Jejich detailnost skutečně odpovídá grafice, kterou bylo možné spatřit v poslední inkarnaci enginu id Tech. Ten loni poháněl titul Rage, jenž pochází taktéž z dílny id Software. Obrázky z prostředí však svou stylizací připomínají spíše zmiňované Rage, a mohlo by se tak jednat o obsah z připravovaného rozšíření.
Samotný vývoj Doomu 4 společnost ohlásila v roce 2008. Programátor John Carmack o hře prohlásil, že bude vypadat třikrát lépe než akce Rage. Tu vývojáři optimalizovali pro konzole na šedesát snímků za vteřinu, Doom 4 prý nabídne poloviční hodnotu.
id Software však tyto informace prozradilo již v roce 2008 a s ohledem na rychlost vývoje je pravděpodobné, že příští Doom vyjde až pro novou generaci konzolí a snímkování bude vyšší. Herní náplní by se Doom měl blížit spíše frenetickému pojetí prvních dvou dílů než hororovému zpracování dílu třetího.
John Carmack původně sliboval představit hru v roce 2010 na herní události Quakecon. Tam se však omluvil s tím, že hra ještě není v reprezentativním stavu. Na loňském ročníku Quakeconu pak jednoduše prohlásil, že o Doom 4 nemá žádné novinky a o hře od té doby nebylo slyšet.