Mission: Humanity - kulatá realtimovka

Co už se tak dá vymyslet na konceptu RTS nového? To byste se divili - tak například kulaté mapy bez konce, kde se s tankem vydáte rovně za nosem a skončíte přesně na tom místě, kde jste vyšli. Jsou i další možnosti a tahle realtimovka vám některé z nich ukáže.
Mission: Humanity

Mission: Humanity se odehrává ve vzdálené budoucnosti. Ze Země už nezbyla ani hrouda a přeživší hrstka kolonistů se po bloudění vesmírem nakonec usadila na pusté planetě. Bohužel se ukáže, ze planeta leží ve sféře zájmu jakýchsi mimozemšťanů, kteří ji už mají zanesenou ve svých katastrálních mapách i ledaskde jinde a nemají prostě zájem, aby se na jejím povrchu roztahovali bůhvíjací kočovníci. Lidstvo už se ale své nové domoviny vzdát nechce, a tak začíná první ze série dlouhých a těžkých bitev nejen o zmíněnou planetu, ale rovnou o celý sluneční systém.

Ačkoliv na příběhu bychom jen stěží hledali něco výrazně originálního, vytváří aspoň dobré předpoklady pro to, aby se originální prvky mohly uplatnit přímo ve hře. Zatímco v jiných realtimových strategiích (já jsem vám ještě neřekla, že to bude RTS?) jsou vaše úkoly rozdělené do misí a nesměřují k nějakému globálnímu cíli, tady máte splnit jeden hlavní úkol: dobyt celý solární systém. To se sice v praxi skládá z bitek o jednotlivé planetky, ale zatímco v jiných hrách se už k dobytým územím nevracíte, tady je tomu jinak. Jakmile některá planeta spadne pod vaši vládu, přesunete se sice na další, ale všechny již ovládnuté musíte stále navštěvovat a kontrolovat, jestli na nich všechno běží tak, jak má. Z toho, že lze během misí přelétat z jednoho území na druhé, vyplývá i možnost útočení na několika místech (planetách) najednou.

Mission: Humanity

Druhým zajímavým prvkem jsou kulatá území - protože bojujete na planetách, nemají mapy žádný konec. Když se vydáte s vojákem na pochůzku a půjdete pořád rovně, dojdete (podle známého principu z cimrmanovského Dobytí severního pólu) zase na místo, odkud jste vyšli. Tytam jsou taktiky, kdy jste si v pravém dolním rohu mapy opevnili základnu a čekali, až vás seshora napadne nepřátelská armáda. Tady na vás může nepřítel vyrazit odkudkoliv bez ohledu na to, že to vypadá, jakoby měl přijít zleva mírně seshora (kde jste objevili jeho základnu). Není totiž žádným problémem přejít území pěkně druhou stranou a vynořit se "za" vaší základnou v místech, kde nestojí ani jedna ostřelovací věž a kde jste nějak zapomněli postavit ochranné zdi.

Kromě vyjmenovaných vlastností je o Mission: Humanity známo ještě to, že v něm budeme těžit rudu a nějaké další suroviny, že nabídne přes dvacet planet a sto typů jednotek (přičemž všechny budou ještě dál upgradeovatelné), že budete moci bojovat za obě (lidskou i mimozemskou) strany a že vydání se plánuje na říjen roku 2000. Poslední věta bude patřit autorům a vydavatelům - prvními je tým Techland a druhými Eon Production.