Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V počítačové hře čtyři roky chodí jen rovně, vydělává tím na živobytí

aktualizováno 
Co začalo jako rozverný experiment, dnes slouží jako obstojný zdroj příjmu, kterým autor vydělává i peníze na charitativní účely. Stovky hodin totiž tráví chozením ve hře Minecraft, kde chce dojít do oblasti známé jako Far Lands.

Ilustrační fotografie | foto: iDNES.cz

Prostředí Minecraftu je totiž generované náhodně, a nabízí proto naprostou svobodu pohybu. V dřívějších verzích však existovala chyba, kvůli které se krajina nad určitou velikost světa přestane generovat správně. A právě tato část světa se nazývá Far Lands.

Autor hry Markus Persson o problému věděl a popsal ho již před lety na oficiálním blogu. Na základě zběžných kalkulací však dospěl k názoru, že na něj není reálné narazit.

Američan Kurt J. se přesto rozhodl, že do Far Lands dojde a svou pouť již čtvrtým rokem dokumentuje prostřednictvím videí na serveru YouTube.

Projekt začínal nezávazně v době, kdy Kurt pracoval jako grafik a svá dobrodružství nahrával ve volném čase. Během let však jeho kanál získal notnou sledovanost, a Kurt si videi začal vydělávat na živobytí.

Dnes kanál odebírá přes 371 tisíc uživatelů a autorovi se během let podařilo vybrat také 335 tisíc dolarů na charitu. Tedy okolo 8 milionů korun.

Cesta, kterou kurt již směrem do Far Lands ušel
Jedno z nezvyklých prostředí, na které Kurt během své poutě narazil.
Cesta, kterou kurt již směrem do Far Lands ušel

Cesta, kterou Kurt při putování do Far Lands již ušel.

Jeho původní časové odhady se však s realitou příliš nepotkaly. Kurt totiž očekával, že by do Far Lands mohl dojít zhruba za rok. Po čtyřech letech a více jak tisícovce hodin přitom ušel necelých 17 % cesty, stávajícím tempem by tak do cíle mohl dojít za dalších devatenáct let (mapa dosavadní cesty).

Jeho dosavadní snahu lze objevit na YouTube kanálu Far Lands or Bust!, který zahrnuje více jak 500 epizod. Kurt si však cestu vychutnává. Kdyby se pokoušel o nejrychlejší možné dosáhnutí cíle, byl by s největší pravděpodobností o citelný kus dále.

Koncem letošního března dosáhl milníku dvou tisíc virtuálních kilometrů. Říká však, že cesta je cíl a začíná již narážet na první známky problémů, které očekává ve Far Lands.

V krajině totiž lze čas od času spatřit nelogické útvary a někteří z diskutujících věří, že hra přestane fungovat ještě dlouho před finální destinací.

Autor:




Nejčtenější

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: New Colossus
Pět největších překvapení z herního svátku E3 2017

Rozebíráme, které hry, případně oznámení, nás na E3 2017 nejvíce překvapily - v tom dobrém slova smyslu. Neváhejte a o své dojmy se podělte v diskuzi.   celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Take 2 zakázalo fanouškovské úpravy GTA

Právníci firmy, která vydává jednu z nejpopulárnějších počítačových her vůbec, pohrozili tvůrcům nástroje pro tvorbu modifikací žalobou. Ti tak po téměř deseti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.