Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Microsoft představil plány do budoucna. Sází na pohybové ovládání

  23:40aktualizováno  23:40
Několik následujících měsíců se ponese ve znamení pohybového ovládání. Alespoň taková je vize firmy Microsoft. Na tiskové konferenci před výstavou E3 v Los Angeles představila několik nových her pro svou herní platformu Xbox 360. Velká většina z nich zároveň podporuje sytém pohybového ovládání Kinect.

"Majitele Xboxu 360 zajímají v prvé řadě hry," zaznělo v průběhu konference několikrát. Kovaní hráči ale asi příliš nadšení nebudou. Microsoft sice předvedl několik očekávaných titulů, ale důraz na pohybové ovládání byl až příliš silný.

Microsoft se snaží zasáhnou co nejširší masy zákazníků a místy to působilo, jako by jeho záměrem bylo prosadit se v prvé řadě na poli "rodinné zábavy pro všechny".

Největší oznámení pro skalní fanoušky konzole od Microsoftu představoval čtvrtý díl akční série Halo, jehož vydání se plánuje na podzim příštího roku. Halo 4 bude zároveň začátkem nové trilogie. Podpora pohybového ovládání Kinect zatím nebyla oficiálně oznámena, ale z prohlášení představitelů Microsoftu se dalo mezi řádky vytušit, že ani při Halo 4 nezůstane pohybové zařízení ležet úplně ladem.

Než vyjde Halo 4, mohou si fanoušci zkrátit čekání s novou verzí prvního dílu, která vyjde patnáctého listopadu k desátému výročí značky Halo. Původní hra byla přepracována do nové grafiky ve vysokém rozlišení a přibude i několik dalších drobných vylepšení. Hra vyjde společně s balíkem sedmi nejúspěšnějších multiplayerových map pod názvem Halo: Combat Evolved Anniversary.

Kinect využije i třetí díl vesmírné ságy Mass Effect. Nutno ovšem uznat, že z předvedené ukázky se zdálo, že je jeho využití promyšlené a při hraní by mohlo být velice funkční. Sází na hlasové ovládání, kdy hlasem vybíráte odpovědi v rozhovorech, ale zároveň se dá použít i v boji, kdy hlasem komandujete svoje parťáky.

Naproti tomu v další očekávané hře, novém dílu vojenské akce Ghost Recon od Ubisoftu, působilo využití Kinectu sice efektně, ale poněkud zbytečně.

Šéf Ubisoftu Yves Guillemot navíc na závěr zaskočil informací, že v budoucnu budou využití Kinectu podporovat všechny hry, které vycházejí pod hlavičkou Tom Clancy's, takže například i špionážní Splinter Cell.

Třetí velkou značkou s podporou Kinectu je Fable. Nový díl se jmenuje Fable: The Journey a pohybový ovladač hráči využijí k různým činnostem, jako je například sesílání kouzel na protivníky nebo ovládání koňského povozu tak, jako byste drželi skutečné opratě. Děj je již tradičně zasazen do království Albion a odehrává se pět let po událostech Fable III.

Nové funkce pohybového ovládání Kinect

Microsoft zároveň spustil novou funkci pro Kinect. Jmenuje se Kinect Fun Labs a umožňuje hráčům vytvářet nový vlastní obsah. Jednou z funkcí je přesné scanování postavy. Kinect sejme vaši tvář, následně i postavu a během chvilky z těchto údajů vytvoří stylizovaného avatara, který vypadá jako vy.

Podobně funguje i scanování objektů, takže si můžete vytvořit virtuální model vašeho oblíbeného plyšáka, auta nebo skateboardového prkna a následně je používat třeba ve hrách. Nakolik budou tyto možnosti tvůrci her skutečně využívat, zůstává v tuto chvíli ovšem stále otázkou.

Třetí funkcí je takzvaný Finger Tracking. Funguje to zhruba tak, že nejprve vyfotíte sebe nebo nějaký jiný objekt, a pak kolem něj můžete kreslit doslova prstem, a to jak před postavou, tak za ní. Obrázkem pak můžete otáčet, při čemž vyjde najevo, že výsledek je trojrozměrný.

Hardcore hráče potěšila ukázka akce Gears of War 3, která zatím vypadá jako ještě větší masakr než kdy předtím. Atraktivně vypadala i ukázka válečné střílečky Call of Duty: Modern Warfare a potěšil i nový Tomb Raider. V něm hlavní hrdinka Lara Croft doslova bojuje o přežití, což by mohlo do hry přinést další, přinejmenším emotivní rozměr.

Příznivce nezávislých projektů pak jistě potěšilo oznámení, že na Xbox 360 míří hra Minecraft, což je poměrně svérázný projekt, v němž si můžete postavit prakticky úplně cokoliv (více zde).

Dále proběhla řada dalších oznámení, případně předvedení již dříve oznámených her, pohříchu ale opět zejména pro Kinect: Kinect Disneyland Adventures, Kinect Star Wars, Sesame Street pro Kinect, Kinect Sports Season 2 nebo Dance Central 2.

Microsoft tedy pro nadcházející sezónu chce skutečně masově prosadit svůj systém pohybového ovládání. Není ale úplně jisté, zda je to pro tradičního hráče výhoda nebo spíše naopak.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.