Britští vědci chválí vliv počítačových her na schopnost učení se
Výzkumní pracovníci Institutu vzdělávání Londýnské univerzity zveřejnili výsledky výzkumu věnovaného vlivu počítačových her na mládež školního věku. Podle jejich závěrů mají počítačové hry pozitivní vliv na průběh výuky a proto jim patří legitimní místo ve školních třídách. Komenského heslo "škola hrou" tak dostalo nový, vědecky prověřený, impuls. A co víc, "games literacy" neboli zběhlost v oblasti počítačových (a video) her je pro mladé Brity (a nejen pro ně) klíčovou dovedností pro sociální interakci jako dříve třeba schopnost psát nebo malovat!
Podle moudrých hlav z Londýnské univerzity tak hry patří nejen do vyučování jako učební pomůcka, ale zaslouží si také vlastní vědeckou disciplínu s možností univerzitního studia stejně jako je možné studovat literaturu, film a múzická umění. V tomto případě jako komplexní vědu, narozdíl od už existujících oborů jako je herní grafika, programování a manažerské dovednosti specializované na práci v herním průmyslu
Studie, která zkoumala také to, jak začlenit hry do výuky, došla k závěru, že je nutné vyřešit určitou diskriminaci dívek ve světě her, kterému dominují chlapci a hry vyvíjené s důrazem na maskulinní část populace. Protože děvčata často v podstatě netuší, jaká legrace může hraní počítačových her být, nemají motivaci věnovat se hrám a zůstávají svým způsobem vyřazeny ze společenských aktivit třídy. Něco na tom je, moc ženských na LANpárty běžně nevidíte.
Výzkumníci zároveň varují, že úmysl zavést počítačové hry jako významnou složku výuky, může narazit u řady rodičů zmasírovaných masmédii, která referují o hrách hlavně v případech, kdy nějaké děcko zabije jiné děcko nebo mu alespoň pořádně nařeže. Možná by pomohlo takovým rodičům rozdat třeba Civilizaci nebo Dětský koutek.
Zdroj: BBC
Herní asociace přinesla dětem 900 tisíc dolarů
Nadace Asociace výrobců a distributorů zábavního software ESA Foundation uspořádala sedmou výroční večeři s velkými postavami herního průmyslu, jejímž cílem bylo vybrat peníze na charitativní projekty věnované dětem. Večeře se šéfy řady herních firem byla úspěšná, během večera "Nite to Unite for Kids" se podařilo získat 900 000 dolarů. Objem prostředků, které ESA Foundation pro děti za dobu své existence vybrala, překročil hranici šesti milionů dolarů. Vybrané prostředky dostanou projekty Web Wise Kids, National Students Against Violence Everywhere, a tábory pořádané Associací Hole in the Wall.
O zábavu hostí i hostitelů se postaral herec Robin Williams doprovázeny Danou Carvey(-ovou, chcete-li), ale hlavním bodem programu byla aukce roztodivných předmětů od podepsaných fotografií celebrit přes lahve s vínem až po výlety po USA. Aukce se mohl zúčastnit každý prostřednictvím online aukční síně eBay. Součástí programu bylo také předání ocenění za zásluhy hernímu průmyslu, které bylo uděleno výkonnému viceprezidentu společnosti Electronic Arts.
Zdroj: TMCnet
Do konce roku budou v obchodech dva miliony kusů Nintendo DS a dvanáct různých her
Nintendo uvolnilo více informací o kapesním herním zařízení Nintendo DS, které bude uvedeno do prodeje 21. listopadu. Do konce tohoto roku chce japonská firma dodat na trh dva miliony krabic, tři sta tisíc zařízení má být k dispozici už v datum uvedení nové hračky na japonský trh (2. prosince). Jeden milion přístrojů je určen pro Japonce, druhá polovina míří na americký a evropský trh. Do března 2005 chce společnost prodat celosvětově 4 miliony přístrojů. Cena přístroje ve Spojených Státech se bude pohybovat kolem 150 dolarů.
Hry pro Nintendo DS budou stát třicet dolarů, cena je prozatím jednotná. Překvapením je počet dostupných titulů, namísto očekávaného počítání na prstech jedné ruky nyní nebudou stačit ani všechny prsty na rukou zdravého člověka. Mezi dvanácti tituly dostupnými v okamžiku uvedení herního zařízení na trh nechybí americký fotbal Madden 2005, Ridge Racer, Spider-Man 2 a samozřejmě tu je i Super Mario ve verzi 64 DS.
