Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zrušení sedm let vyvíjeného projektu Blizzard mohlo stát i miliardu

  12:35aktualizováno  12:35
Analytici odhadují, že výdaje na tvorbu hry známé pod kódovým označením Titan byly citelné. Společnost Blizzard však vývoj ukončila s ohledem na svou dobrou pověst a její případné poškození se těžko vyčísluje.

Blizzard Entertainment

O projektu Titan se hovoří již od roku 2007, konkrétní informace přitom vyplouvají na povrch teprve v posledním týdnu či dvou. Dobře známým faktem je, že to měla být on-line hra na hrdiny.

Podle zákulisních informací se měla odehrávat v blízké budoucnosti a hráči v titulu mohli chodit do zaměstnání a zakládat vlastní podniky. Nechyběla pochopitelně ani bojová složka, titul však chtěl tradiční formulku oživit o "běžný život" (čtěte více o hře).

Hráči také povětšinou očekávali, že se Titan časem stane náhradou za World of Warcraft. Ukončení projektu tak naznačuje, že se herní komunita žádné náhrady dočkat nemusí. A nic takového neslibují ani vývojáři.

Zrušení Titanu přitom pro studio Blizzard znamená citelné ztráty. Například analytik Billy Pidgeon pro server Games Industry odhaduje: "Tvůrčí náklady se mohly vyšplhat na desítky milionů, možná 50 milionů dolarů, nebo i více." To by tedy odpovídalo zhruba jedné miliardě korun.

"Náklady na nevydání hry mohou být značné, ale vydat podprůměrný titul může poškodit pověst úspěšné společnosti, jakou Blizzard je. Náklady na tvorbu je možné považovat za výzkum a vývoj, a výhody zahrnují nedocenitelné zkušenosti, značku a technologie, které lze využít i v jiných hrách," tvrdí Pidgeon.

Analytik Michael Pachter však tipuje, že dosavadní vývoj stál ještě více. "Hádám, že na tom pracovalo sto až dvě stě lidí s náklady sto tisíc dolarů za rok. To je utopených sedmdesát až sto čtyřicet milionů dolarů. Je smutné, že na to, jak je ta hra špatná, přišli až za tak dlouho. Očekávám, že začnou od začátku," myslí si Pachter. Jeho odhad by tak mohl odpovídat až 2,8 miliardě korun.

Spekuluje se o rozličných důvodech pro zrušení. Oficiální prohlášení říká, že se vývojářům nepodařilo vytvořit zábavnou verzi jejich vize. Další pak spekulují o tom, že se trh mění příliš rychle a koncept za sedm let jednoduše zastaral. Blizzard loni například naznačil, že Titan nejspíše nebude využívat systému předplatného.

Nejnovější hry od tohoto studia ostatně využívají obchodní model ke hraní zdarma a zdá se, že s tím slaví úspěch. 

Autor:


Témata: Blizzard


Nejčtenější

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Elijah Wood v hlavní roli filmového zpracování Společenstva prstenu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Další z rubriky

Diablo 2 pacifist
Pracovní inzerát prozradil přípravu remasteru Diabla 2 a Warcraftu 3

Sice to ještě není oficiální, ale vše naznačuje tomu, že vedle Starcraftu se brzy remasterované podoby dočkají i kultovní Diablo 2 a Warcraft 3.  celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Black Mesa
Předělávka legendárního Half-Life bude hotová do konce roku

Black Mesa, restaurovaná verze geniálního Half-Life, se sice o půl roku odkládá, první screenshoty z mimozemské části hry však vypadají skvěle.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.