Ilustrační fotografie | foto: iDNES.cz

V počítačové hře čtyři roky chodí jen rovně, vydělává tím na živobytí

  • 37
Co začalo jako rozverný experiment, dnes slouží jako obstojný zdroj příjmu, kterým autor vydělává i peníze na charitativní účely. Stovky hodin totiž tráví chozením ve hře Minecraft, kde chce dojít do oblasti známé jako Far Lands.

Prostředí Minecraftu je totiž generované náhodně, a nabízí proto naprostou svobodu pohybu. V dřívějších verzích však existovala chyba, kvůli které se krajina nad určitou velikost světa přestane generovat správně. A právě tato část světa se nazývá Far Lands.

Autor hry Markus Persson o problému věděl a popsal ho již před lety na oficiálním blogu. Na základě zběžných kalkulací však dospěl k názoru, že na něj není reálné narazit.

Američan Kurt J. se přesto rozhodl, že do Far Lands dojde a svou pouť již čtvrtým rokem dokumentuje prostřednictvím videí na serveru YouTube.

Projekt začínal nezávazně v době, kdy Kurt pracoval jako grafik a svá dobrodružství nahrával ve volném čase. Během let však jeho kanál získal notnou sledovanost, a Kurt si videi začal vydělávat na živobytí.

Dnes kanál odebírá přes 371 tisíc uživatelů a autorovi se během let podařilo vybrat také 335 tisíc dolarů na charitu. Tedy okolo 8 milionů korun.

Cesta, kterou kurt již směrem do Far Lands ušel
Jedno z nezvyklých prostředí, na které Kurt během své poutě narazil.
Cesta, kterou kurt již směrem do Far Lands ušel

Cesta, kterou Kurt při putování do Far Lands již ušel.

Jeho původní časové odhady se však s realitou příliš nepotkaly. Kurt totiž očekával, že by do Far Lands mohl dojít zhruba za rok. Po čtyřech letech a více jak tisícovce hodin přitom ušel necelých 17 % cesty, stávajícím tempem by tak do cíle mohl dojít za dalších devatenáct let (mapa dosavadní cesty).

Jeho dosavadní snahu lze objevit na YouTube kanálu Far Lands or Bust!, který zahrnuje více jak 500 epizod. Kurt si však cestu vychutnává. Kdyby se pokoušel o nejrychlejší možné dosáhnutí cíle, byl by s největší pravděpodobností o citelný kus dále.

Koncem letošního března dosáhl milníku dvou tisíc virtuálních kilometrů. Říká však, že cesta je cíl a začíná již narážet na první známky problémů, které očekává ve Far Lands.

V krajině totiž lze čas od času spatřit nelogické útvary a někteří z diskutujících věří, že hra přestane fungovat ještě dlouho před finální destinací.