Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zrušení sedm let vyvíjeného projektu Blizzard mohlo stát i miliardu

  12:35aktualizováno  12:35
Analytici odhadují, že výdaje na tvorbu hry známé pod kódovým označením Titan byly citelné. Společnost Blizzard však vývoj ukončila s ohledem na svou dobrou pověst a její případné poškození se těžko vyčísluje.

Blizzard Entertainment

O projektu Titan se hovoří již od roku 2007, konkrétní informace přitom vyplouvají na povrch teprve v posledním týdnu či dvou. Dobře známým faktem je, že to měla být on-line hra na hrdiny.

Podle zákulisních informací se měla odehrávat v blízké budoucnosti a hráči v titulu mohli chodit do zaměstnání a zakládat vlastní podniky. Nechyběla pochopitelně ani bojová složka, titul však chtěl tradiční formulku oživit o "běžný život" (čtěte více o hře).

Hráči také povětšinou očekávali, že se Titan časem stane náhradou za World of Warcraft. Ukončení projektu tak naznačuje, že se herní komunita žádné náhrady dočkat nemusí. A nic takového neslibují ani vývojáři.

Zrušení Titanu přitom pro studio Blizzard znamená citelné ztráty. Například analytik Billy Pidgeon pro server Games Industry odhaduje: "Tvůrčí náklady se mohly vyšplhat na desítky milionů, možná 50 milionů dolarů, nebo i více." To by tedy odpovídalo zhruba jedné miliardě korun.

"Náklady na nevydání hry mohou být značné, ale vydat podprůměrný titul může poškodit pověst úspěšné společnosti, jakou Blizzard je. Náklady na tvorbu je možné považovat za výzkum a vývoj, a výhody zahrnují nedocenitelné zkušenosti, značku a technologie, které lze využít i v jiných hrách," tvrdí Pidgeon.

Analytik Michael Pachter však tipuje, že dosavadní vývoj stál ještě více. "Hádám, že na tom pracovalo sto až dvě stě lidí s náklady sto tisíc dolarů za rok. To je utopených sedmdesát až sto čtyřicet milionů dolarů. Je smutné, že na to, jak je ta hra špatná, přišli až za tak dlouho. Očekávám, že začnou od začátku," myslí si Pachter. Jeho odhad by tak mohl odpovídat až 2,8 miliardě korun.

Spekuluje se o rozličných důvodech pro zrušení. Oficiální prohlášení říká, že se vývojářům nepodařilo vytvořit zábavnou verzi jejich vize. Další pak spekulují o tom, že se trh mění příliš rychle a koncept za sedm let jednoduše zastaral. Blizzard loni například naznačil, že Titan nejspíše nebude využívat systému předplatného.

Nejnovější hry od tohoto studia ostatně využívají obchodní model ke hraní zdarma a zdá se, že s tím slaví úspěch. 

Autor:


Témata: Blizzard


Nejčtenější

Might & Magic: Showdown
Vzniká další hra pod značkou Might & Magic. Fandy ovšem nepotěší

Možná jste se stejně jako my zaradovali, když jste spatřili spojení slov Might & Magic. Jenže vystřízlivění přišlo záhy. S oblíbeným světem má nová hra...  celý článek

Gabe Newell
Šéf Valve odpovídal na dotazy fanoušků. Vybíráme to nejzajímavější

Vyjde někdy Half-Life 3? Nejčastější dotaz fanoušků Valve je zároveň otázkou, která i po internetové diskusi s ředitelem společnosti Gabem Newellem zůstala...  celý článek

Rust
Obchod nabízí nejlepší hry „loňského“ roku s parádní slevou

Provozovatelé Humble Bundle učinili odvážný krok. Sestavili balík z her, které podle nich a jejich zákazníků patří mezi nejlepší hry z loňských slev. Všechny...  celý článek

Gravity Rush 2
RECENZE: Gravity Rush 2 je další parádní exkluzivita na PlayStation 4

Jedna z nejlepších her pro handheld PlayStation Vita se dočkala pokračování, které jde mnohem dále než originál. Na první pohled možná vypadá obyčejně, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.