Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladí ztrácejí zájem o herní konzole, prodeje her údajně klesnou

aktualizováno 
Preferovanou platformou pro středoškoláky se stávají mobilní telefony a hry na sociálních sítích. Izolované zážitky totiž řada z nich považuje za ztrátu času. Alespoň to vyplývá z průzkumu americké společnosti Piper Jaffray, která se tázala 5 600 respondentů.

Ilustrační foto | foto: Pavel Kasík, Technet.cz

Účastníci průzkumu si cení propojení s přáteli, které podle nich velkorozpočtové hry často postrádají. Středoškolští hráči tak považují mobilní i sociální tituly za přínosnější.

Téměř 66 procent dotazovaných naznačilo, že o videohry ztrácí zájem. Loni toto číslo bylo o 2,5 procenta nižší. Oproti tomu roste počet náctiletých, kteří holdují mobilním titulům. Loni o ně projevilo zájem 34,4 procenta respondentů, letos jejich číslo vystoupalo na více než 66 procent.

Zájem o sociální hry však během roku o půl procenta klesl a pohybuje se nyní okolo 25,3 procenta. Snížil se i počet hráčů, kteří jsou ochotni zaplatit za virtuální předměty či rozličné výhody ve hře. Odmítavý postoj nyní zastává 92,8 procenta náctiletých, zatímco loni nezájem projevilo 80,5 procenta.

Společnost Piper Jaffray, která průzkum provedla, tak vývojářům doporučuje obezřetnost. "V následujících dvou letech očekáváme pokles v prodeji tradičních krabicových titulů, zájem hráčů se bude přesměrovávat na digitální nabídky," píše společnost.

"Ačkoliv aktualizace konzolí v (letech) 2013 a 2014 hernímu průmyslu vdechne nový život, přístroje budou čelit nevídané konkurenci v podobě tabletů, smartphonů a televizí připojených k internetu," tvrdí Piper Jaffray.

Autor:


Témata: virtuální, Xbox


Nejčtenější

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.