Mini Golf Master 2 - vzpomínky na mládí?

12:00aktualizováno  15. února 2003 11:32
Minigolf je velice zábavná náhražka skutečného golfu. Narozdíl od toho skutečného jde o levnou zábavu pro každého, ke které nepotřebujete ani moc tréninku. Platí to i pro počítačovou verzi, na které si smlsnul Ota Schön. O svých dojem a závěrech samozřejmě referuje v této recenzi...

Mini Golf Master 2 Minigolf má pro mě zvláštní příchuť zakázaného ovoce. Určitě si pamatujete, jak jste se spolužáky chodili "tajně" kouřit a popíjet. Já vyrůstal v Mladé Boleslavi a tam byly dvě skvělé příležitosti pro takového kulišárny. Tou první byla druhá hokejová liga, na které jsme popíjeli čaj s tuzemským rumem. Druhou pak poskytovala malá hospůdka na sídlišti Severní město, ke které patřilo minigolfové hřiště. Právě partičky minigolfu mám spojené s prvními opičkami a nevolnostmi z neumělého kouření. První zkušenosti nikotinem i alkoholem mám dávno za sebou, ale k minigolfu se pořád rád vracím, i když jeho větší bratříček, skutečný golf, přirostl k srdci mnohem více. Každopádně počítačové zpracování minigolfu mi nepřijde jako špatný nápad.

Protože Mini Golf Master 2 je pokračováním, evidentně se první díl osvědčil alespoň z finančního hlediska. Při pohledu na jméno distributora a na úvodní obrazovky hry můžete snadno dojít k závěru, že tohle nemáte zapotřebí. Distributorem je nepříliš chvalně známá společnost eGames, která se specializuje na jednoduché levné hry a nabízí i několik hříček k hraní zdarma v online režimu. Pohled na menu hry pak evokuje stejný pocit jako trabant. Levná záležitost, kterou nelze brát vážně. Až na to, že trabanty až na výjimku nebývají vyvedené v rozjásaných barvách. Ten první dojem svádějící k okamžitému výmazu hry je ale klamný, alespoň z části.

Mini Golf Master 2 Pocitu, že hra je namířena zejména na nejmladší hráče se už asi nezbavíte. Podporovat vás v něm bude dvanáct různých alter ego v podobě ninji, rytíře, Vikinga, toastu a dalších. Pokud navíc zvolíte amatérské ovládání, které spočívá pouze v nastavení správného směru úderu, můžete být batoletem, a přesto si Mini Golf Master 2 užijete. V případě, že se rozhodnete pro "pro" ovládání hry, získá hra určitý náboj i pro dospělé hráče. Pokud hrajete Links, pak je na místě srovnání s easy a classic swingem v této golfové sérii. Kromě směru úderu musíte zvolit správnou sílu rány a pak také správně trefit míček. Toho dosáhnete trojím klikem myší, přičemž ten poslední musí přijít v pravý okamžik, kdy se ukazatel síly úderu vrací "domů."

Jednoduchý princip je spíše výhodou než naopak, ale samozřejmě záleží i na dalších okolnostech. Ano, jak jinak, technické zpracování totiž dělá hodně, nejenže dokáže zabít kvalitní nápad, ale občas i z mizerné hry alespoň udělá spektakulární podívanou. V případě tohoto minigolfu nedošlo ani k jednomu extrému. Celá hra je provedena v trojrozměrném stylu, což není na škodu. Škoda ovšem je, že autoři hry se s modelováním herního světa nedali trochu více práce. Jednotlivé jamky jsou totiž umístěny kdesi v prostoru, což nepůsobí mocMini Golf Master 2 realisticky. Ani textury nejsou příliš složité nebo propracované. Dojem jednoduchosti a dětskosti je s touto hrou asi bytostně svázán. Přesto, pokud vytrváte, zjistíte, že na jednoduché grafice není vlastně nic špatného. Zvláště, když se v pokročilejším stádiu hry dostanete k hezky propracovaným jamkám v podobě středověkého hradu nebo jurského parku. Celkem ve hře najdete více než 160 jamek seskupených do 18 hřišť po devíti jamkách. Hřiště jsou rozdělena podle obtížnosti od bronzové po zlatou, pak přicházejí na řadu úrovně bonusové. Na začátku je k dispozici pouze bronzová nabídka hřišť, další se zpřístupňují s vaším postupem ve hře. Abyste se dostali k jamkám bonusovým, musíte hrát tak dobře, aby váš výsledek na určených hřištích byl nižší než par. Při amatérském ovládání není dosažení takového výsledku vůbec žádný problém, ale pokud hrajete seriózně a snažíte se ovlivnit i přesnost zásahu míčku, budete muset trochu trénovat. V tom vám bude nápomocen tréninkový mód hry, který vám umožní trénovat libovolnou jamku libovolně dlouho. K dispozici je hned několik pohledů kamery, což se hodí, pokud se dostanete do pozice, kdy vám výzdoba hřiště brání ve výhledu nebo kdy na první pohled nevíte, kterým směrem máte hrát. Pohled z ptačí perspektivy je pak téměř darem z nebes.

Mini Golf Master 2 Nijak vás nevytrhne ani zvuková stránka hry. Kromě zvuku při kontaktu hole a míčku a zakloktání míčku při umístění do jamky se dočkáte jen malého rozptýlení v podobě zatleskání při úspěšném dokončení jamky nebo naopak povzdechu, pokud jamku minete. Co se týká zvuků prostředí, tak sem tam zaslechnete ptáčka nebo podobnou zvířenu. Hudba se ve hře také objevuje, ale jen sporadicky, což je možná dobře, protože by se pravděpodobně rychle omrzela. Univerzální rada o puštění empétrojek na pozadí sedí i v tomto případě jako prdelka na hrnec.

Z toho všeho zatím vylézá hodnocení, které je přesně na prostředku mezi zájmem a nezájmem o hru. Hodnotou, která vychyluje jazýček vah na stranu zájmu o hru je možnost společné hry až čtyř hráčů na jednom počítači. Hry, u kterých se může mačkat několik stejně postižených jedinců u jediné obrazovky, prostě své kouzlo ještě dávno neztratily. Druhou drobností, která působí velice přesvědčivě a kterou byste v případě budgetové hry nečekali, je statistika, která hlídá vaše výkony na všech jamkách!

Na straně PRO je i cena, která je zatím stanovena na 15 USD, což není tak moc. Nicméně po kontrolním dotazu na Plných hrách jsem zjistil, že zdarma můžete mít minimálně dvě hry, které se této skoro vyrovnají. Takže jako už v případě hry Strategic Command můžeme doporučit maximálně umístění Mini Golf Mater 2 na cover CD nějakého časopisu.

Mini Golf Master 2
Výrobce: 3LV Game
Vydavatel: eGames inc.