Moto Racer 3 - třetí inkarnace motorek

  • 56
Od roku 1999, kdy se na svět vyřítil druhý díl závodní simulace motorek nazvané Moto Racer, už uplynula dost dlouhá doba. Nastal tedy nejvyšší čas, aby se objevil další díl. Třetí Moto Racer se chystá vyjít už v dohledné době, takže bychom se mohli podívat na to, co nového a co starého v něm bude.
Moto Racer 3

Pokud si dobře pamatuji, bylo to počátkem roku 1999, kdy se na svět vyřítil druhý díl závodní simulace motorek jménem Moto Racer 2. Ohlasy na něj byly veskrze kladné a 32 tratí, po nichž jste se mohli prohánět se 16 typy motorek, vystačilo většině hráčů na hodně dlouhou dobu. Přeci jen ale ta zábava nebyla tak dlouhotrvající, aby vystačila na tři roky. Nezbývalo tedy, než modlit se každý sudý večer k Bohu, aby autorům vnuknul myšlenku, že by měli začít pracovat na dílu třetím. Aktuálně to tedy vypadá tak, že se modlení vyplatilo, protože Delphin spolu s Infogrames již nějakou dobu pracují na dílu třetím, nepřekvapivě nazvaném Moto Racer 3. A co se od něj dá čekat?

Ještě než se podíváme na samotnou hru, musím říct, že ačkoliv nejsem fanatický motorkář, některé spíše arkádovitě zaměřené závody mě dokázaly uchvátit na hodně dlouhou dobu, obzvlášť pokud disponovaly onou magickou možností nazvanou splitscreen (což znamená, že se obrazovka rozdělí na dvě půlky a každý hráč ovládá svou motorku na jedné z nich). Druhý díl Moto Racera každopádně do této kategorie spadal, a proto jsem celé tři dlouhé roky Moto Racer 3 doufala, že se objeví jeho pokračování. Teď, když to začíná vypadat, že už se brzy dočkám, konečně nadešla chvíle na to, abych se trochu porozhlédla po avizovaných změnách a vylepšeních a rozhodla se, jestli i třetí díl bude stát za pozornost.

Tím prvním, čím vás MR3 bezesporu upoutá, je grafické zpracování. Tisíckrát omletá pravda, že grafika není všechno, se nestane pravdou o nic menší, když si přiznáme, že na hezky vypadající hru se kouká lépe než na grafický paskvil či v lepším případě nedodělek. Ačkoliv je zřejmé, že vkus je značně subjektivní záležitostí, asi se shodneme na tom, že kolem se povalující obrázky nemohou urazit ani toho největšího škarohlída. Za přispění všech možných speciálních efektů, jako je například lens-flare, multi-texturing, dynamické stínování a další, vzniklo něco, na co když se koukáte, jste v první chvíli na pochybách, jestli je to přímý přenos z TV nebo hra. Fotorealističnosti Gran Turisma 3 sice MR3 nedosahuje, ale zdárně se jí blíží. Nemluvím přitom jen o okolní krajině, ale i o motorkách, jezdcích a všech těch detailech jako vířícím se prachu nebo kouřících pneumatikách. K dokonalému vizuálnímu požitku nepochybně přispěje i fakt, že hra bude podporovat maximální rozlišení 1600x1200.

Motoracer 3

Stejně jako v obou předchozích dílech se budete moci i v tom třetím projet jak po asfaltových silnicích, tak po prašných cestách. Vybrat si tedy můžete ze šesti typů soutěží - Street (jízda po známých okruzích, jako je třeba německý Sachsenring nebo japonská Suzuka), Motocross (Stade de France, Barcelona…), Supercross (halové tratě), Freestyle (volná disciplína, kde můžete předvést, co všechno jste se svým strojem schopni udělat), Trial (dráha plná překážek, které musíte překonat v co nejkratším čase) a Traffic (jízda po ulicích Paříže). K mému zklamání autoři tentokrát uberou na arkádovitém rázu a přidají na realističnosti, nicméně chápu, že pro většinu příznivců motorových sportů to bude spíš přínosem :-). Toho, že by si už neškrtli, se však nemusí bát ani jezdci začátečníci, protože hra bude umožňovat individuální nastavení obtížnosti.

Celkový počet motorek se v MR3 vyšplhá na 33, přičemž 16 typů je z kategorie street motorek a 16 off-roadů, plus jeden speciální typ pro Trial mód. Všechny jsou přitom vytvořeny podle skutečných předloh, ovšem pokud chcete, můžete si klidně vytvořit stroj vlastní. Jak vidíte, nezbývá tedy než počkat do listopadu, kdy by se měla na pultech objevit finální verze hry.