Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modern Warfare 2 a nové pojetí pro Call of Duty

  0:03aktualizováno  0:03
Tvůrci Call of Duty se rozloučili s některými dogmaty série a pod novým názvem prezentují fikci aktuálních konfliktů s větší volností a lepší inteligencí nepřátel.

Modern Warfare 2

Modern Warfare 2Call of Duty je až neuvěřitelně úspěšná série válečných akcí. Zpočátku to tak přitom nevypadalo. Jistě, už první díl u hráčů bodoval, ale že z toho bude jednou takové pozdvižení? Na to by si tenkrát vsadil jen málokdo.

Ostatně, už s druhým a třetím dílem došlo ke kritice druhoválečného tématu, jenž se pomalu opotřebovával. Bylo jasné, že pokud série neudělá razantní změnu, dříve či později upadne do zapomnění.

A poměrně zastaralé herní principy, které z Call of Duty dělaly víceméně jen střelnici v pěkných kulisách, navíc na bázi do očí bijících skriptů a nemožnosti využívat nejrůznějších zídek v rámci krycího systému.

Modern Warfare 2Změny zkrátka musely přijít, a bylo jasné, že je neudělá studio Treyarch, jež se ve vývoji střídá s duchovními otci série – Infinity Ward. Právě tohle studio udává tón a určuje, kam se značka dále pohne.

Se čtvrtým dílem, který nesl podtitul Modern Warfare se hnula zcela jasně, a to k aktuálním, byť smyšleným konfliktům, jež čerpají předivo z toho, co snad každý den vysílají zpravodajské stanice. Zdá se, že hráči dávají přednost reflexi moderních problémů než tisíckrát vysáté a nic nového nenabízející druhé světové.

A jelikož zaznamenal Modern Warfare ohromný úspěch, rozhodli se v Activision Blizzard, že z něj udělají vlastní sérii. Snad i proto, aby čísílka za Call of Duty nenabíhala tak rychle jako dosud. Dá se předpokládat, že na původní značce bude nadále dělat Treyarch, zatímco Infinity Ward se přesunou právě k Modern Warfare, případně dalším titulům, spjatých s Call of Duty jen herní mechanikou.

Modern Warfare 2Modern Warfare 2 má poprvé v sérii na co navazovat. Opět se nemusíte bát příběhu nepříběhu typického pro Call of Duty, kdy jste skákali z role jednoho vojáka do druhého a pořádně ani nevěděli, za koho hrajete.

V tomto případě si užijete mnohem příběhovější zážitek. Jak známo, minule se svět zbavil hrozby arcizloducha Zakhaeva. Jenže jeho zabití radikály ve skutečnosti ještě posílilo a do čela arabsko-ruského teroristického hnutí se dostává někdejší pobočník Zakhaeva jménem Makarov. Ten ze Zakhaeva udělal mučedníka a zmobilizoval veškeré prozápadní síly, zejména potom v táboře ruských extremistů napojených na teroristy po celém světě.

Hráč nemá od začátku přesně vědět, jakému nebezpečí čelí. Je pouhým členem elitníModern Warfare 2 formace Task Force 141, která je vykonavatelem vůle vyšších orgánů. A vězte, že ty vám budou často dávat jen ty nejdůležitější informace a ostatní třeba i trochu zkreslí. Obrázek si tak budete dělat až ze samotné akce a jejího průběhu.

Zdá se, že vám zprvu někdo tak úplně nevěří, nebo si dokonce hraje podivnou špinavou hru. Do hry se tak dostane špetka politiky a zastřených zpravodajských informací. O to napínavější bude rozkrývat skutečný stav věcí.

Když se řekne Call of Duty, a pro první Modern Warfare to platilo stejně tak, představí si drtivá většina hráčů koridorovitou střílečku, ve které je dopředu dáno naprosto vše. Světe div se, ve dvojce už tohle platit nebude. Tohle je snad nejodlišnější Call of Duty, jaké kdy vzniklo, respektive vznikne – samozřejmě jsme zatím odkázáni jen na vývojářské sliby.

