Modern Warfare 2

Modern Warfare 2: jaký bude multiplayer

  • 71
Důležitou složkou série Call of Duty byl vždy multiplayer a v případě Modern Warfare 2 tomu není jinak.

Modern Warfare 2 (PC)Nedávno vyšlo najevo, že válečná akce Call of Duty: Modern Warfare vůbec nemuselo vzniknout. Prozradil to šéf studia Infinity Ward s tím, že šéfové v Activisionu se za žádnou cenu nechtěli vzdát druhé světové války. Nakonec naštěstí ustoupili a světlo světa tak mohl spatřit jeden z největších akčních hitů posledních let, kterého se prodalo kolem 14 milionů kusů. - více zde

Dnes už je z něj tak silná značka, že si ho Activision Blizzard dovolí vypustit dokonce bez záštity jménem Call of Duty. A dovolí si ještě mnohem více. Modern Warfare 2 bude totiž jedním z prvních, experimentálních titulů, které budou stát o dvacet procent více, než je dnes běžná cena herních titulů. Bude to zhruba 60 euro za PC verzi.

Modern Warfare 2

Modern Warfare 2 (PC)Proti tomu se sice vzedmula pořádná vlna nevole, jelikož hráči nevidí důvod ke zdražování hry, která není zase tak náročná na vývoj a jejíž singleplayerová kampaň je tradičně krátká. Přesto se dá očekávat, že tento experiment uspěje, protože lákadlo pokračování takové pecky je zkrátka příliš velké.

A kromě příběhové kampaně, která naváže na první díl, a které jsme se věnovali v minulém preview, nabídne Modern Warfare 2 už tradičně také silný multiplayerový zážitek, jenž čas se hrou strávený dokáže řádně prodloužit.

Neměl by chybět herní mód Demolition, který se vyskytoval už v prvních dvou dílech Call of Duty. V něm musí jeden tým vyhodit do povětší jeden ze dvou bodů a mapě. Druhý tomu musí pochopitelně zabránit.

Modern Warfare 2 (PC)Říkal tady někdo Counte-strike? Přesně tak,  pouze s tím rozdílem, že tady každý útočník nese svou vlastní bombu a může ji kdykoliv položit. Díky neomezenému opětovnému vstupu do hry po případném zabití se Demolition hraje o poznání rychleji než Counter-strike.

Kromě toho se vrací také klasický mód Capture the Flag, tedy boj o vlajku, jenž sice nenabídne nic nového, ale dynamiku a napětí známé z jiných her si udrží.

Podobně jako v předchozím dílu sbíráte také v Modern Warfare 2 zkušenosti, které vám dovolují zvedat vlastní hodnost. Co je však od předchůdce odlišné, to je záplava nových zbraní, výbavy, upgradů, výzev a v neposlední řadě také perků. To jsou speciální schopnosti, které si za vydělané zkušenostní bodíky můžete odemykat.

Modern Warfare 2 (PC)Na začátku každé partie se rozhodnete, s jakou výbavou se do ní chcete pustit. Zkraje si ale můžete vybrat jen standardní kvéry, ovšem s časem přicházejí stále nové a nové. Jmenujme třeba Famas či SCAR.

Každá zbraň má jiné nastavení v řadě kategorií jako dostřel, preciznost či přesnost. Kvéry se dají také vylepšovat: lze na ně namontovat tlumiče, granátomety, laserové zaměřovače a dokonce jim propůjčit rozličná zabarvení.

Ve výbavičce najedete spoustu nových a zajímavých kousků. Co byste řekli třeba na nože, které můžete házet a likvidovat tak nepřátelé na poměrně velkou vzdálenost zcela neslyšně?

Nebudou chybět ani světlice, které můžete zabodnout kdekoliv na mapě, a pak počítatModern Warfare 2 (PC) s tím, že se na tomto místě po smrti znovu objevíte. To se hodí pochopitelně hlavně na velkých mapách, je ale třeba světlici ukrýt na méně frekventované místo. Pakliže ji totiž nepřítel odstraní, budete vybírat jen ze standardních "respawn-pointů".

Pro taktiku je ale jistě největší novinkou štít, který platí za primární zbraň, a když se jím tedy vybavíte, můžete používat pouze sekundární zbraně, k nimž ale nově patří i silnější pistole či brokovnice. Každopádně, štít je nezničitelný a jeho nositel je zranitelný pouze na nohách a samozřejmě zezadu. V pohybu se štítem ale nemůže střílet. Pokud nemáte štít přímo v ruce, visí vám na zádech a tehdy jste zase chráněni zezadu.

Je nicméně otázkou, zda štít nenaruší pracně budovanou vyváženost hry. Doufejme, že si Infinity Ward dají záležet a do taktiky ho náležitě zakomponují; tak aby nebyl příliš velkou Modern Warfare 2 (PC)výhodou, ale zároveň tak, aby byl zcela platnou a využívanou součástí výbavy.

Ještě zásadnějšího významu než minule se dočkají zmíněné perky. Ty oblíbené jako větší průraznost či rychlejší nabíjení zůstanou zachovány, avšak přibudou další. Jeden vám umožní například neomezený sprint, další prodlouží dosah vrhacích nožů.

Ve hře je ale možné disponovat pouze třemi perky zároveň, takže je třeba dobře vybírat. Čím častěji přitom perk aktivujete a využíváte a čím častěji plníte specifické výzvy typu "zabij 50 nepřátel nablízko", tím efektivnější je daná speciální schopnost.

Například když využíváte hojně určitou pistoli, dostanete časem možnost vzít ještě druhou do druhé ruky a střílet z Modern Warfare 2 (PC)obou. Tehdy ale nemůžete precizně zaměřovat, proto se vám bude hodit perk zvyšující přesnost. Všechny prvky Modern Warfare 2 se tak velmi dobře a nenásilně prolínají. Hra se tím pádem dá dobře přizpůsobit určitému hernímu stylu.

Chybět nebudou ani známé výhody, které získáte za série zabití, které začínají už na třech odstřelech bez vlastní smrti a končí na sérii jedenácti zabití. Pokud se vám to podaří, obdržíte například raketu s možností ji navádět nebo jednorázový letecký nálet.

Ačkoliv se jedná pouze o stylovou a motivační záležitost, hodně si autoři zakládají také na achievementech a nejrůznějších symbolických ohodnocení, jako je třeba barevný rámeček k hráčovu jménu apod. Achievementy jsou tu nicméně úplně na všechno a především zpočátku provází jejich dosahování neustálá velkolepá oznámení na monitoru, což může trochu nepříjemně odvádět pozornost.

Modern Warfare 2 (PC)Hráči se mohou těšit na plejádu variabilních map z různých prostředí. Potěší, že nejrůznější objekty na nich jsou zničitelné, i když nepočítejte s tím, že srovnáte se zemí celou mapu. Do takové míry fyzikální model nezachází, ostatně v tomto případě by to bylo spíše kontraproduktivní.

Na první pohled se může zdát, že to Infinity Ward se všemi těmi achievementy, upgrady, bonusy, zbraněmi, doplňky a perky trochu přehání. Ale jde jen o to, zvyknout si na ně. Později za ně budete jen rádi, jelikož atraktivitu hry udrží mnohem delší dobu.