Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metroid Prime - vysněné vzkříšení

  12:00aktualizováno  24. listopadu 1:08
Název Metroid asi většině čtenářů mnoho neřekne. Právě proto by měli zrovna u tohoto článku zbystřit, neboť tento titul bude silným útokem na konkurenci nechladnoucího žánru akčních her. Následující článek tedy berte jako možný tip na konzolovou hru, za kterou investovaných peněz litovat s největší pravděpodobností nebudete.

Metroid Prime

Předpokládejme, že patříte mezi ty hráče, kteří nepřipustí jakékoliv srovnání doomovek pro PC a konzole. Ať už kvůli nepřítomnosti hbitého ovládání, s nímž souvisí způsob a rychlost hry (jinými slovy, není nad myš s klávesnicí), či názorům ve stylu - ta gamesa je hnusná a pomalá, nebo dokonce absurditám typu - vždyť to ani nemá pořádný příběh natožpak multiplayer.

Takže na adresu těch, kdož zastávají výše popsané postoje, bych dodal následující. Již v době, kdy první šťastlivci okusili kouzlo do jisté míry revoluční hry Half-Life, existovala určitá videohra, která nabízela neméně přitažlivý příběh a vyváženou a propracovanou hratelnost. Nutno podotknout, že se nejedná o PCčkovou, ale konzolovou záležitost. Znalci už jistě dávno vědí, že tou průkopnickou gamesou není nic jiného než kultovní GoldenEye 007. Ale abych na tomto místě jenom zbytečně netlachal, rovnou vybalím, proč se snažím nalákat nekompromisní PCčkáře přímo na očekávaný konzolový titul s názvem Metroid Prime.

Projekt Metroid není žádnou novinkou postavenou od nuly. Vychází z historie předchozích dílů, přičemž svou premiéru zažil Metroid už v roce 1986 na konzoli Nintendo Entertainment System (zkráceně NES). Později se objevil na handheldu GameBoy (1992) a nakonec i na 16-ti bitovém SNESu (1994).

Metroid Metroid Metroid

Metroid je ve své podstatě sci-fi hororová akce založená na přitažlivém příběhu a neobvyklém systému postupování hrou. Konec konců z výše přiložených screenshotů si můžete sami udělat lepší představu o tom, jak předchozí „dílka“ vypadala. Konzolovým znalcům už muselo blesknout, že Metroid ve své pouti nedorazil na poslední generaci (dnes už spíše předposlední) Nintenda, čili na N64. Spekulací o tom, proč tomu tak je, existuje mnoho, ale ty nechme prozatím stranou. V pralese otazníků točících se kolem Metroid Prime dominuje otázka týkající se hlavního příběhu. Veškeré informace drží Retro Studios s Nintendem zatím stále pod pokličkou, a tak hráči spekulují o tom, zda-li se story bude odehrávat před prvním Metroidem. To však dle dějové linie není možné, neboť teprve v počátečním díle byla Samus Aran povolána Intergalaktickou federací ke splnění úkolu, ve kterém se setkala s parazity poprvé. A spekulace o „prequelu“ zatím nikdo oficiálně nepotvrdil. Ještě musím připomenout, že v posledním díle byli všichni zbývající vetřelci zničeni. Má-li být Metroid Prime tedy přímým pokračováním, naskýtá se zde několik variant, podle kterých by se to mělo odvíjet.
Metroid Prime Například:
1. Vetřelci neboli metroidi pocházejí z planety SR-388. Ještě před tím, než je Samus Aran vyhladila, byly některé druhy převezeny vesmírnými piráty na jinou planetu, kde došlo k jejich přemnožení. Mimoto po zničení SR-388 zbyl jeden exemplář (baby metroid), který se ukázal ve třetím díle.
2. Na konci hry Super Metroid - tj. třetího dílu, byl při likvidaci hlavního bosse přítomen onen baby metroid, jenž se transformoval do Samus Aran, díky čemuž bylo možno původce veškeré havěti zlikvidovat. Poté byla vyčerpaná Samus hospitalizována v nemocnici, kde někdo tajně odcizil (ten kdosi pravděpodobně stojí za federací vesmírných pirátů) vzorek krve s její DNA. Klonováním pak záporňáci opět vytvořili mimozemskou formu zvanou Metroid.

Na krátkém videu Samus prochází (z pohledu první osoby) temnými interiéry kamenného chrámu. Při střetu s nepřítelem se "autolockuje" zaměřování. Z videa je jasné, že i tady se dočkáme vraždění pomocí střel typu icebeam, laserbeam, blasterbeam apod. Samozřejmostí zůstane přítomnost kompaktních raketek určených k likvidaci samotných metroidů. Obzvlášť jsem zvědav, zda bude možné přehmotnění Samus Aran do podoby jakéhosi míče, díky čemuž půjde prolézat utajené prostory a zdolávat šikmé stěny.

Metroid Prime

Velkou a nepředvídanou změnou je přítomnost first person pohledu. Všechna očekávání a předpoklady (zejména ze strany fanoušků) smyla realita z prvních záběrů z letošního Spaceworldu. Všichni od Metroid Prime čekali jasnou sci-fi Zeldu, tedy chci říct third person akci mixnutou pohledy ála Doom. Jak se tato inovace projeví a zapadne do prozatímní série Metroidu, ukáže pochopitelně jen budoucnost. Z technického hlediska vypadá již nyní engine hry velmi slibně. Hlavní protagonistka oděna ve svém speciálním skafandru má na sobě tolik polygonů, že by Lara Croft zbledla závistí. Nehledě pak na okolní monstra pohybující se jako neskutečná noční můra z hrůzostrašného snu inspirovaného slavnými Vetřelci. Velký důraz je kromě animačních sekvencí kladen na okolní atmosféru a efekty. Nebudou chybět nádherné odlesky, stíny, dynamické změny osvětlení. Zatím ale nebylo viděno tolik, abychom mohli kdovíjak „hypovat“. Také musíme vzít v potaz, že Metroid Prime nevytváří původní skupina lidí, nýbrž second party team, říkající si Retro Studios. Na druhou stranu sami distributoři se nechali slyšet, že nevypustí hru dřív než bude dovedena k naprosté dokonalosti. Takže si někam zapište - Metroid Prime a konzole GameCube.

Metroid Prime Metroid Prime

Autor:




Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.