Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nahrávací obrazovky mohou být v budoucnu zábavnější

  13:17aktualizováno  13:17
Namco v rámci sobeckého patentu na dvacet let zmrazilo podobu nahrávacích obrazovek. Zaregistrovalo si totiž právo na spouštění miniher během načítání hlavního titulu, čímž nahrávání zůstalo ve většině her statické.

Fallout loading | foto: Bethesda

Patent z roku 1995 však 27. listopadu vypršel, a vývojáři z jiných společností tak mohou koncept začít využívat také. Představte si například, že by v novém Doomu během načítání bylo možné hrát první díl. Nebo že karty Gwent v Zaklínači 3 budou hratelné i během načítání hlavní hry.

Možností je řada, od arkádových klasik až po drobné nové hříčky. A svým způsobem je fascinující, že se Namcu patent pro tak jednoduchý koncept podařilo získat.

Ochrana se však vztahovala pouze na kód, který s hlavní hrou přímo nesouvisel. V novém Wolfensteinu, by tak nebylo možné hrát například závody Need for Speed. Nintendu se však do titulu Splatoon podařilo zahrnout tematické minihry provázané s hlavní hrou.

Možná tak v některých případech vývojářům pouze chyběla dostatečná nápaditost.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.