Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zrušení sedm let vyvíjeného projektu Blizzard mohlo stát i miliardu

  12:35aktualizováno  12:35
Analytici odhadují, že výdaje na tvorbu hry známé pod kódovým označením Titan byly citelné. Společnost Blizzard však vývoj ukončila s ohledem na svou dobrou pověst a její případné poškození se těžko vyčísluje.

Blizzard Entertainment

O projektu Titan se hovoří již od roku 2007, konkrétní informace přitom vyplouvají na povrch teprve v posledním týdnu či dvou. Dobře známým faktem je, že to měla být on-line hra na hrdiny.

Podle zákulisních informací se měla odehrávat v blízké budoucnosti a hráči v titulu mohli chodit do zaměstnání a zakládat vlastní podniky. Nechyběla pochopitelně ani bojová složka, titul však chtěl tradiční formulku oživit o "běžný život" (čtěte více o hře).

Hráči také povětšinou očekávali, že se Titan časem stane náhradou za World of Warcraft. Ukončení projektu tak naznačuje, že se herní komunita žádné náhrady dočkat nemusí. A nic takového neslibují ani vývojáři.

Zrušení Titanu přitom pro studio Blizzard znamená citelné ztráty. Například analytik Billy Pidgeon pro server Games Industry odhaduje: "Tvůrčí náklady se mohly vyšplhat na desítky milionů, možná 50 milionů dolarů, nebo i více." To by tedy odpovídalo zhruba jedné miliardě korun.

"Náklady na nevydání hry mohou být značné, ale vydat podprůměrný titul může poškodit pověst úspěšné společnosti, jakou Blizzard je. Náklady na tvorbu je možné považovat za výzkum a vývoj, a výhody zahrnují nedocenitelné zkušenosti, značku a technologie, které lze využít i v jiných hrách," tvrdí Pidgeon.

Analytik Michael Pachter však tipuje, že dosavadní vývoj stál ještě více. "Hádám, že na tom pracovalo sto až dvě stě lidí s náklady sto tisíc dolarů za rok. To je utopených sedmdesát až sto čtyřicet milionů dolarů. Je smutné, že na to, jak je ta hra špatná, přišli až za tak dlouho. Očekávám, že začnou od začátku," myslí si Pachter. Jeho odhad by tak mohl odpovídat až 2,8 miliardě korun.

Spekuluje se o rozličných důvodech pro zrušení. Oficiální prohlášení říká, že se vývojářům nepodařilo vytvořit zábavnou verzi jejich vize. Další pak spekulují o tom, že se trh mění příliš rychle a koncept za sedm let jednoduše zastaral. Blizzard loni například naznačil, že Titan nejspíše nebude využívat systému předplatného.

Nejnovější hry od tohoto studia ostatně využívají obchodní model ke hraní zdarma a zdá se, že s tím slaví úspěch. 

Autor:


Témata: Blizzard


Nejčtenější

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Další z rubriky

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.