Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je chybou začít s cílem být bohatý a slavný, říká český youtuber Nakashi

  0:01aktualizováno  0:01
Jeho videa, v nichž ukazuje různé fígle v Minecraftu, odebírá téměř 60 tisíc lidí. Nejvíce si ovšem cení přátelské komunity. „Vždy dovede podržet, když je třeba, a stále podporují mě i mojí tvorbu, čehož si vážím více než kteréhokoliv čísla, které mi YouTube ukazuje,“ říká Nakashi.

Nakashi | foto: Archiv Nakashiho

Nakashi na Bonuswebu povede Školu Minecraftu, která startuje během září. Než vám přiblíží, jak snadné je nechat se pohltit světem Minecraftu, rozhodli jsme se vám Nakashiho představit.

Co tě přivedlo k Minecraftu?
Na Minecraft jsem narazil před pár lety u jednoho ze zahraničních youtuberů a už v první minutě jsem věděl, že tahle hra je něco, u čeho bych dokázal vydržet celé hodiny. A to jsem netušil, že u něj vydržím dodnes.

Nakashi

Je mu 22 let, studuje a Minecraft hraje přibližně pět let. Rád by si vybudoval vlastní studio, v němž by měl klid na natáčení. Jeho kanál na YouTube naleznete zde.

Protože jsem si v té době Minecraft nemohl dovolit, tak jsem ho sledoval každý den na YouTube a pořád nacházel nové a nové autory, které sledovat. Tak jsem dál a dál pronikal do světa Minecraftu, aniž bych ho kdy hrál.

Moje vášeň pro něj zašla tak daleko, že jsem si jednoho dne našetřil a přes kamaráda Kubu si ho koupil. Svojí investice jsem ani na vteřinku nelitoval. Mimochodem mého kamaráda možná znáte, říká si House.

Co tě podnítilo k tomu publikovat návody na YouTube?
Sledoval jsem videa z Minecraftu snad každý den, a tak bylo jen otázkou času, kdy mě to napadne zkusit. Než jsem se ale odvážil vydat první video, snad půl roku jsem vše pečlivě připravoval do posledního detailu, aby videa neměla kvalitu televizního šumu.

Temple of Notch je chrám zasvěcený tvůrci Minecraftu, kterým je Markus "Notch" Persson.

Temple of Notch je chrám zasvěcený tvůrci Minecraftu, kterým je Markus "Notch" Persson.

Hvězdné války v Minecraftu

Hvězdné války v Minecraftu

V té době jsem plánoval natáčet ve společném projektu s mým kamarádem ze Slovenska, bohužel vždy se našel nějaký problém, který náš začátek zbrzdil. Nakonec jsme každý šli vlastní cestou a já si založil kanál jménem Nakashi. A proč zrovna návody? No protože na české scéně byla spousta lidí, co natáčeli Minecraft, ale většina se držela toho samého způsobu jak hru hrát a nové věci nehledala. Tak jsem si řekl, že třeba někdo mé nápady a návody ocení, a nakonec z toho vznikla série čítající téměř 150 dílů.

Dejme tomu, že bych se chtěl stát youtuberem. Jak začít? Jakou výbavu k tomu budu potřebovat? Jsou nějaké běžné začátečnické chyby?
Dovolil bych si začít poslední částí otázky. Největší chybou je začít YouTube kariéru s cílem být bohatý, slavný, a nebo prostě proto, že to dneska letí. Být dobrým youtuberem stojí překvapivě hodně úsilí a téměř veškerý volný čas, a pokud to člověk nedělá jednoduše proto, že ho to baví, tak brzy narazí na problém.

Pro začátek nemusíte mít vybavení a počítač za desítky tisíc korun, stačí mít chuť a nápady. Originalita bývá velmi ceněna. Pokud chce člověk začít například jako Vlogger, postačí mu na začátek klidně i mobilní telefon, na LetsPlaye jsou nejdůležitější program na záznam hry nebo obrazovky počítače, mikrofon (jehož kvalita není divákovi nepříjemná), program na editaci videí (Windows Movie Maker pro začátek postačí) a samozřejmě hra, kterou chce natáčet.

Nejlepší je zvolit hru, která se vám osobně líbí a dobře hraje, a začít rovnou vydávat. Podle mě je chybou jako první video dělat zdlouhavé představení sama sebe, tím hůře ještě se ptát lidí, co byste měli točit. Nechte svůj obsah zaujmout diváky a oni si k vám cestu najdou.

Dalším doporučením je vyvarovat se zbytečně dlouhému intru. Taky není vhodné intro, které si stáhnete na internetu stejně jako dalších x lidí, takže máte na začátku videa něco, co člověk vidí u každého druhého.

