Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muž měnil podvodné programy pro Call of Duty za dětskou pornografii

aktualizováno 
Dvaadvacetiletý mladík využil hry Call of Duty: Modern Warfare 2 k přesvědčení desetiletého chlapce, aby mu zaslal fotky svých genitálií výměnou za podvodné programy, které zajistí výhodu ve hře.

Call of Duty: Modern Warfare 2

Případ zneužití dítěte byl odhalen a vyšetřen v rámci programu Bezpečné dětství (Safe Childhood), jenž běží pod americkým Ministerstvem spravedlnosti.

Špehování telefonu bylo klíčem

Dvaadvacetiletý kalifornský občan John Kenneth Calderon Basto, známý pod herní přezdívkou jako Tribal x MoDzz, se během soudu doznal k vině na získávání a šíření dětské pornografie.

Basto se se svou desetiletou obětí potkal při internetové hře v Call of Duty: Modern Warfare 2 skrze síť Xbox Live. Oba nakonec skončili v soukromé chatovací místnosti, kde si vyměnili telefonní čísla.

Basto později pomocí telefonátů a textových zpráv chlapce přesvědčil, že mu za fotky jeho genitálií pošle 20 podvodných (cheatovacích) programů, které mu podle soudního záznamu měly dát přístup k "nejlepším zbraním, neomezeným životům a dalším výhodám."

Chlapec na obchod kývl a po odeslání fotografií měl podle Bastových pokynů zprávy smazat. Chlapcova matka ale nakonec v telefonu objevila hovor na mezistátní číslo a upozornila příslušné orgány.

Basto skončil ve vazbě a čelí pěti až dvaceti letům vězení a celoživotní registraci jako sexuálního násilníka. Rozsudek má padnout 8. února 2012.

Call of Duty: Modern Warfare 2

Call of Duty: Modern Warfare 2

Děti a videohry

Počet podobných případů vzrostl především kvůli stále se zvyšujícímu počtu dětí, které hrají videohry.

Nedávná studie reklamních výzkumníků z NPD Group odhalila, že 91 procent amerických dětí ve věku mezi dvěma a sedmnácti lety hraje videohry. V řeči čísel to jenom v USA činí 64 milionů osob. Od poslední podobné studie v roce 2009 jde o nárůst o 9 procent.

Jiná nedávná studie z Michiganské státní univerzity ukázala, že dětští hráči videoher prokazují vyšší představivost a tvůrčí sklony oproti dětem, které videohry nehrají.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.