Mortyr II - nacisté ovládli svět

  • 1
Nacisté vyhráli druhou světovou válku a roku 2093 se jim podařilo ovládnout celý svět. My se však přeneseme zpět do roku 1944 a dáme vše do pořádku... v 3D akční řežbě Mortyr II.

Mortyr II Ahoj, mohl by ses, prosím, představit našim čtenářům a říci nám něco málo o své práci?
Ahoj, jmenuji se Andrzej Wilewski, jsem šéfem vývojářského týmu a také vedoucí programátor projektu Mortyr 2. V Mirage pracuji nyní už sedm let.

Jak vás napadlo začít pracovat na Mortyr 2?
Toto je hodně obsáhlé téma. Mortyr byla první velká PC hra, kterou jsme vytvořili, a která také sklidila značný úspěch. Dlouho jsme přemýšleli o podobné hře, shromažďovali zkušenosti a znalosti. Nyní nadešel čas na Mortyr 2!

Jaké budou hlavní rozdíly mezi Mortyr a Mortyr 2? Budeme schopni se vrátit do nějakých lokalit z předešlé hry?
Hra se bude snažit navodit stejné pocity. Nejedná se o simulaci vojáka, ani o přísně taktickou hru. Mortyr 2 je akční střílečka s některými pěknými (a vtipnými) elementy. Zaměřili jsme se na podnebí, krásnou a detailní grafiku a na hodně akce. Příběh ženou dopředu úkoly, v každé misi je několik cílů s mnoha obrněnými nepřáteli a velkými explozemi.Mortyr II

Co nám můžeš říci o příběhu?
Příběh se točí kolem nacistické zbraně Wunderwaffe, hlavní hrdina musí zachránit svět. Při pátrání po nových stopách a informacích prokřižujete Evropu, od Norska až po Řecko.

Můžeš nám odhalit více detailů o hlavní postavě?
Toto je částečně pokračování předešlé otázky. Jak si pravděpodobně pamatujete, Jurgen Mortyr, otec hrdiny z původní hry, byl vysoký nacistický důstojník. Příběh v Mortyr 2 odhalí dvě frakce v Mortyrově rodině. Část byla proti nacistům (třeba Sven – hlavní hrdina Mortyr 2), zatímco další byli proti spojencům (a byli předci Jurgena a Sebastiana) a přidali se k nacistům. Toto je také důvod, proč byl Sven poslán do akce, on totiž vypadá přesně jako jeho bratranec, nacistický plukovník. Vnější fyzikální podobnost mu hodně pomáhá.

Jaké druhy zbraní budou hrát hlavní roli v Mortyr 2?
Dvě základní skupiny – osobní (od nože, přes pistole a automatické zbraně, až po granáty a pancéřovou pěst)Mortyr II a statické (zbraně na vozidlech a tancích, výbušniny, atd.). V některých misích bude hráč dokonce schopen řídit tanky!

Jaké lokality budeme moci ve hře spatřit? Jak velké budou mapy?
Většinou budou mapy obrovské. Otevřené oblasti s mnoha stromy, vesnicemi, poli, příkopy, a tak dále. Některé levely budou v uzavřeném prostranství (kobky, hrady, atd.), nebudou rozlehlé v geografickém smyslu. Jak už jsem se zmínil dříve, hráči budou cestovat ze severu (sníh, zima) skrz východní Polsko (lesy, malá města, příkopy), Jugoslávii (hory, mosty, tunely) do kláštera v severním Řecku. Obrovské oblasti budou rozděleny, náš cíl je udělat je opravdu rozmanité a velice zajímavé.

Jak může hráč působit na okolní prostředí?
Engine je velmi flexibilní. Všechna světla a stíny jsou dělány v reálném čase. Většina světel jde rozbít. Jakákoliv část může být poškozena, nebo zničena. Máme pokročilý action chain systém, plus velmi flexibilní AI, cíle mise, atd. Ano, Mortyr 2 je akční střílečka, ale není to hloupá hra!Mortyr II

Jaké jsou hlavní rysy enginu použitého v Mortyr 2?
Realtimové osvětlení a přesné a ostré stíny. Velmi rychlý a efektivní rendering pipeline má za následek složitá a rozlehlá prostranství. Skeletární animace. Mnoho detailů, jako jsou stromy, tráva, sluneční svit, obloha, padání sněhu, atd. Jednoduchý externí scriptovací jazyk.

Můžou hráči řídit vozidla?
Ne zcela. Některá vozidla bude řídit hráčův přítel – Gunnar. Hráč bude střílet z děla. Některá další vozidla budou řiditelná v určitou chvíli. Hráč prostě nebude moci jet kam on chce, ale místa k ježdění bude dost.

Jaký druh nepřátel bude hrát v Mortyr 2 hlavní roli? Nacisté?
Ano. Žádné kostry, žádní mimozemšťané, žádní dinosauři. Jen nacisté. Mnoho z nich bude rozmanitých po vizuální i dovednostní stránce. Samozřejmě oni budou také řídit válečné stroje, jako letadla, tanky, děla, atd.

Co nám můžeš říci o AI?
Mortyr II Pravděpodobně bych vám o AI mohl nyní říct něco velkého, a vy byste tomu věřili… nebo ne. Já jen řeknu, že se nepokoušíme dělat boty se super skillem, ale raději děláme lidské pohyby a boj – někdy bázlivý, někdy hloupý, někdy zcela rozzlobený. Také se soustředíme na kolektivní akce – AI reaguje na důstojníkovy příkazy, ochraňuje vybraný cíl, navzájem se kryje, atd. Toto by mělo být při hře podnětné a zábavné.

Bude ve hře i multiplayer?
V plné hře nejspíše ne, plánujeme uvolnit multiplayer mód po vydání hry. Ovšem to spočívá jen na vydavateli…

Jaký druh zvukových standardů podporujete?
Zkoumáme Creative Labs Audigy, ale nyní vám více říci nemohu.

Na kterých herních platformách se Mortyr 2 objeví?
Hra je vyvíjena pro PC a Xbox. Jestli se titul objeví i na dalších platformách, to opět záleží na vydavateli…

Co nám můžeš sdělit o plánech o případném demu?
Máme interní technická dema; engin je značně vyvinutý. Do dema dáme to nejlepší, ale očekávejte ho až v době, kdy se bude blížit vydání hry… Engin je efektní a stabilní, plynule poběží už na hardwaru jako je PIII 800MhZ, GF3.

Kdy můžeme očekávat finální verzi?
Před letošními Vánocemi.

Závěrem, je něco, co si nyní přeješ říci o plánech s Mortyr 2?
Doufáme, že Mortyr 2 bude cool hra.


Témata: Dům roku, Xbox