• Inovativní bojový systém
  • Postavy z DC Comics nemusejí sednout každému
  • Utlumení brutality
  • Fatality už nejsou to, co bývaly

Velmi slušný díl do série Mortal Kombat, který si kazí pověst tím, že ubírá na brutalitě, ale alespoň se snaží (celkem úspěšně) pilovat bojový systém.

Mortal Kombat vs. DC Universe

Mortal Kombat vs. DC UniverseUž ve chvíli, kdy se objevily první informace o chystaném pokračování série bojovek Mortal Kombat, mnoha fanouškům této legendární značky zatrnulo. Mortal Kombat se rozloučil s původní generací konzol se ctí, Armageddon byl příjemným dílem, který drtivou většinu hráčů nezklamal (a nejen proto, že nabídl veškeré postavy, které se v předchozích hrách objevily). Ale představení se na novodobých herních mašinkách bylo už od samého začátku rozporuplné

Mnohé vystrašil už jen název Mortal Kombat vs. DC Universe. Cože? Co to má být? Nic proti Batmanovi, Catwoman nebo Supermanovi, ale proč se cpou do světa, ve kterém nemají co dělat? Jednoduché, protože komiksy jsou v módě a ve všech podobách vydělávají takové peníze, že využít je v jakémkoliv projektu je v podstatě sázka na jistotu. Hlavně ve chvílích, kdy Batmanovo filmové dobrodružství Temný rytíř trhá kasovní rekordy, kde jen může.

Mortal Kombat vs. DC UniverseNásilí bylo utlumeno do nepěkných mezí.

Jenže to milovníky klasického Mortal Kombat asi nezajímá. Ano, některá podobná spojení vyšla (například Marvel VS Capcom a jemu podobná), ale na rovinu, hrdinové a zlosyni z komiksů společnosti DC Comics nejsou zrovna stvořeni proto, aby se proháněli po arénách v Mortal Kombatu. A ani další zprávy, které se projektu týkaly, extra radosti nenadělaly. Poprvé v historii měla být přístupnost Mortal Kombat stlačena do kolony „Teen“ (nevhodné pro děti pod třináct let), což je u série, která proslula hlavně svou brutalitou prostě výsměch a rána po fanouškově kebuli.

Okamžitě se objevily dohady o tom, jak se s ohledem na přístupnost vyřeší jeden z typických znaků Mortal Kombat a to takzvané FATALITY (cupování na kusy, vytrhávání páteře, upalování apod.). Nejdříve se dokonce vážně mluvilo o tom, že Mortal Kombat vs. DC Universežádné Fatality nebudou, ale naštěstí, než někteří fanoušci stačili spáchat sebevraždu, duchovní otec série MK Ed Boon ujistil, že fatalit se dočkáme. Hráči byli lehce uklidněni a reptání se ztišilo, ale pořád tu bylo příliš obav. Byly na místě? Jak které. Pojďme se na to tedy podívat důkladněji.

Spojení dvou světů, Mortal Kombat a DC nedopadlo až tak hrozivě. Příběh je sice poněkud „béčkovějšího“ ražení, ale mohlo být hůř. Za vše vlastně může Raiden a Superman. Každý se ve svém světě vypořádává s největším nepřítelem – Raiden se Shao Kahnem a Superman s Darkseidem. Darkseid se snaží uniknout před Supermanem portálem a Shao Kahn je vržen do magického portálu Raidenem, aby ho přenesl do míst, kde už nebude škodit. Jenže Superman zasáhne svým laserovým pohledem unikajícího nepřítele, což způsobí hodně velké problémy. Dva světy se začínají propojovat a Shao Kahn a Darkseid spojí své síly (doslova) a stanou se ještě větší hrozbou. Kromě toho, všechny bojovníky zasáhne Rage (zuřivost), ze které čerpá Dark Kahn sílu. A zuřivost Mortal Kombat vs. DC Universese stupňuje, jelikož zástupci DC si myslí, že za vším stojí bojovníci Mortal Kombatu a naopak.

Jestliže se pustíte do Story módu, budete si na začátku volit, na kterou stranu se postavíte, jestli DC nebo Mortal Kombat. Podle toho, se také bude odvíjet příběh. Ale dále už si nebudete volit postavu z dané frakce. Děj je rozdělen do několika kapitol, kde se postupně ujímáte většiny postav z vybrané skupiny. Je fajn, že si otestujete skoro všechny, ale přináší to sebou i jednu nepříjemnost. Každý má samozřejmě jiná komba a jiné kombinace pro speciální útoky, takže abyste se je všechny naučili, musíte se cpát lecitinem horem dolem. Kdykoliv během boje si naštěstí můžete zobrazit menu, kde to lze zjistit, ale kdo by na to měl pořád chuť.

Mortal Kombat vs. DC UniverseStory mód je docela slušně zvládnutý, dialogy se povedly (nejen obsahově, ale i dabing si zaslouží potlesk), jsou napsány přesně podle stylu, který byste očekávali od dané postavy. Joker si neodpustí své černo-psychopaticko-humorné hlášky, Catwoman má slabost pro mužské pokolení, Sonya je ženská od rány a Raiden je mentor, který má radu do každé situace.

