Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Might & Magic: Heroes VI se nebojí novinek, ale chce zachovat tradici

aktualizováno 
Již šestý díl oblíbené série tahových strategií Heroes of Might and Magic má trochu pozměněný název, ale jinak se zdá, že se bude hrát stejně dobře jako jeho předchůdci. Čas je ale neúprosný, a tak se i Might and Magic Heroes VI podřizuje některým trendům herního vývoje.

Might and Magic: Heroes VI

Hra bude na dnešní poměry stále velmi hutná, což poznáte už z tutoriálu, který má hned dvě mise. Děj se pak rozvíjí v pětici kampaních, z nichž každá je věnována jednomu z dětí vévody Slava. Každé z nich vede svou vlastní frakci. Oproti předchůdci tak ubylo o jednu stranu konfliktu. Všechny kampaně mají čtyři mise a je možné se do nich pustit v libovolném pořadí, což šlo naposledy v Heroes of Might and Magic IV.

Might & Magic: Heroes VI

První frakci Azyl vede právoplatný následník trůnu Anton. Právě on plní roli dobráka, který se obklopuje ctnostnými a rytířskými bojovníky doplněnými například o griffiny. Frakci Nekropoli řídí Antonova sestra Anastasia, jíž na slovo poslouchají kostlivci, ghúlové či vampíři. Démony posedlý Kiril velí frakci Inferno s pekelnými psy či sukubami. Frakci Stronghold má na povel Slavův nemanželský syn Sandor, a může se tak spolehnout na gobliny, orky, harpyje nebo kentaury.

Might & Magic: Heroes VI

Všechny tyto frakce jsou fanouškům série Heroes dobře známy z předchozích dílů. Zbývá však ještě jedna a aspoň ta je do značné míry nová. Vede ji Slavova dcera Irina a tvoří ji rasa Nagů, jakýchsi vodních hadích bytostí, jejichž kultura je silně inspirována Japonskem. Užijete si tu například vodních duchů či vodních draků, tedy zcela nových jednotek.

Autoři na několika prezentacích Heroes VI prakticky doložili svůj příslib, že se hra bude hrát stejně jako předchozí díly, alespoň tedy zhruba. V detailu ale tvůrci implementovali celou řadu nových prvků, které mají tu menší tu větší vliv na herní průběh.

Might & Magic: Heroes VI

Předně jde o takzvaný teritoriální systém. Každá z map je nyní rozdělena do menších regionů, z nichž každému náleží buď město, nebo alespoň předsunutá pozice, která je v podstatě městem bez možnosti v něm stavět. Kdo teritorium dobude, tomu budou automaticky plynout příjmy ze všech jeho dolů a produkčních budov.

Vtip spočívá ve snaze hráčů držet co nejvíce měst. O ně tu půjde především. Tento systém by měl především zamezit nutnosti nepřátele nahánět po celé mapě. Mnohem více než v předchozích dílech se tak bude bojovat na hradbách.

Might & Magic: Heroes VI

V řadě ohledů je Heroes VI zjednodušenou hrou. Například počet surovin se zmenšil ze sedmi na čtyři. Zmizel také systém iniciativ v boji, protože byl prý příliš komplikovaný. Zapomeňte také na hezkou grafiku jednotlivých měst, kterou nahradí prostá menu.

Historická série

První díl série Heroes of Might and Magic vyšel již v roce 1995. O čtyři roky později se objevil dosud nejúspěšnější a nejoblíbenější třetí díl. Fanoušci však oceňují, že si série drží kvalitu dlouhodobě. I modernizovaná pětka byla výborně hodnocenou hrou. Heroes jsou jedním z posledních mohykánů kdysi velice oblíbeného žánru tahových strategií.

Jinde se ale naopak rozšiřovalo a pilovalo. Do inventáře hrdinů se tak vejde celkem 13 částí výzbroje, které lze nově kombinovat do setů s unikátními schopnostmi. Hrdinové se dočkají také velmi flexibilních a rozsáhlých vývojových stromů, jejichž součástí budou i kouzla. Ta už se nezkoumají ve městech, ale odemykají s postupem na nové úrovně.

Might & Magic: Heroes VI

Na každé z map najdete vyznačené vedlejší úkoly, které je možné dokončit alespoň dvěma způsoby, dobrým či zlým. Podle toho získáte příslušnou reputaci, která vás nakonec dovede k určitému závěru kampaně. Ještě před tím vám dá ale přičichnout k obzvlášť mocným kouzlům, které získáte jen jako dobrák či jen jako zloduch.

Might and Magic: Heroes VI pravděpodobně opět nabídne zábavu na hodně dlouhé večery. Nebude to stejný zážitek jako v minulých dílech, v rámci možností by se mu ovšem měl maximálně blížit.

Autor:


Témata: Might & Magic, Vtip


Nejčtenější

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.