Mirek Papež o hře Jakub a Terezka

Mirek Papež o hře Jakub a Terezka

Na základě čeho jste začali tvořit hru Jakub a Terezka?
Hra s protidrogovou tématikou nám byla zadána agenturou POINT organizují pro Českou spořitelnu různé kampaně.

Kdo vymyslel scénář hry?
Jelikož nikdo ze zadávající strany neměl žádnou konkrétní představu, vyvíjel se scénář zároveň s postupnými pracemi na vlastní hře. Finální podobu mu dali vlastně až programátor Jan Hloušek společně s hlavním designérem Járinem Němečkem.

Podle čeho jste vybírali tým, který bude hru dělat?
Převážně to bylo dáno časovými možnostmi a zkušenostmi týmu. V zadání zakázky bylo totiž pevně stanoveno, že hra musí vyjít na master CD 6/99 a smlouva byla podepsána v únoru tohoto roku. Z toho vyplývá, že jsme měli čtyři měsíce na vlastní realizaci projektu, což rozhodně není mnoho.

Jak vy osobně se díváte na tento způsob osvěty?
Podle mě je to každopádně zajímavá cesta, ale chybou bylo, že nám chyběl potřebný čas na dovedení celé hry k dokonalosti. Zakazování návykových látek (sem nespadají pouze drogy, ale i alkohol, kofein, nikotin etc.) není řešení. Jakýkoli způsob, který dokáže poutavě seznámit s tímto problémem, je platný.

Myslíte si, že veřejnost začne díky podobným projektům hry více brát?
Nemyslím. Mám pocit, že v laické veřejnosti je médii uměle živen strach z počítačových her (zprávy alá vstal od počítače a zabil bratra) (nebo taky články typu Kultura Kriplů redaktora Reflexu Radovana Holuba - by Vreco), přičemž nikdo neuvádí, že hry rozvíjejí představivost, logické myšlení apod. Z psychologického hlediska tu samozřejmě hrozí závislost (jako třeba u alkoholu či drogách), ale komu nehrozí přejetí autem, pokud chodí po ulici?


Témata: Alkohol