možné, že autoři prostě počítají s o něco vyšším standardem, než je můj počítač (Celeron 375, Riva TNT, 64MB). Navíc by právě systém RT-DAT mohl zajistit, aby hra nebyla po několika měsících technologicky zastaralá. Grafici prostě vytvoří složité modely a ty se budou na obyčejných počítačích automaticky zjednodušovat. Na vašem Pentiu III s GeForce bude tedy všechno vypadat naprosto dokonale a navíc hra poběží rychleji.

Messiah

Nechci se zmiňovat úplně o všem, co nás ve hře čeká (od toho by měla být recenze), ale je tu ještě jedna oblast, která mě prostě nemůže nechat chladnou. Jsou to zvuky a hudba. Zatímco zvuky jsou v oblasti lehkého nadprůměru - podpora EAX, A3D a hlavně perfektní namluvení postav, hudba by se pro mě mohla stát ultimátním důvodem, proč Messiah hrát. Bude totiž od mé oblíbené skupiny Fear Factory a přestože si jí v hratelném demu můžeme užívat jenom v menu, mohl by se její extrémně rychlý a řádně napružený elektronický styl stát dokonalým doplňkem pro jakoukoliv adrenalinovou akční hru.

V žánru 3D stříleček je v dnešní době tak obrovská konkurence, že pokud chtějí autoři uspět a nemají v týmu Johna Carmacka, musí přijít ne s jednou nebo dvěma novinkami, ale rovnou s celým regimentem originálních nápadů. Shiny Entertainment se opravdu snaží a pokud se povede dobře vyladit podporu D3D a vydat Messiah v brzké době a bez podstatných chyb, bude podle mého názoru jasným kandidátem na jednu z nejlepších a hlavně nejoriginálnějších her ve svém oboru. Nakonec, úspěch Mesiáše není jen v zájmu autorů a hráčů, ale také v zájmu Božím.


Témata: Tomb Raider