Might and Magic: Heroes VI

Might and Magic: Heroes VI

Might & Magic: Heroes VI se nebojí novinek, ale chce zachovat tradici

  • 98
Již šestý díl oblíbené série tahových strategií Heroes of Might and Magic má trochu pozměněný název, ale jinak se zdá, že se bude hrát stejně dobře jako jeho předchůdci. Čas je ale neúprosný, a tak se i Might and Magic Heroes VI podřizuje některým trendům herního vývoje.

Hra bude na dnešní poměry stále velmi hutná, což poznáte už z tutoriálu, který má hned dvě mise. Děj se pak rozvíjí v pětici kampaních, z nichž každá je věnována jednomu z dětí vévody Slava. Každé z nich vede svou vlastní frakci. Oproti předchůdci tak ubylo o jednu stranu konfliktu. Všechny kampaně mají čtyři mise a je možné se do nich pustit v libovolném pořadí, což šlo naposledy v Heroes of Might and Magic IV.

Might & Magic: Heroes VI

První frakci Azyl vede právoplatný následník trůnu Anton. Právě on plní roli dobráka, který se obklopuje ctnostnými a rytířskými bojovníky doplněnými například o griffiny. Frakci Nekropoli řídí Antonova sestra Anastasia, jíž na slovo poslouchají kostlivci, ghúlové či vampíři. Démony posedlý Kiril velí frakci Inferno s pekelnými psy či sukubami. Frakci Stronghold má na povel Slavův nemanželský syn Sandor, a může se tak spolehnout na gobliny, orky, harpyje nebo kentaury.

Might & Magic: Heroes VI

Všechny tyto frakce jsou fanouškům série Heroes dobře známy z předchozích dílů. Zbývá však ještě jedna a aspoň ta je do značné míry nová. Vede ji Slavova dcera Irina a tvoří ji rasa Nagů, jakýchsi vodních hadích bytostí, jejichž kultura je silně inspirována Japonskem. Užijete si tu například vodních duchů či vodních draků, tedy zcela nových jednotek.

Autoři na několika prezentacích Heroes VI prakticky doložili svůj příslib, že se hra bude hrát stejně jako předchozí díly, alespoň tedy zhruba. V detailu ale tvůrci implementovali celou řadu nových prvků, které mají tu menší tu větší vliv na herní průběh.

Might & Magic: Heroes VI

Předně jde o takzvaný teritoriální systém. Každá z map je nyní rozdělena do menších regionů, z nichž každému náleží buď město, nebo alespoň předsunutá pozice, která je v podstatě městem bez možnosti v něm stavět. Kdo teritorium dobude, tomu budou automaticky plynout příjmy ze všech jeho dolů a produkčních budov.

Vtip spočívá ve snaze hráčů držet co nejvíce měst. O ně tu půjde především. Tento systém by měl především zamezit nutnosti nepřátele nahánět po celé mapě. Mnohem více než v předchozích dílech se tak bude bojovat na hradbách.

Might & Magic: Heroes VI

V řadě ohledů je Heroes VI zjednodušenou hrou. Například počet surovin se zmenšil ze sedmi na čtyři. Zmizel také systém iniciativ v boji, protože byl prý příliš komplikovaný. Zapomeňte také na hezkou grafiku jednotlivých měst, kterou nahradí prostá menu.

Historická série

První díl série Heroes of Might and Magic vyšel již v roce 1995. O čtyři roky později se objevil dosud nejúspěšnější a nejoblíbenější třetí díl. Fanoušci však oceňují, že si série drží kvalitu dlouhodobě. I modernizovaná pětka byla výborně hodnocenou hrou. Heroes jsou jedním z posledních mohykánů kdysi velice oblíbeného žánru tahových strategií.

Jinde se ale naopak rozšiřovalo a pilovalo. Do inventáře hrdinů se tak vejde celkem 13 částí výzbroje, které lze nově kombinovat do setů s unikátními schopnostmi. Hrdinové se dočkají také velmi flexibilních a rozsáhlých vývojových stromů, jejichž součástí budou i kouzla. Ta už se nezkoumají ve městech, ale odemykají s postupem na nové úrovně.

Might & Magic: Heroes VI

Na každé z map najdete vyznačené vedlejší úkoly, které je možné dokončit alespoň dvěma způsoby, dobrým či zlým. Podle toho získáte příslušnou reputaci, která vás nakonec dovede k určitému závěru kampaně. Ještě před tím vám dá ale přičichnout k obzvlášť mocným kouzlům, které získáte jen jako dobrák či jen jako zloduch.

Might and Magic: Heroes VI pravděpodobně opět nabídne zábavu na hodně dlouhé večery. Nebude to stejný zážitek jako v minulých dílech, v rámci možností by se mu ovšem měl maximálně blížit.


Témata: Might & Magic, Vtip