Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Midnight Club Los Angeles – auta, smog a velkoměsto

  0:01aktualizováno  0:01
Slavná značka Rockstaru tentokrát pouze pro konzole. Ustojí tvrdý nápor konkurenčních závodních her?

Midnight Club: Los Angeles

Midnight Club: Los AngelesDalo by se říct, že Los Angeles je pohádkové město pro všechny, jen ne pro spořádané řidiče. Komu by se taky chtělo plahočit třicítkou z Glendalu až na Long Beach a držet se na uzdě, aby náhodou nejel na červenou? V pátek v pět odpoledne není brutální zácpa pouze na všech exitech z Prahy, ale zapráskané je i celé L.A., jehož síť ulic se celkem paradoxně přímo nabízí pro nějaké ty ilegální závody plné adrenalinu a neuvěřitelných reflexů při slalomu mezi kolonami vozidel.

A hle, Rockstar přišel se svým dalším Midnight Clubem, přičemž se však nejedná o nějaký simulátor nightclubu, ale o několik znuděných lidí, kteří by udělali kvůli totálnímu vyždímání výkonu své káry snad cokoliv. Právě Rockstar je po úspěších GTA jednou z nejpopulárnějších tvůrčích firem na světě, tudíž není pochyb, že do nového Midnight Clubu vkládá většina hráčů své největší naděje. Co také zkazit markantním vylepšením vizuální stránky, celkové hratelnosti a vůbec konceptu hry?

Midnight Club: Los AngelesSilná auta jezdící po L.A. bude na rozdíl od minulých dílů také někdo řídit.

Všem fanouškům závodních her, kteří okusili slast nekonečné svobody a žádných rychlostních omezení v Burnout Paradise, se zajisté sbíhají sliny na další povedený kousek – a není se čemu divit – koho by také nelákala vidina svobody volby a neomezeného upravování své káry? Ti, kteří již měli co do činění s předchozími díly, jsou sice o něco opatrnější, ale není důvod, proč by k výraznému zlepšení nemohlo dojít právě v tomto dílu.

Midnight Club: Los AngelesČtvrtý díl s podtitulem Los Angeles slibuje přinést hned několik novinek, které vypadají velmi atraktivně. V jejich čele je ježdění za bílého dne, větší využití motorek a příběh, jenž bude řešen pomocí různorodých animací. To znamená, že silná auta jezdící po L.A. bude na rozdíl od minulých dílů také někdo řídit – a vaše postava, kterou si budete moci vytvořit, by měla mít v ději postupně velký vliv. V Los Angeles, které sice není přesnou kopií toho reálného, ale některé budovy byly zachovány (20th Century Fox budova atd.), budou podle slov vývojářů povinné a nepovinné závody, jež půjdou v průběhu hry plnit.

Ty povinné budou vyznačeny na mapě, na nepovinné narazíte při provětrávání vašeho vehiklu ulicemi: povětšinou se bude jednat o konkurenční závodníky, na které stačí zablikat světly a začne zběsilá jízda. Povinné závody pro hráče však budou motivačně daleko důležitější než ty vedlejší, jelikož jako odměna poslouží reputační body a samozřejmě peníze na modifikaci a nákup vozidel. Co se ve městě děje, kdo Midnight Club: Los Angelesmá nejvíc reputačních bodů a komu byste měli natrhnout motor, se dozvíte skrze mobilní telefon, přes nějž vám bude zčásti prezentován i příběh.

Nepovinné mise by měly být řešeny pomocí tří oznámených režimů jízdy - konkrétněji tedy klasický „checkpoint“ závod, kdy vyhrává lepší čas, „point-to-point“ trasa, v níž se z jednoho místa musíte dostat na druhé rychleji než váš sok, a nakonec „freeway race“, jízda po dálnici plné aut. Za účast v takovýchto závodech pak ale mnohem pravděpodobněji získáte něco speciálního, čeho byste v hlavní příběhové linii nikdy nedosáhli: například výjimečné součástky pod kapotu nebo nějaký hezký designový komplet.

