Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MotoGP ‘07

aktualizováno 
Dárci orgánů jsou tu zase, tentokrát v oficiálním světle organizovaných závodu Grand Prix.
65

MotoGP ‘07

Platforma: PlayStation 2
Výrobce: Milestone

  • Dobrý fyzikální model
  • 18 známých jezdců
  • Slušný framerate
  • Nudná grafika
  • Extrémní obtížnost
  • Kvalifikace

MotoGP je sice stále velmi atraktivní značkou, ale nejnovější hra s touto licencí je poněkud rozporuplná.

Herní karta

MotoGP ‘07

MotoGP ‘07PlayStation 2 není mrtvá. Ač se to možná nezdá a časopisy, věnující se této past-gen platformě končí, je to tak. Pořád je však v obchodech pár velice kvalitních titulů, kvůli kterým stojí za to oprášit starou mašinku a zase si na ní zahrát. Pokud jste ji už odložili, nezoufejte, spustit MotoGP jde totiž také na PS3, díky stále rozšiřované zpětné kompatibilitě. Řekněte sami, koho by nelákaly konečně nějaké dobře udělané motorky?

Kočírovat motorku není zase tak obtížné, ačkoliv si každá z nich žádá jiný styl jízdy.

Kdy vlastně začala Grand Prix? První závod, jenž je doposud označován za zahajovací, se konal v Evropě roku 1949. Tehdy tam bylo pět tříd – 500cc, 350cc, 250cc, 125cc a sajdkáry. Body byly udělovány pouze prvním pěti jezdcům za každé MotoGP ‘07 kolo, přičemž se přičítaly extra body za nejlepší čas v jednom kole. Všechny časy kol byly sečteny dohromady jen ve třídách 125cc, 250cc a sajdkárách, narozdíl od kategorií 350cc a 500cc, kde se počítají jen tři nejlepší výsledky. Teď k té virtuální Grand Prix. Jak jistě vidíte v názvu, jde o sérii. Většina těchto her, hlavně tedy sportovních, je již ohraná a bez inovací, kupříkladu nastavovaná hokejová kaše od Electronic Arts. MotoGP není, jak by se možná mohlo zdát, série ’05, ’06 a ’07. Předchozí díly v rámci MotoGP od této vývojářské společnosti jsou pouze dva – MotoGP a MotoGP 3. Ty si odnášely nadprůměrná hodnocení a byly rozhodně považovány za dobře udělané.

Konec povídání, jdeme k MotoGP 07. Ať to máme hned ze začátku za sebou, zaostříme rovnou na minusy. Je to bohužel grafická stránka hry, která je pořád tak MotoGP ‘07sterilní a fádní, skoro jako na PSone. Sice tratě nabízí vcelku velké množství detailů – budovy, tribuny a další objekty v pozadí, které jsou sice v pořádku, ale stále monotónní, nevýrazná a nudné. Navzdory lehce odfláknuté grafice má hra zase celkem slušný framerate, který je podle nás v závodních hrách dost důležitý. Pro ty, kteří si zvykli na HD éru hraní je to však krok zpět, tudíž bude potřeba si zvyknout, potom už to není zase tak velký problém. Další negativní vlastností hry je nevyváženost obtížností. Je sice samozřejmé, že se Milestone snaží o co nejrealističtější závodní simulátor (obzvláště satiricky působí tóny při kliknutí na nějakou položku v menu, silně totiž připomínají ty z Gran Turisma), ale je vážně těžké starat se při jízdě o věci, jako je otáčení kol. Je totiž šíleně lehké donutit vaši zadní pneumatiku vykreslit na vozovce černý otisk při ostře říznuté zatáčce, což vám dosti ubere na momentální rychlosti. To je potom (velice) těžké získat v kvalifikaci pole-position. Časy, v nichž musíte danou dráhu projet, jsou neuvěřitelně krátké, na MotoGP ‘07nejlehčí obtížnost dokonce kratší než v reálu. Dostat se tedy do dalšího kola na prvním startovacím místě téměř není možné.

Když tedy přivřete oči a zatnete zuby, pořád je to nadprůměrná hra.

