Mrazík - hra na motivy populární pohádky

Bohemia Interactive Studio poodhalilo roušku tajemství, která doposud halila jejich přísně utajovaný projekt, a to, co jsme zahlédli, vám ještě za tepla přinášíme. Těšte se na Nastěnku, Marfušu, Ivana a další, kteří si získali vaše srdce v nesmrtelné pohádce Mrazík.

MrazíkJiž nějaký ten čas připravuje Bohemia Interactive Studio pečlivě utajovaný projekt s názvem Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce, který není ničím jiným než novou počítačovou hrou na motivy oblíbené ruské pohádky. O tom, že se tento titul dařilo vývojářům před veřejností docela dlouho tajit svědčí také fakt, že hra je těsně před dokončením a na pultech herních prodejen by se měla objevit již v průběhu měsíce října.

Jak již název napovídá, Bohemia Interactive studio doufá, že díky legendárnímu filmovému ztvárnění, které si v České republice oblíbila velká spousta lidí, se jejich Mrazík stane hrou pro celou rodinu. "Tomu také odpovídá ovládání. Naším cílem bylo, aby si hru mohl s radostí zahrát každý, kdo si dokáže zapnout počítač," tvrdí autoři a dodávají, že "u příběhu plného humoru se ale jistě pobaví nejenom děti, pro které je hra určena především, Mrazík ale i jejich rodiče a samozřejmě i ostřílení počítačoví hráči."

Tisková zpráva, kterou jsme včera dostali do redakce, také napovídá leccos o tom, jak autoři hru pojali. "Počítačové zpracování pohádkového příběhu se odehrává během čtyř dějství - čtyř ročních období. S postavami skromné Nastěnky a bohatýra Ivana čeká hráče mnoho hádanek i nástrah ve světě plném kouzelných předmětů a tajemných bytostí. Nechybí samozřejmě ani oblíbené postavy jako macecha, nevlastní sestra Marfuša, zákeřní loupežníci, baba Jaga, dědeček Hříbeček a samozřejmě i Mrazík."

No a co ještě použili autoři, jistě motivovaní televizní předlohou, do svého Mrazíka? V tiskové zprávě se praví, že "autoři hry přečetli přes 1000 původních ruských i českých pohádek a legend, ve kterých nalezli mnoho inspirace. Mrazík Díky skloubení nejmodernějších postupů (technologie snímání pohybů "motion capture", 3D modelování) s tradiční ruční kresbou či animací se podařilo dosáhnout neobvyklého grafického ztvárnění, které mnohdy připomíná kreslené filmy."

Já osobně si moc motion capture v českých adventurách představit nedovedu, ale věřím tomu, že lidé z Bohemia Interactive Studio, kteří na hře pracují, dobře vědí, co dělají a že využijí všeho, co jim jejich optický motion capture nabízí. To však uvidíme až ve chvíli, kdy bude k dispozici preview nebo review code či hotová hra, a o tom, jak to nakonec všechno dopadlo následně poreferuje náš specialista přes adventury - Petr "BigPeter" Ticháček. Nechme se překvapit, říjen je za dveřmi.


Témata: Humor