Zdroj: Gamasutra
Microsoft čelí žalobě kvůli nekvalitnímu Xboxu
Sean Burke, majitel herní konzoly Xbox z Los Angeles, podal u místního oblastního soudu žalobu na společnost Microsoft kvůli problémům s načítáním obsahu optických disků po roce používání přístroje. Cílem žaloby je získat pro soudní při více podobně postižených uživatelů. Podle Seana Burkeho je Xbox vadný, protože přestal fungovat při minimálním používání po nepochopitelně, neobhajitelně, nečekaně, neobvykle a nehorázně krátké době.
Microsoft se k celému problému zatím nevyjádřil, znalci problematiky nedávají žalobě šanci na úspěch. My se trápit nemusíme, u nás se Xbox oficiálně neprodává. Na druhou stranu člověk najednou dokáže ocenit dvouletou záruční dobu. Pravý čas dojít do Tesca vyměnit zimní bundu v rámci reklamačního řízení za novou.
Zdroj: Reuters
Týdenní dávka prodejů firem, krachů a finančních výsledků
Jenom telegraficky, protože nastalo období vyhlašování pololetních výsledků: Herní divize Sony zaznamenala meziroční pokles obratu o celou čtvrtinu. Důvodem je snížení objemu dodávek Sony Playstation 2 na trh vzhledem k plánovanému uvedení PSTwo. Nová verze Playstation, která je mnohem menší, se ale prodává velice dobře a podle manažerů společnosti se propad zaviněný tímto přechodem brzy vyrovná. Výrazně naopak rostl prodej software pro PS2, zatímco her pro první generaci Playstation klesl na méně než třetinu. Celkem se už prodalo 74 milionů PS2 a 175 milionů zařízení Sony Playstation celkem.
Francouzský Ubisoft oznámil výsledky za druhé čtvrtletí 2004. Jde o optimistická čísla, kdy obrat společnosti vzrostly o 9 procent, nejde ale o úplně jednoznačný optimismus, společnost totiž nevydala žádnou zprávu o zisk či případné ztrátě, což může znamenat... přesně to. Nicméně šéf firmy nepropadá splínu díky poměrně nabušenému portfoliu titulů pro nastávající měsíce včetně dalšího Splinter Cell i titulů pro Nintendo DS.
Argonauti skutečně končí. O problémech této společnosti jsme psali už před týdnem. V tuto chvíli se už podařilo prodat dvě herní studia. Kromě pobočky Morphene pracující na hrách pro mobilní telefony se podařilo najít kupce také pro Just Add Monsters. Ještě se jedná o prodeji hlavního stanu v Edwage, jehož zaměstnanci nedostali výplaty. Legrační na tom celé je, že společnost koupil její šéf, který na ředitelské křeslo rezignoval minulý týden. Tyhle čachry jsou v herní branži až příliš časté a nepříjemně připomínají české tunelování.
Z lopaty hrobařovi prozatím utekla společnost Atari/Infogrames, která získala úvěr pro financování vánoční sezóny 2004. Pokud se společnosti podaří prodat, co má na skladě, možná se na nějakou dobu vymaní z nejhoršího. Ono zaplatit nějakých 117 milionů euro (splatnost během roku 2005) nebude za současné situace žádná sranda. A společnost má v rukávu jen jedno eso Drivera 3, který sice má mizerné kritiky, ale prodává se. Odložení této hry pro PC dává Atari šanci hru vylepšit, ale i tak je velké riziko stavět finanční strategii na jediném produktu.
A poslední: THQ oznámilo snížení obratu a ponoření do ztráty ve druhém čtvrtletí 2004 kvůli nedostatku herních hitů ve své nabídce. Pokles prodejů o 23 % v meziročním srovnání má vynahradit předvánoční sezóna. Ta by měla přinést zvýšení obratu na 330 milionů dolarů hlavně díky hrám pro děti. The Incredibles, The SpongeBob SquarePants Movie a Tak 2 by se měly prodat každá v nejméně milionu kopií. daří se také divizi THQ Wireless, která dosáhla obratu 20 milionů dolarů na hrách pro mobilní telefony.
Zdroj: Gamesindustry,Gamasutra, Reuters