Ilustrační obrázek Baldur’s Gate

Ilustrační obrázek Baldur’s Gate

Téměř třetina zisků z mobilních her plyne z jednoho procenta lidí

  • 2
Tituly s možností nakupovat herní výhody vydělávají na zlomku hráčů. Dvě třetiny z příjmů vytvoří deset procent lidí a třetinu z toho dokonce činí jen jedno procento uživatelů.

Vyplývá to z ankety, kterou provedla společnost Everyplay. Podle té ono jedno procento utratí za mobilní hry v průměru více než 50 dolarů za měsíc (přes tisíc korun), a vytvoří tím 29 procent z celkových příjmů dané mobilní hry. Průměrný uživatel oproti tomu utratí okolo 4,58 dolarů za měsíc, tedy necelých sto korun.

Ankety se účastnilo přes tři tisíce lidí, kteří nejčastěji nové tituly objevují na základě doporučení od známých, zpravidla rodiny či přátel, což upřednostňují před oficiálními žebříčky nejhranějších her, seznamy v médiích či autory populárních videí.

Ze závěrů studie také vyplývá, že návrh titulů vývojáři her s obchodním modelem ke hraní zdarma přizpůsobují jen zlomku uživatelské základny. Ta je totiž zdrojem příjmů a nejčastěji využívá dodatečných možností za skutečné peníze.