Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Microsoft poprvé uvedl, co stálo za tragickým odhalením Xboxu One

  14:44aktualizováno  14:44
Představení konzole Xbox One a první měsíce poté s největší pravděpodobností zapříčinily propastný rozdíl mezi prodejem konzolí stávající generace. Zatímco PlayStationu 4 se prodalo již přes 40 milionů kusů, Xboxů One lidé vlastní zhruba polovinu.

Ilustrační fotografie | foto: Microsoft

Microsoft se totiž v úvodu nesoustředil na hráče a řadu lidí svým přístupem odradil. Stávající šéf Xbox divize Phil Spencer po třech letech prozradil, co nepovedené odhalení přístroje zapříčinilo.

„Cílem bylo najít způsob, jak prodat 200 milionů konzolí,“ řekl Spencer v rozhovoru pro web Stevior. „Tolik kusů nikdy žádná konzole neprodala. Nejúspěšnější byl PlayStation 2, kterého se prodalo okolo 120 milionů.“

Phil Spencer

Phil Spencer

Tvůrčí tým se proto rozhodl soustředit na skupinu lidí, která se od sledování televize přesouvala k streamovacím službám jako Netflix. „Když dokážete vytvořit přístroj, který jde proměňujícím se návykům naproti, a nebere v potaz pouze hráče, může se konzolový i herní trh značně rozrůst,“ tvrdí Spencer.

I to byl jeden z důvodů, proč se Xbox One nejprve prodával jen s vestavěným pohybovým a hlasovým ovládáním Kinect. „Hodnotím to čistě z pohledu obchodních cílů a je to naprosto korektní strategie. Nikdo neměl zlé úmysly.“

„Když jsem Xbox divizi před dvěma a půl roky přebral, vrátil jsem se k tomu, abychom nenabízeli nic jiného než herní konzoli. Nemáte právo oslovit lidi v ostatních kategoriích, dokud si nezískáte přízeň hráčů. Cílem bylo dokázat právě to,“ vysvětluje Spencer proměňující se strategii firmy.

Díky této filozofii se Xbox One začal prodávat i bez Kinectu a tvůrci funkcí se opět soustředili více na hráče. Spencer přesto upozorňuje, že lidé konzoli používají ke streamování stejně často jako k hraní. Jen bylo třeba se na hráče soustředit na prvním místě.

Proměnila se ostatně i atmosféra v Microsoftu. Jeho vedení totiž hraní přestalo vnímat jako doplněk k ostatním kategoriím, stal se z něj samostatný pilíř. Tímto směrem se ostatně v posledních letech vydala řada předních firem jako Amazon, Google či Facebook.

Autor:


Témata: Microsoft, Xbox, Xbox One


Nejčtenější

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Syberia 3
VIDEO: V příběhovém traileru Syberie 3 potká Kate starého přítele

Od vydání očekávané adventury Syberia 3 nás dělí méně než měsíc a ačkoliv trojka má být podle autorů úplně jiná, na konci nového traileru se hlavní hrdinka...  celý článek

Figurka Widowmaker
Figurka sexy Widowmaker z Overwatche stojí skoro čtyři tisíce korun

Figurka oblíbené postavy Widowmaker z týmové akce Overwatch je k mání v oficiálním obchodě Blizzardu.  celý článek

Další z rubriky

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Secret World Legends
Mysteriózní Secret World se na jaře vrátí jako Secret World Legends

Mysteriózní on-line hra na hrdiny The Secret World před lety komerčně propadla. Studio Funcom však svému dítku věří a letos na jaře spustí pod jménem Secret...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.