Nakashi

Nakashi

Jak vznikla tvoje přezdívka Nakashi?
Vymyslet jméno bývá vždy ten největší problém a já nechtěl používat svou starou přezdívku, protože vycházela z mého jména. Tak jsem zdlouhavě přemýšlel a nakonec, z čistajasna přišlo Nakashi - krátké, lehce zapamatovatelné, dvojsmyslné, srandovní a rozhodně ne výstižné jméno. Zprvu jsem se bál, že budu považován za Vietnamce, ale brzy jsem si na něj zvykl a nikdy jsem výběru nelitoval.

Jak zvládáš popularitu? Koukal jsem, že máš snad jen samé pozitivní reakce.
Popularitu? Já si hlavně užívám tu úžasnou komunitu lidí, která se na mém kanále nastřádala, a která mě zatím, až na drobné výjimky, nikdy nezklamala. Vždy dovede podržet, když je třeba, a stále podporují mě i mojí tvorbu, čehož si vážím více než kteréhokoliv čísla, které mi YouTube ukazuje.

Změnil se nějak Minecraft poté, co ho koupil Microsoft?
Spousta lidí to tvrdí, ale je to hloupost. Minecraft vyvíjejí stále ti samí lidé a stále za tím stejným cílem. Naopak si myslím, že díky Microsoftu má Mojang lepší prostředky, a mohl tak například začít vyvíjet novou verzi určenou pro Windows 10, speciální virtuální realitu, která byla představena na letošních herních akcích, a další užitečné či méně užitečné věci. Na Minecraft samotný to ovšem dopad nemělo.

Slýchávám i názor, že Minecraft má to nejlepší za sebou. Má ovšem nějakou vážnější konkurenci? Mluví se třeba o LEGO Worlds.
Je sice pravda, že největší boom už má asi za sebou, ale podle mě má a ještě dlouho bude mít lidem hodně co nabídnout. Vzhledem k jeho neomezenosti a nesčetným módům a modpackům je dosti možné, že o něm budeme pravidelně slýchat i za 20 let.

Vážnějších konkurencí je spoustu, myslím si ale, že žádná nemá dostatečný potenciál Minecraft ohrozit. To, co je Minecraftu často vytýkáno, jako je například grafika a jednoduchost, jsou totiž jeho největší výhody. Bylo tu hodně pokusů udělat skoro-minecraft s dobrou grafikou, nebo dokonce nekostkovaný, ale grafika pak zdaleka nevypadala a neseděla tak dobře, jako když se 16 pixelů navázalo na dalších 16 pixelů.

V nekostkovaných verzích pak vznikaly při stavění divoké patvary, které hráč jen sotva vymodeloval podle svého. A pokusy napsat hru v lepším programovacím jazyce než je Java, kvůli lepšímu výkonu, by měly kromě spousty jiných nevýhod na svědomí i konec široké variace módů, protože Java je přístupná mnohem větší skupině lidí. Na mou otázku, zda by Minecraft udělal v jiném programovacím jazyce, kdyby mohl, jeden v tvůrců Minecraftu odpověděl, že Java je pro Minecraft jednoznačně nejlepší.

LEGO Worlds

LEGO Worlds

LEGO Worlds

LEGO Worlds

LEGO Worlds je toho vzácným příkladem. Je to hra na velice podobném principu, ale málokdo v ní bude stavět velkolepé chrámy či jiné šílenosti, a pokud vím, tak prvek „redstonu“- jakožto dejme tomu způsobu přenášení signálu a jiných operací, tam chybí úplně. Takže stále vidím Minecraft jako nejlepší volbu co se kreativity a troufám si říct, že i hratelnosti týká.

Hraješ i nějaké jiné hry?
Samozřejmě. Ovšem asi nesplňuji profil běžného hráče, hrajícího střílečky, závodní hry a masově multiplayerové hry. Mě spíše táhnou hry, ve kterých hraje hlavní roli tvořivost a přístup hráče. Rád si občas zahraji hru, která hráče vede příběhem a nenechá ho odbočit, ale opravdu to není můj šálek čaje.

Můžeš být konkrétnější, které hry tě poslední dobou zaujaly a proč?
Poslední dobou často hraji a dokonce na svůj kanál točím hru jménem Subnautica, což je jednoduše řečeno takový Minecraft s HD grafikou, umístěný pod hladinou oceánu s prvky vyspělé technologie. Takže o prozkoumávání hlubin, podmořská města, podvodní plavidla a další milá či nemilá překvapení v ní opravdu není nouze.