Jeho dohrání zabere poměrně dlouhou dobu (na bojovku). Ne, snad, že byste hráli pět hodin, ale přes hodinu se určitě dostanete, což je u tohoto žánru vcelku ucházející. Náplň není překvapivá, jednoho po druhém porážíte ty, kteří se vám postaví. Ať už z řad rivalské skupiny, ale i z té vlastní, protože Rage občas vyburcuje i vaše spolubojovníky, kteří se na vás zuřivě vhrnou.

Snížení věkové přístupnosti byl bezesporu krok vedle a největší zklamání, které vás ve hře čeká.

Mortal Kombat vs. DC UniversePokud nemáte zájem sledovat nějaký příběh, pak je pro vás určený Arcade mód. Tady je klasický sloupec bojovníků, po kterém postupujete výše a výše, než se utkáte s bossem. Jestliže se vám podaří porazit i jeho, pak má každý válečník připraven jeden statický obrázek a pár namluvených vět, které vám ujasní, co se s daným jedincem dělo, když rozsekal na kusy Dark Kahna. Před tím, než se do toho pustíte, ale opět volíte, jestli chcete válčit proti bojovníkům Mortal Kombat, DC nebo proti všem bez ohledu na frakci.

Nejvíce novinek pravděpodobně doznal samotný soubojový systém, kde máme několik výrazných změn oproti předchozím dílům. Bylo například přidáno na dynamičnosti, takže střety jsou rychlejší a ne tak strnulé. Do soubojů bylo implementováno i několik zajímavých prvků. Jestli jste pamětníky, tak si vzpomenete na minihru Test Your Might, kde jste museli co nejrychleji bušit do tlačítek, aby vaše postava přerazila co nejvíce dřevěných/kamenných desek.

Mortal Kombat vs. DC UniverseJejí variace byla použita i v Mortal Kombat vs. DC Universe. Když se vám podaří plácnout s protivníkem na zeď, tak v některých arénách se objeví výzva, abyste co nejrychleji tiskli tlačítka. Váš bojovník pak čapne za flígr rivala a proráží s ním zdi. Podle toho, jak rychle mačkáte, co vám přijde pod ruku (mluvíme jen o prvcích na ovladači), zvyšuje se poškození, které způsobíte. Vtip je v tom, že váš soupeř má tu samou šanci, a podle toho, jak se daří jemu, poškození se pro změnu snižuje. Jde tedy vlastně o jakousi přetlačovanou.

Přibyl i Rage Mód. Pod ukazatelem zdraví je ještě jeden menší, který se plní, pokud dostáváte nakládačku. Když se naplní, můžete aktivovat zmíněný Rage Mód. Na okamžik se stane vaše postava nezranitelná a může bez problémů prorazit blok nepřítele. Je to velmi slušná výhoda, ale časově je natolik omezena, že si můžete velmi pomoci, ale jen s touto taktikou vyhrát nelze.

Mortal Kombat vs. DC UniverseNovinkou jsou i Klose Kombat a Free Fall Kombat. Ten první spočívá v tom, že chytíte nepřítele, kamera se přiblíží a vy můžete uštědřit čtyři rány. Opět to ale není lehké. Soupeř vidí, které útoky tisknete a pokud se mu podaří tisknout to samé, co mačkáte vy, pak se nejen vymaní z Klose Kombat, ale ještě vám jednu preventivně „natankuje“.

Na podobném principu funguje i Free Fall Kombat. Většina z arén je víceúrovňových a pokud se vám poštěstí vyhodit rivala přes okraj, pak se řítí dolů, ale to neznamená, že boj končí. Na straně obrazovky se objeví ukazatel, který se naplňuje, podle toho, jak rychle tisknete údery a kopy. Po dosažení jisté úrovně ukazatele máte šanci zasadit finální úder, který vyústí v rozplácnutí mláceného ubožáka o zem. Podle toho, jak vysoko zaplníte ukazatel, způsobíte zranění nepříteli (dá se vyšplhat až ke 30 %). Ale opět platí to, že pokud mlácený stiskne včas stejné tlačítko, dostane se navrch on. Během několikavteřinového pádu se tak můžete přetočit několikrát.

Mortal Kombat vs. DC UniverseV této souvislosti je potřeba zmínit, že ačkoliv zde před prvním hraním byly jisté obavy z toho, že díky těmto přídavkům dojde ke zpomalení hry, tak, je tomu ve výsledku právě naopak – přidávají bojovému systému na zajímavosti a určitě přinášejí více dobrého, než špatného.

