Ať se to vezme z kterékoliv strany, musí i příznivci PC uznat, že akční série Metal Gear Solid, patří mezi klenoty žánru a letos dokončený Metal Gear Solid 3: Snake Eater se se svojí pěknou devadesátkou v hodnocení zařadil neomylně mezi starší bratříčky. Po dokončení tohoto třetího dílu se občas objevovala lítost nad tím, že to byl závěr skvělé trilogie a že se tudíž už se starými známými hrdiny neuvidíme. Pravda to byla jen z části, protože s příchodem konzolí nové generace se celá série přesouvá právě na ně. Konkrétně jen na jednu a to PlayStation 3.
Když se před pár dny, na herním veletrhu 2005 Tokyo Game Show, objevil trailer na Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, bylo všeobecnou reakcí naprosté nadšení (podobně, jako u Killzone 2 během E3 2005). Později se ale začalo spekulovat o tom, jestli jde o nějaké předrenderované video, nebo o skutečnou real-time demonstraci grafických schopností PS3.
Když se před pár dny, na herním veletrhu 2005 Tokyo Game Show, objevil trailer na Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, bylo všeobecnou reakcí naprosté nadšení (podobně, jako u Killzone 2 během E3 2005).
O osvětlení a další demonstraci se postarali Hideo Kojima a Yoji Shinkawa z Konami. Po přehrání celého traileru se začalo s real-time ukázkami. Vyvolení mohli údajně vidět například záběr na Snakeovi nohy, které ve videu nebylo vidět. Dále byly vidět přiblížené záběry na nos hlavního hrdiny a na jeho zbraň. Když pak přišel záběr na jeho oblečení, přihlížející si mohli všimnout dokonce i značky výrobce daného kousku oděvu (podobnou značku má mít každá část výzbroje a výstroje).
Grafická stránka, stínování a podobné, využívá dostupný potenciál konzole. Narazíme tedy třeba na self-shadowing (poprvé v sérii), high-dynamic range rendering a další. Jako další ukázka potenciálu tu je rozhovor hlavního hrdiny s Otaconem skrze malého robůtka. Při bližším pohledu bylo vidět, že dynamické stínování je aplikováno i na doktora a jeho pracovnu (i když viděné jen přes displej) a rozpixelování monitoru je přidáno jen kvůli autentičnosti.
Frázička, která prý vystihuje celý koncept této hry, zní "no place to hide." Děj hry se bude odehrávat ve válečné zóně, což se má chápat spíše jako situace, než nějaké konkrétní místo. Z toho také vychází docela zajímavá věc: z počátku mají všichni k hlavnímu hrdinovi neutrální vztah a útočit na něj začnou pouze až jako odpověď na jeho první nepřátelský čin. Je tedy zcela na hráči, ke které straně se bude chtít přidat.
K dispozici je i pár informací o nepřátelích. Ve videu jsou vidět klasické tanky (obrněná vozidla), vojáci a velcí roboti. K vojákům bylo řečeno, že se nebudeme potkávat n anonymními muži, ale že každý bude mít svůj vlastní vzhled včetně drobných diferencí v oděvu. Veterány série budou také zajímat oni roboti. Je to nový typ s názvem gekkou, což v japonštině znamená „měsíční svit,“ jejichž zvláštností je to, že to jsou kombinace mechanických částí a biologických částí. Vršek stroje je mechanický, ale nohy jsou „živé.“ Ve výsledku jsou tedy hodně rychlí a mrštní, ale na druhou stranu můžou normálně krváce nebo třeba spadnout kvůli poranění.
A jen tak mimochodem, pokud by někoho zajímalo, proč je hlavní hrdina o tolik starší, tak vysvětlení je celkem jednoduché: starší lidé mají vrásky a na těch se může ukázat, co vývojáři dovedou, zatímco mladické, hladké, tváře nejsou žádnou výzvou.
Jistě nebudu daleko od pravdy, že na tento titul, stejně jako na novou konzoli, se velká spousta lidí neuvěřitelně těší. K tomu se dá dodat jedině to, že bude nutné si ještě hodně dlouho počkat. Letos na TGS byla předvedena jen grafická stránka věci. Příští rok, opět na TGS, bude předvedeno mnohem více herních aspektů (ty co nejsou jen tak vidět) a finální dokončení hry se předpokládá až někdy potom.