Prohánět se budeme i napříč pláží – přejíždět lidi nicméně nepůjde. Smůla.

Grafická stránka hry nikterak překvapivě běží na enginu RAGE, známý z pecky GTA Midnight Club: Los AngelesIV nebo Table Tennisu, a už z prvních screenshotů ze hry můžeme usoudit, že vizualizace zajisté bude jeden z kladných faktorů hry. Navzdory obrovské rozlehlosti Los Angeles se můžeme těšit na propracované animace, frame-rate na slušné úrovni a v neposlední řadě na uvěřitelnou fyziku, jež sehraje v připravovaném Midnight Clubu rovněž velkou roli.

Pohodová atmosféra západu slunce za brzkého večera stráveného popojížděním kolem pláže na kalifornském pobřeží, vytváří pěknou grafiku sama o sobě, nehledě na to, že v reálném L.A. byste ze zmiňované Long Beach na západu města v žádném případě nedohlédli na nápis Hollywood, jelikož většinu města zahaluje smog.

Na realitu však v MC: L.A. brán takový zřetel nebude, tudíž by se hra měla pyšnit i vysokou úrovní dohlednosti. Do dalších důležitých aspektů grafiky se zapojí i kamera, jež se bude měnit podle rychlosti jízdy (vypadá jako vystřižená z filmu Michaela Midnight Club: Los AngelesBaye), přičemž se za dráhou auta objeví klišovité rozmazání, tedy „motion blur“, které má za úkol dotvářet atraktivní vzhled. Prohánět se ale nebudeme jen po dálnicích a silnicích, avšak i hezky nemilosrdně napříč pláží – přejíždět lidi nicméně nepůjde. Smůla.

A jestliže vás začne všechno to závodění nudit, proč se nezavřít na pár hodin do virtuální garáže a nevyjet s úplně novým autem? Na E3 byla modifikace káry prezentována živě a můžeme říct, že je na daleko vyšší úrovni, než byla třeba v kterémkoliv Need for Speed. Zde se bude dát stejně lehce změnit posilovače brzd jako třeba přebarvit vůz, namontovat bomby s nitrem nebo investovat do nových kožených potahů. V garáži je opravdu možné téměř cokoliv, pokud máte čím zaplatit.

Kromě klasické singleplayerové kampaně dojde i na onlinovou variantu Midnight Clubu, v níž by mělo jít sdílet vzhled a informace o svých autech, které vám pak tvrdě ohodnotí ostatní uživatelé. Samozřejmě půjde i vytvářet multiplayerové seance, do Midnight Club: Los Angelesnichž budete moci pozvat lidi z vašeho friend-listu či hrát s cizími. Vzhledem k tomu, že Burnout Paradise měl online režim opravdu dost propracovaný, bude velice těžké vymyslet něco natolik originálního, aby byla kampaň pro jednoho hráče na stejné kvalitativní úrovni, jako ta po síti. Dalším odlišením od konkurence budou podle slov vývojářů i motork, a speciální sci-fi vlastnosti vehiklů – kupříkladu EMP výbuch, který na moment vyřadí auta jedoucí okolo, a podobné vychytávky.

Nový koncept Midnight Clubu, tuning vozidel, vidina volného pohybu po L.A., kličkování mezi kolemjedoucími auty a brilantně vypadající vizuální zpracování: to všechno jsou faktory, díky nimž by se připravovaný MC mohl mezi arkádovými závody zařadit docela vysoko. Pokud se lidem v Rockstaru povede dostat do hry dostatek originálních nápadů a zároveň i kvalitní hratelnost, nemuselo by se jednat o marnou záležitost. Dočkat bychom se měli 10. října tohoto roku na platformách PS3 a Xbox 360.

Index očekávání: 85%

Autor:




Nejčtenější

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.