Každým dílem MotoGP se zlepšuje ovladatelnost, ať už jej hrajete na DualShocku či Sixaxisu (to ale musíte přijmout absenci vibrací). Jelikož je ovládání vysoce intuitivní, kočírovat motorku není zase tak obtížné, ačkoliv si každá z nich žádá jiný styl jízdy. Zde si můžete nastavit rozmístění tlačítek a přidat k nim funkce, jako je kontrola brzd předního nebo zadního kola – obě jdou využívat. Když je někdo zvyklý z automobilového závodění používat k akceleraci a brzdění pravou analogovou páčkou, klidně může přesedlat na tuto metodu, funguje spolehlivě a přesně. Poté jsou tu tři schémata ovládání: arkádové, pokročilé a reálné. Mezi nimi je vždy nějaký rozdíl. Arkádová ovladatelnost přidává vaší motorce větší MotoGP ‘07hmotnost, tudíž je těžší ji překlopit. Protipól arkádového ovládání je reálné, s nímž je zase moc lehké sjet ze silnice. Další slušnou vychytávkou je kamera Orbit Mode; chcete-li získat nad jízdou okamžitě přehled či jste zrovna v nějaké zrádné situaci, kamera se hodí, jelikož se vše zastaví a vy si můžete posunovat úhly pohledu, jak chcete.

Protože nemá MotoGP 07 žádný síťový multiplayer (u PS2 v ČR moc oblíbený není), spokojit se musíte s hlavním jádrem hry – Championship módem. V něm budete soupeřit s 21 závodníky, kteří se zúčastnili letošní sezony. Není tu však možnost si nějak znatelně tunit vehikl, jde pouze zvyšovat sílu brzd a úroveň akcelerace v úměrnosti s nejvyšší rychlostí. Ani svého jezdce si nemůžete vytvořit, bude vám přidělen Valentino Rossi, s nímž budete jezdit kdekoliv – ať už třeba v Quick Race nebo v Challenge módu. Abyste měli také nějakou motivaci jezdit, o což se hra stará MotoGP ‘07skrze štědré rozdávání obrázků známých závodníků (Dani Pedrosa, Casey Stoner a další), musíte vědět, že za každou vyhranou trať získáte body. Dalším zajímavým prvkem je i již několikrát zmíněný Challenge mód. Jde o zkoušku vašich motoristických dovedností, která nabízí na sto různých aktivit, kupříkladu třeba slalom mezi kužely, jízdu po vytyčené čáře (vzdálíte se od ní a je s vámi amen), časové testy a reakce brzd. Za splnění nějakého testu dostanete za odměnu avizovaný obrázek, možná zrovna vašeho oblíbeného jezdce.

Časté omyly

Mohla by se dostavit menší mystifikace, jelikož stejnojmenný titul vyšel na Xbox 360 a PC – někdo si tedy může myslet, že je to jeho PS2 konverze. MotoGP ’07 na jmenované platformy vyvíjel Climax (Viva Piñata) za spolupráce s THQ, kdežto tyto motorky má na svědomí Italský Milestone (Evolution GT). V několika herních internetových obchodech je však napsaný opak. Tak bacha na to :-).

MotoGP ‘07Nebýt nudné grafiky, relativně plytkého výčtu herních módů a extrémních obtížností, byl by MotoGP vcelku kvalitním titulem. Když tedy přivřete oči a zatnete zuby, pořád je to nadprůměrná hra, která jistě stojí za vyzkoušení. Sice si nemůžete vytvořit vlastního motorkáře, ale Valentino snad postačí. Dovolte ale ještě jedno zamyšlení – do jakého žánru MotoGP zařadit? Na první pohled se tváří jako simulace, s vymoženostmi jako je ovládání obou kol a výběr osmnácti světově známých profesionálních jezdců. Na druhou stranu zase vypadá jako arkáda, což dokazují všechny ty „quick race“ a „mini-challenge“ módy. MotoGP tak samo neví co je, čeká jen na to, co z něj uděláte.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 589 čtenářů



Nejčtenější

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.