Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Microsoft je prý mezi vážnými zájemci o Activision

  • 8
Veřejné tajemství, že je společnost Activision Blizzard na prodej, vyvolává spekulace o možných kupcích. Mezi ty nejpravděpodobnější se zařadil i softwarový gigant Microsoft.

Už na začátku června se objevily zprávy, že francouzský koncern Vivendi chce prodat svůj 60% podíl v největší herní vydavatelské společnosti Activision Blizzard. Od té doby se spekuluje o možných kupcích. Padají jména jako mediální moloch Time Warner či výrobce především v Asii oblíbených Free2Play titulů, společnost Tencent.

Nejprestižnějším zájemcem by ale mohl být softwarový gigant Microsoft, který už se řadu let angažuje i v herním průmyslu se svou konzolí Xbox. Navíc jsou hráči důležitými zákazníky Microsoftu i z hlediska nákupu klasických PC, protože používají operační systém Windows.

Microsoft by tak Activision Blizzard mohl dobře zakomponovat do své herní divize. Celá společnost má momentálně hodnotu 13,2 miliardy dolarů. Vezmeme-li v potaz, že Microsoft utratil za mnohem menší a méně výdělečnou firmu Skype 8,5 miliardy dolarů, nejeví se jeden z největších prodejů v dějinách herní branže jako nereálný.

Activision Blizzard je navíc v zisku, především díky veleúspěšným titulům World of Warcraft a Call of Duty (Modern Warfare).