Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mortal Kombat je vždy vrcholem brutality. Nový díl chce jít o krok dále

aktualizováno 
Vývojáři se kasají, že Mortal Kombat X bude opět o poznání drsnější. Otázkou však zůstává, jestli se nejedná pouze o marketingové řeči.

Mortal Kombat X | foto: Warner Bros. Interactive Entertainment

Pokud nepočítáme rozšířenou verzi z roku 2012, objevil se zatím poslední titul Mortal Kombat o rok dříve. Jednalo se o takzvaný reboot. Hra sice neignorovala předchozí projekty, ale vrátila se ke kořenům.

Odehrávala se ve stejné době jako první tři díly a vsadila na klasické postavy i dobou prověřené herní mechanismy. A jak ukazují názory recenzentů i hráčů, krok to byl moudrý. Titul posbíral několik cen a stal se nejprodávanější bojovkou roku 2011. A nový díl bude navazovat právě na tuto hru.

Už samotné časové zasazení příběhu naznačuje, že vývojáři z NetherRealm Studios nechtějí sázet na recyklování starých zápletek. Děj se proto přesune do budoucnosti, kde se odehrává dvacet pět let po událostech předchozího dílu.

Autoři prohlásili, že hodlají nabídnout originální a nelineární příběh. Ten sice přivede na scénu legendární postavy, bude se však soustředit také na nové bojovníky zastupující síly dobra i zla.

Mortal Kombat X

Konečně originální a zapamatovatelné postavy

A už teď je jasné, že nelžou. Přitom právě to bylo jednou z největších slabin dílů po Mortal Kombat 3. Ty sice nabídly spoustu nových válečníků, ale drtivá většina z nich nebyla natolik osobitá, aby si získala větší oblibu. Málokdo si tak dnes vzpomene na jména jako je Nitara nebo Kai.

Tentokrát by tomu mělo být jinak. Mortal Kombat X představí řadu nováčků a z toho, co jsme zatím měli možnost vidět, půjde o nepřehlédnutelné postavy. Tvůrci popustili uzdu fantazie a bojovníci jsou hodně originální.

Dosud byla odhalena identita sedmi válečníků. Je to ženská bojovnice D´Vorah, která dokáže ovládat hmyz a sama jím zčásti je. Torr a Ferra, duo bojovníků v podobě mohutného svalovce a malé ženy na jeho zádech.

Dále tu máme Kotala Kahna, válečníka inspirovaného aztéckou mytologií. Asi vás ale zarazí jméno Kahn, které jakoby odkazovalo na Shao Kahna. Tedy na výrazného záporáka z předchozích projektů. Zatím však není jasné, jestli je pojí nějaký příbuzenský vztah.

Vyloučené to však není. V Mortal Kombat X totiž uvidíme hned několik potomků klasických bojovníků. Důkazem je Cassie Cage, dcera Johnnyho Cage a Sonyi Blade.

Prostor ale dostanou i veleznámí válečníci. Vrací se třeba Scorpion i Sub-Zero a dalším veteránem je hromovládce Raiden, který je zatím posledním odhaleným bojovníkem.

Jméno ústředního záporáka ještě neznáme. Duchovní otec série Mortal Kombat však prozradil, že půjde o navrátivší se postavu, která hráče překvapí. Tím pádem jsou Shao Kahn, Shang Tsung, nebo třeba Goro z kola ven.

Každá postava tentokrát bude mít tři varianty. Ty budou nabízet odlišné údery, speciální útoky a jiné zbraně. Není to však úplně originální myšlenka. Něco podobného totiž bylo k vidění už v předchozím projektu od NetherRealm Studios.

Tedy v Injustice: Gods Among Us a ještě dříve v Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002), kde měli bijci také tři bojové styly. Poprvé je však nebude možné měnit během zápasů. Variantu bude třeba zvolit již před bitkou.

Mortal Kombat X

Když to funguje, proč to nezopakovat

V Mortal Kombat (2011) jsme poprvé viděli speciální ukazatel energie, který sloužil například k provádění silnějších speciálních úderů. Případně k unikátním útokům X-Ray Moves, u kterých si člověk užil detailní pohled na lámání kostí a drcení orgánů. A tento prvek se do hry vrací.