To se ale nedá prohlásit o věkové přístupnosti „T“. Sice zůstaly zachovány cákance krve během střetů, ale u Fatalit je situace horší, mnohem horší. Všechny postavy z Mortal Kombatu a záporáci z DC fatality mají, hrdinové z DC pak mají takzvané Heroes Brutality. Jaký je v tom rozdíl? No, jelikož šéfům z DC Comics se rozklepala kolena při představě, že by jejich kladní bojovníci se zločinem někoho likvidovali, trvali na tom, že Wonder Woman, Superman a ostatní nesmějí své protivníky zabít, takže výsledkem Heroes Brutality není smrt protivníka. Výsledkem Fatalit ano, ale ta tam jsou kousky takříkajíc roztomile brutální, násilí bylo utlumeno do nepěkných mezí, takže se dočkáme zaražení do země nebo přinejlepším zabodnutí vějířů do hrudníku, popřípadě nezáživného zlomení vazu (každý bojovník Mortal Kombat vs. DC Universemá dvě „dokončovačky“, kromě Shao Kahna a Darkseida, ti nemají žádné).

Nejsme sice žádní po krvi lačnící úchylové, kteří touží vidět kusy masa a vnitřnosti létající po celé aréně, ale Mortal Kombat se přece nejmenuje Mortal Kombat jen tak pro nic za nic. Snížení věkové přístupnosti byl bezesporu krok vedle a největší zklamání, které vás ve hře čeká.

Alespoň se ale během soubojů se na válečnících projevuje, když schytají ránu, takže je jim trháno oblečení, objevují se krvavé šrámy a modřiny. Ale jestli se těšíte, že budete podezřele dlouho hledat klíče v kapse při pohledu na Sonyu Blade, která se prohání po aréně v rouše Evině, tak to zase ne. I když tady ta snaha pochopitelně byla, strhat z postav veškeré oblečení se nepodařilo.

Kdo s koho?

Mortal Kombat  DC Universe
Baraka Batman
Jax  Captain Marvel
Kano Catwoman
Kitana Darkseid
Liu Kang Deathstroke
Raiden The Flash
Scorpion Green Lantern
Shang Tsung Joker
Shao Kahn Lex Luthor
Sonya Blade Superman
Sub-Zero Wonder Woman

Mortal Kombat vs. DC UniverseVýběr postav byl poměrně očekávatelný. Byly zvoleny ty nejznámější (i když mezi námi, kde je Johnny Cage?), takže tu máme samozřejmě Sub-Zera, Scorpiona, Sonyu nebo Kitanu. Na straně DC jsou to Superman, Batman, Catwoman nebo Wonder Woman. Pokud se ale neorientujete v komiksech, tak vás asi někteří zaskočí, pro příklad Captain Marvel nebo Green Lantern nejsou v našich končinách až tak profláknutí.

Grafická stránka je vcelku povedená. Hra je poháněna Unreal Enginem 3, takže prostředí i postavy vypadají vcelku slušně a navíc jsou velmi dobře rozpohybovány. Ne úplně dotažené jsou pláště, stuhy atd., které vlají ve větru jako by byly zmrzlé, ale tak nebuďme detailisté. Arény mají více úrovní, ale také se tu vyskytuje spousta předmětů, které se při nárazu rozbijí, což sice nemá na samotné zápasení vliv, ale vizuálnímu dojmu to pomůže.

Ve zkratce ještě k pár detailům, breakery zůstaly zachovány (pokud stisknete blok Mortal Kombat vs. DC Universev pravý čas, přerušíte tím protivníkovo kombo, ale současně vám ubude část energie potřebné pro Rage), naopak každá postava už má jen jeden bojový styl a nepoužívá zbraně (pokud nejsou součástí komba nebo speciálního úderu) až na dvě výjimky a těmi jsou Baraka a Deathstroke, kteří je mohou tasit bez omezení (ale nejde o zvýhodnění, které by je dělalo neporazitelnými).

Trošku zanedbány byly bonusy. V položce Extra najdete závěrečné příběhy postav, jejich biografie a nic moc navíc. Co se týče dalších módů, tak už je tu jen Practice, kde lze otestovat, co váš bojovník umí a Kombo Challenge, kde si můžete natrénovat komba. A to je asi tak vše. S ohledem na to, že hra nabízí jen 22 postav a příběh je stejný, tak motivace k opakovanému hraní není zrovna vysoká. Tedy, pokud nehrajte ve dvou, mlácení kamaráda vás jen tak neomrzí.

Nakonec je ale pravda, že přes veškeré pochybnosti Mortal Kombat vs. DC Universe Mortal Kombat vs. DC Universepříjemně potěší. Některé obavy se naplnily, ale většina z nich naštěstí ne. Leckdo nepřekousne postavy z DC Comics a umírněné brutality na náladě taky zrovna nepřidají, ale i přesto je Mortal Kombat vs. DC Universe hodně slušnou bojovkou. Zarytí fanoušci série budou některé věci hodně těžce zvládat, ale nakonec si i oni užijí množství zajímavých a povedených přídavků jako Free Fall Kombat a Klose Kombat. A pro ostatní, kteří nehltají Mortal Kombat a nelpí na každém detailu, jde o hodně zábavnou mlátičku, která má své nezpochybnitelné kvality.

80 %

75 %

Doposud hodnotilo 271 čtenářů