Fallout loading

Fallout loading | foto: Bethesda

Nahrávací obrazovky mohou být v budoucnu zábavnější

  • 12
Namco v rámci sobeckého patentu na dvacet let zmrazilo podobu nahrávacích obrazovek. Zaregistrovalo si totiž právo na spouštění miniher během načítání hlavního titulu, čímž nahrávání zůstalo ve většině her statické.

Patent z roku 1995 však 27. listopadu vypršel, a vývojáři z jiných společností tak mohou koncept začít využívat také. Představte si například, že by v novém Doomu během načítání bylo možné hrát první díl. Nebo že karty Gwent v Zaklínači 3 budou hratelné i během načítání hlavní hry.

Možností je řada, od arkádových klasik až po drobné nové hříčky. A svým způsobem je fascinující, že se Namcu patent pro tak jednoduchý koncept podařilo získat.

Ochrana se však vztahovala pouze na kód, který s hlavní hrou přímo nesouvisel. V novém Wolfensteinu, by tak nebylo možné hrát například závody Need for Speed. Nintendu se však do titulu Splatoon podařilo zahrnout tematické minihry provázané s hlavní hrou.

Možná tak v některých případech vývojářům pouze chyběla dostatečná nápaditost.