Z Injustice: Gods Among Us si zase Mortal Kombat X vypůjčil výrazně interaktivní arény. Pokud jste hráli komiksovou bojovku Injustice, víte, že v ní bylo možné výsledek zápasu výrazně ovlivnit používáním objektů z okolí. A něčeho podobného se dočkáme i v dalším dílu Mortal Kombat. Kromě toho se půjde také odrážet od stromů či houpat se na větvích.

Přestože titul nabídne propracovanou nelineární příběhovou kampaň, bude projekt silně orientován i na on-line hraní. Tvůrci prozradili, že hráči budou vtrženi do nekončícího víru soubojů, kdy každý zápas ovlivní boj o globální nadvládu.

Hmyzí žena D'Vorah

Hmyzí žena D'Vorah

Zatím těžko říct, co se za tímhle nabubřelým tvrzením skrývá. Vrátit by se nicméně měl mód King of the Hill z Mortal Kombat (2011). V tom je hráčům, kteří aktuálně nebojují, dovoleno sledovat jiné zápasy a zasahovat do nich. Třeba házením virtuálních rajčat na obrazovku, na které souboj probíhá.

Ve vzduchu je také možnost, že se dočkáme Tag Team módu. Tedy soubojů, kterých se účastní týmy dvou či více bojovníků.

Nejdrsnější fatality? Když říkáte...

Typickým znakem série Mortal Kombat jsou fatality. Tedy extrémně brutální dokončovací údery. Díky tomu hru rádi zmiňují odpůrci videoher, kteří tvrdí, že zahrnuté násilí může mít na hráče dopad.

NetherRealm Studios se však kontroverze a zákazů prodeje nebojí. Slibují dokonce, že se můžeme těšit na nejbrutálnější fatality vůbec. To nám zatím přijde jako přehnané tvrzení.

Fotogalerie

První ukázky naznačují, že fatality budou originální a plné černého humoru. Ale že by byly o úroveň dále, se zatím nezdá. Aktuálně nám tak výkřiky o nejbrutálnějších fatalitách přijdou jako dobrý marketingový krok, ovšem realitě to úplně neodpovídá.

Mortal Kombat X vzniká především pro novou generaci konzolí, tedy Xbox One a Playstation 4. V potaz však připadá i PC verze. Pro konzole vývojáři slibují rozlišení 1080p a šedesát snímků za vteřinu.

Konkrétní datum vydání zatím vývojáři nestanovili, zůstává to tak zatím jako mlhavé 2015. My jsme tedy napnutí jako struna. Zajímají nás nové postavy a otázka fatalit. Budou opravdu tak drsné, jak autoři slibují?

Vyjde společně s hrou i třetí film? Těžko

Podle původních plánů měl Mortal Kombat X vyjít ve stejné době jako třetí film. Tak se ale s největší pravděpodobností nestane. Na filmu Mortal Kombat měl pracovat režisér Kevin Tancharoen, který na své vlastní náklady natočil krátký snímek Mortal Kombat: Rebirth. Ten se natolik zalíbil společnosti Warner Bros., že mu poskytla finance pro tvorbu on-line seriálu Mortal Kombat Legacy.

Původně měla vzniknout jedna řada a poté celovečerní film, ale režisér nakonec natočil dvě série. V říjnu minulého roku však Tancharoen oznámil, že filmovou verzi režírovat nebude, protože se její přípravy neposouvají kupředu dostatečně rychle. Není tedy jasné, kdy na příští film Mortal Kombat dojde.

Autor:




Nejčtenější

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Tom Holland
Film Uncharted zpracuje Nathanovo mládí, hlavní roli získal Tom Holland

Film Uncharted je v přípravné fázi už hodně dlouho a původně se předpokládalo, že se zaměří na dospělého Nathana Drakea. Jenže to už neplatí.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Další z rubriky

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Battlefield 1
Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.