Modern Warfare 2Každopádně, ty zní tak, že se v Modern Warfare 2 konečně dočkáme jakés takés volnosti. Jistěže se věci nebudou mít tak, že byste chodili v otevřeném světě a podle svého uvážení plnili úkoly. Ty zůstanou zadané, ale na rozdíl od předchozích dílů se je vyplatí sledovat, protože se na jejich základě akce bude skutečně odvíjet. A v některých případech bude možné volit třeba i ze dvou, byť jen lehce rozdílných postupů.

Nejde nám ani tak o volnost jako takovou, spíše o pocit, že nejsme zcela svázáni a omezeni jediným koridorem. Akce je potom o poznání autentičtější, a přesně toho chtějí tvůrci v Modern Warfare 2 dosáhnout. Chystají rovněž adrenalinové vložky, jako je jízda na sněžných skútrech, v džípech či kamionech. V rámci interaktivních scének pak budete šplhat na zamrzlé hory apod.

Modern Warfare 2Infinity Ward tvrdí, že původně chtěli Modern Warfare 2 odlišit ještě mnohem více. Dokonce přemýšleli získávání zkušeností a otevírání nových schopností v singleplayerové kampani. Testování jim ale nakonec ukázalo, že tak radikální změna by byla kontraproduktivní a formulce na hyperúspěšnou hru by příliš nepomohla.

To hlavní, co ke hrám značky Call of Duty vždy přilákalo nejvíce lidí, je totiž neuvěřitelně dobře odladěná hratelnost. Skvělá dynamická akce tak zůstane zachována. Neustále se má něco dít a hráč se ani na chvilku nemůže zastavit. Jsme docela zvědaví, na jak dlouho v minulých dílech krátký singleplayer vydrží. Jisté je, že se podíváme do atraktivních lokací, jako je Sibiř, Rio de Janeiro nebo Afghánistán.

Výraznou změnou nicméně projdou nepřátelé a jejich umělá inteligence. Snad už se hraModern Warfare 2 konečně zbaví otravného respawnování vojáků z určitého místa, dokud hráč nepřekročil určitou linii. Protivníků nejspíše také nebude takové množství.

Kvantitu má nahradit vyšší kvalita umělé inteligence. Protivníci mají být schopni se krýt a používat štíty. I hráč se konečně dostane ke krycímu systému. Na to jsme věru zvědaví. Aby toho nebylo málo, dokonce si i zaplave.

Důležitou součástí v sérii byl vždy multiplayer – a nejinak tomu bude i v případě Modern Warfare 2. Klasické kooperace, kdy bychom si mohli projít singleplayer ve dvou či více lidech, se tentokrát nedočkáme. Avšak spolupracující dvojice nepřijdou zkrátka. Jsou tu pro něj připraveny mise v rámci módy Special Forces. Ty jsou navrženy na velmi úzkou kooperaci dvou hráčů, kdy se jeden bez druhého neobejde.

Modern Warfare 2Klasický multiplayer s řadou kompetitivních módů je v plánu rovněž, zatím o něm ale nepronikly na veřejnost žádné konkrétní informace. Měl by ale jít ve stopách prvního dílu . Autoři se také zmínili o odměnách a publicitě pro opravdu dobré hráče.

Dohromady to vypadá na opravdu kvalitní akční počin, který pravděpodobně neudělá ostudu svým předchůdcům a zároveň posune zážitek zase o kus dále. Aspoň náznak volnosti jednoznačně vítáme, stejně jako propracovanější a uvěřitelnější umělou inteligenci. S takovou by se mohl podařit cíl vydavatele – aby se z Modern Warfare 2 stala nejprodávanější hra všech dob.

Autor:




Nejčtenější

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.