The Binding of Isaac

The Binding of Isaac

The Binding of Isaac

The Binding of Isaac

Fallout 4

Fallout 4

Poslední dobou jsem také podlehl hře The Binding of Isaac: Rebirth, ve které se pokoj po pokoji prokousáváte neuvěřitelným příběhem chlapce Isaaca, ovšem každá vaše hra je unikátní. Postupně odemykáte nové předměty a vylepšení, a kombinace předmětů a jejich synergií pokaždé vytvoří jiný zážitek a jiný styl hraní hry, kterou v podstatě hrajete pořád dokola, ovšem pokaždé s jiným průběhem.

A v neposlední řadě s blížícím se vydáním hry Fallout 4 jsem znovu podlehl předchozím dílům, které stejně jako můj oblíbený Skyrim nabízejí obrovský svět s volným pohybem a neuvěřitelným množstvím hratelného obsahu.

Bavíš se o Minecraftu s ostatními českými youtubery, případně spolupracujete, nebo se naopak vnímáte jako konkurenci?
Bavím. Obecně na YouTube sice panuje závan jisté rivality, ale já se vždy setkal s příjemným a vlídným přístupem a lidmi, kteří neberou YouTube jen jako médium, ale jako okruh přátel se stejným koníčkem.

V nedávné době jsem byl pozván do spolku youtuberů jménem Younity, kde opravdu panuje přívětivá atmosféra a lidi se tam snaží o dobrý kolektiv a příjemnou spolupráci mezi autory.

Z kostiček vyrostlo i opevněné město Minas Tirith z Pána prstenů. Zajímavé je, že na projektu pracovali pouze dva lidé a dokončení jim trvalo skoro rok.

Z kostiček vyrostlo i opevněné město Minas Tirith z Pána prstenů. Zajímavé je, že na projektu pracovali pouze dva lidé a dokončení jim trvalo skoro rok.

Raketoplán spolu se základnou vznikal jako součást pro větší projekt. Ten byl ovšem nakonec zrušen, a tak autor vystupující pod přezdívkou Corpeh dal svoji část volně ke stažení.

Raketoplán spolu se základnou vznikal jako součást pro větší projekt. Ten byl ovšem nakonec zrušen, a tak autor vystupující pod přezdívkou Corpeh dal svoji část volně ke stažení.

A když už je řeč o spolcích, tak i já jsem zakladatelem kanálu Za-Play, který shromažďuje nadějné začínající autory a dává jim možnost prosadit se v dnešním drsném světě youtube začátečníků, a i tam se snažíme tvořit dobrou komunitu a dobré vztahy. Jsem rád za každého, kdo tento kanál a jeho autory podporuje, a pomáhá tak lidem plnit si sny.

Sleduješ i nějaké zahraniční youtubery?
Samozřejmě, sleduji jich v současné době přes 100, od Pewdiepie až po troufnu si říci skoro neznámé autory. Mým největším vzorem, co se Minecraftu týká, je Etho a nejraději sleduji youtubera jménem Generikb. Nejsou to ale jen herní videa, rád se podívám například na Vsauce, Veritasium nebo třeba kanál AWEme.

Jaké máš plány do budoucna?
Pořád se snažím na své tvorbě vylepšovat co se dá, ale jedna věc je - a myslím, že mi mnozí dají za pravdu - velmi obtížná. To jest tvořit videa a další obsah v blízkosti své rodiny, respektive nerušit, nenechat se rušit, a přitom se plně soustředit. Mým snem je jednou přesunout mé „studio“ z pokoje do vhodnějších prostor, například nějaké kanceláře, jelikož to by vyřešilo většinu mých současných obtíží. Bohužel na to zatím nemám prostředky, ale já věřím a doufám, že si tento sen jednou splním.

Autor:






Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
VIDEO: Podívejte se na přepracované souboje v Mass Effect: Andromeda

Nové video z připravované sci-fi hry na hrdiny Mass Effect: Andromeda ukazuje nejenom krásu nových světů, ale především přepracované souboje.  celý článek

Overwatch
Hrou roku podle Game Awards 2016 se stala střílečka Overwatch

Hrou roku se podle ankety The Game Awards stala střílečka Overwatch, nejlepším herním studiem pak studio Blizzard. Během show bylo také odhaleno několik nových...  celý článek

Assassin's Creed 3
PC verze Assassin's Creed III bude dočasně zdarma ke stažení

Assassin's Creed III bude poslední hrou, kterou získají hráči na PC zdarma v rámci oslav třicátých narozenin společnosti Ubisoft.  celý článek

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.