Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Pavel Kasík, Technet.cz

Mladí ztrácejí zájem o herní konzole, prodeje her údajně klesnou

  • 120
Preferovanou platformou pro středoškoláky se stávají mobilní telefony a hry na sociálních sítích. Izolované zážitky totiž řada z nich považuje za ztrátu času. Alespoň to vyplývá z průzkumu americké společnosti Piper Jaffray, která se tázala 5 600 respondentů.

Účastníci průzkumu si cení propojení s přáteli, které podle nich velkorozpočtové hry často postrádají. Středoškolští hráči tak považují mobilní i sociální tituly za přínosnější.

Téměř 66 procent dotazovaných naznačilo, že o videohry ztrácí zájem. Loni toto číslo bylo o 2,5 procenta nižší. Oproti tomu roste počet náctiletých, kteří holdují mobilním titulům. Loni o ně projevilo zájem 34,4 procenta respondentů, letos jejich číslo vystoupalo na více než 66 procent.

Zájem o sociální hry však během roku o půl procenta klesl a pohybuje se nyní okolo 25,3 procenta. Snížil se i počet hráčů, kteří jsou ochotni zaplatit za virtuální předměty či rozličné výhody ve hře. Odmítavý postoj nyní zastává 92,8 procenta náctiletých, zatímco loni nezájem projevilo 80,5 procenta.

Společnost Piper Jaffray, která průzkum provedla, tak vývojářům doporučuje obezřetnost. "V následujících dvou letech očekáváme pokles v prodeji tradičních krabicových titulů, zájem hráčů se bude přesměrovávat na digitální nabídky," píše společnost.

"Ačkoliv aktualizace konzolí v (letech) 2013 a 2014 hernímu průmyslu vdechne nový život, přístroje budou čelit nevídané konkurenci v podobě tabletů, smartphonů a televizí připojených k internetu," tvrdí Piper Jaffray.


Témata: virtuální, Xbox