„Zvolili jsme (tentokrát) odlišný systém ovládání. Je to intuitivnější a přirozenější. Odemykání je ve hře také kvůli tomu, abyste se naučili jednotlivé možnosti využívat a získali čas se nadechnout. Abyste se s dovednostmi cítili pevní v kramflecích,“ řekl producent Jeremy Miller v rozhovoru pro server GameSpot.
Mezi odemykatelné prvky však patří i zcela základní dovednosti. Například možnost okamžitě se otočit o 180 stupňů, kterou zahrnoval již první díl. K tomu Miller prohlásil: „Rychlá otočka je tak trochu abstraktní dovednost, kterou lidé v prvním díle zas až tolik nepoužívali.“
Využití dovednostního stromu s postupným získáváním možností prý hráče přinutilo více přemýšlet nad možnostmi, které jim jednotlivá vylepšení přinášejí.
„Všimli jsme si, že vzrostl počet lidí, kteří uvažují stylem: ‚Mám teď novou dovednost, jak ji využiju?‘ Do svého pohybového repertoáru to pak zapracovali lépe,“ tvrdí Miller.
Mirror’s Edge: Catalyst v Evropě vychází 26. května a to pro PC, Xbox One a PlayStation 4. Od 22. dubna však čtyři dny poběží uzavřený betatest.