Modus Moriendi - Deus Ex podruhé

  • 4
Před nedávnem jsme vám přinesli recenzi na RPG 3D akci Deus Ex. Tato jinak dokonalá hra měla jeden nedostatek - neobsahovala podporu pro multiplayer. To je ale minulost. Objevil se tým, který se rozhodl vytvořit to, co původní developeři odmítli.

Modus MoriendiJe tomu teprve pár měsíců, kdy společnost Ion Storm ve spolupráci s Eidosem vrhla na trh pecku, na jakou jsme všichni již dlouho čekali. Ano, jedná se o RPG 3D akci nazvanou Deus Ex. Tento titul, který získává stále další a další hráčská ocenění, má navzdory všem kvalitám jedno obrovské mínus. Pokud jste si četli naši recenzi, jistě víte, co mám na mysli. Je to ono "ne" u položky Multiplayer v závěrečné tabulce. Mnoho lidí jen s nelibostí přijalo skutečnost, že jejich oblíbená hra nepodporuje propojení více hráčů. Naštěstí se našla skupinka nadšenců, která se s tímto nemilým faktem nehodlala smířit a pod vedením Kevina M. Eldridge se jala vytvářet multiplayerový mod pro tento jinak bezchybný titul. Po dlouhém hledání příznačného názvu projektu se skupina nakonec rozhodla pro označení Modus Moriendi, což znamená něco jako "Způsob smrti".

Jak se zatím zdá, nabídne nám Modus Moriendi dva různé multiplayery: boj dvou týmů a kooperační mód. V prvním případě se tvůrci pokusí vytvořit takové podmínky, aby hráči sami zjistili, že se jim vyplatí vybudovat si stálou členskou základnu a omezit tak fluktuaci mezi jednotlivými skupinami. Za pozornost bude stát i druhý mód v pořadí - kooperační. Od něj můžete očekávat nejen propracovaný příběh, ale také množství nových postav, zbraní a předmětů. Navíc bude také zastupovat roli singleplayera - samozřejmě v případě, že jej budete hrát sami.

Modus MoriendiNa Modu Moriendi pracuje v současné době dvacet lidí z celé Evropy, ale tento počet zdaleka není konečný. Celý projekt je značně rozsáhlý a ambiciózní, takže řady spolupracovníků se neustále rozšiřují. Nejedná se přitom pouze o programátory či grafiky, ale například i o scénáristy, dabéry a designéry úrovní. Nechybí pochopitelně ani odborník přes zbraně, jehož jediným úkolem je připravit široký arzenál co nejrealističtěji ztvárněných... čeho jiného, než zbraní.

Jistě vás také zajímá, jak je možné vytvořit multiplayerovský mod pro hru, která podporu propojení více hráčů neobsahuje. K tomu Kevin M. Eldridge říká: "Není to sice zrovna moje parketa, ale když si pečlivě projdete kód hry, zjistíte, že obsahuje mnohé funkce používané pro multiplayer. Naši programátoři kód analyzují a již zjistili, že implementace možná je. Konec konců je Deus Ex vystaven na Unreal enginu." A když už byla možnost zeptat se vedoucího projektu na cokoliv, položili jsme mu také nezbytnou otázku, kdy by měl být Modus Moriendi hotov. "V současné době čekáme na patch od Ion Stormu," sdělil nám včera Kevin, "a až potom se vrhneme do té nejtěžší práce. Ale jakmile jej obdržíme a probereme se celým kódem, budeme moudřejší."

Zatím nám tedy nezbývá nic jiného, než čekat a doufat, že nedojde k žádným nepředvídatelným okolnostem, které by práce na tomto modu překazily. Držme tedy Kevinovi a jeho týmu palce a počkejme si na další podrobnosti o jejich zajímavém projektu.