Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Mighty No. 9 je zbytečná hopsačka, která neměla nikdy vyjít

aktualizováno 
Když hlavní vývojář vypustí do světa hru se slovy, že „je to lepší než nic“, nemusíte být zrovna věštkyně Jolanda, abyste pochopili, že to bude pořádný průšvih.
35

Mighty No. 9

Platforma: PlayStation 4
Výrobce: Comcept Inti Creates

  • Systém komb
  • Levná grafika
  • Nepřesné ovládání
  • Orientace na score

Herní karta

Mighty No. 9 | foto: BW

Místo dlouhých slohových cvičení vám raději ukrátíme čas a vypíšeme devět(mocných) důvodů, proč byste se hře měli raději vyhnout.

1.Problematický vývoj

Mighty No. 9 (PS4)

Mighty No. 9 (PS4)

V roce 2013 se v kickstarterové kampani podařilo vybrat čtyři miliony dolarů, což věru není málo. Zárukou mělo být především jméno Keijiho Inafuneho, člověka zodpovědného za legendární sérii Mega Man.

Ale netrvalo dlouho a situace kolem hry začala poněkud zapáchat: nedodržování termínů, paralelní kickstarterové žebrání na jiný titul, velký nesoulad mezi původně slibovanou podobou a skutečností. I ty poslední naděje pak uťal epicky špatný trailer, který napáchal více škody než všechny následné negativní recenze.

2.Příběh

První věc, kvůli které jsme „brečeli jako fanoušci anime na maturitním plese“ (abych citoval autory z Comceptu) je nablblá zápletka. Na té samozřejmě u prosté plošinovky nezáleží a béčkový příběh o osmi zdivočelých bojových robotech, které musí ten devátý (odtud název hry) zastavit, by byl vlastně v pohodě.

V podstatě je to takový videoherní ekvivalent návštěvy instalatéra z filmů pro dospělé. Někdo tu však propadl mylnému dojmu, že čím více textu, tím lepší příběh, a místo několika očekávatelných frází na začátku a na konci hry tu máme i rozhovory přes vysílačku, nepřeskočitelné animace a dokonce i základnu s počítačem ovládanými postavami mezi jednotlivými misemi.

3.Grafika

Aby byl hrůzný první dojem dovršen, vše se odehrává v naprosto sterilním a nudném prostředí. Grafika není ani tak ošklivá, jako spíše levná a nezajímavá. Tedy s výjimkou výbuchů, které patří mezi to vůbec nejhorší, co jsme v posledních dvaceti letech mohli na obrazovkách vidět. A to prosím bez jakéhokoli přehánění. Unreal Engine 3 jistě není výstřelek moderních technologií, přesto se i v něm dá vymodelovat něco víc, než jen šedé krabice různých velikostí.

4.Hratelnost

Mighty No. 9 (PS4)

Mighty No. 9 (PS4)

Všechno bychom dokázali odpustit, kdyby hra zdědila alespoň trochu chytlavosti některého z bambilionu dílů Mega Mana, které od roku 1987 vyšly na nejrůznější platformy. Ano, máme tu systém absorbování nepřátelských útoků, které po jejich likvidaci můžete sami používat, máme tu i více hratelných postav s různými vlastnostmi a také řetězení útoků do komb.

Ale výsledek prostě z nějakého důvodu nefunguje, protože akce kombinující skákání a střílení po nepřátelích není plynulá. Kromě zvláštního mechanismu rychlých úhybů, kterými lze pohlcovat zraněné nepřátele, za to může především čistá orientace na speedrun a honbu za co nejvyšším skóre. Proč se ovšem snažit být nejlepší v nejnudnější hře široko daleko?

5.Ovládání

Je neintuitivní, je pomalé, reaguje se zpožděním a v každé situaci trochu jinak. Hlavní postava vyskočí jen tak vysoko, jak dlouho podržíte tlačítko pro skok, což je opravdový opruz, na který jsem si nezvykl ani po hodině hraní. Vyloženou lahůdkou jsou pak situace, kdy se potřebujete se svým hrdinou někde zachytit: jestli se pak vytáhnete nahoru, odrazíte se od stěny, nebo se prostě jen pustíte do nekonečných hlubin, je nejspíše jen dílem náhody. Důsledkem toho je zcela absurdní...

6.Obtížnost

Nic proti obtížným hrám, ale to, co předvádí Mighty No. 9, je šílené. Nepřátelé jsou i na nejlehčí obtížnost zběsile rychlí, a přestože je zdraví na první pohled dost, klesá k nule raketovým tempem. Některé útoky jsou zcela zničující a pokud nemáte neomylné reflexy, nemáte šanci vydržet dlouho, protože trest za každé zaváhání je neúměrný. Ještě horší jsou překážky, které vás zabijí na jeden jediný dotyk a jimiž tvůrci rozhodně nešetřili. Záchytných bodů je samozřejmě zoufalý nedostatek, takže se připravte na zdlouhavé opakování nudných úseků. Korunu tomu nasazují souboje s bossy, jejichž nepředvídatelné chování mě několikrát málem stálo ovladač.

7.Výkon / Cena

Mighty No. 9 (PS4)

Mighty No. 9 (PS4)

Za 20 eur dostanete nějakých 13 vzájemně obtížně rozeznatelných levelů, což představuje zhruba čtyři hodiny hraní. Kdyby to náhodou nestačilo, můžete si hratelnost modifikovat různými výzvami jako dokončit level bez jediného výstřelu, v časovém limitu apod. Reálně ovšem hra zabaví tak na 15 minut a srovnávat bychom ji mohli spíše s mobilními hrami minulé dekády než se současnou konkurencí.

8.Konkurence

Guacamelee, Ori and the Blind Forest, Mark of Ninja, BroForce, Little Big Planet, Rayman, Super Meat Boy, Trine. Stačí? Ne? Ok! Giana Sisters, Limbo, Dust: An Elisian Tale, FEZ, Rogue Legacy, Unravel, Shadow of the Beast, INSIDE. Plošinovek v posledních letech prostě vyšlo tolik, že si vybere každý. Nevidím jediný důvod, proč utrácet čas a peníze u této hry.

9.NUDA

Mighty No. 9 je ostuda a plivnutím do obličeje všem fanouškům, kteří přispěli na vývoj duchovního nástupce Mega Mana. Je to po všech stránkách průměrný a nezajímavý titul, který se sice jakž takž hrát dá, ale to je tak jediné pozitivní, co o něm můžeme říct.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

35 %

Čtenáři

18 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 50 čtenářů

Témata: Playstation 4, Robot


Nejčtenější

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.