Závodů s tematikou NASCAR jsme si dosud v našich končinách mnoho neužili, ať již jsou důvody jakékoliv (nejvýznamnějším z nich bude jistě zdejší nízká popularita této motoristické disciplíny). A ať už se na dané téma díváte jakkoli, je třeba uznat, že je to zcela nepochybně škoda. Závody NASCAR jsou totiž po chvíli sledování nejen vcelku atraktivními, ale představují i poměrně vhodný materiál pro videoherní zpracování, kterého jsme si mohli užít naposledy již někdy dost dávno. Letos se ale v Electronic Arts smilovali a pamatovali i na nás Evropany, za což jim patří velký dík, jelikož si upřímně přiznejme, že série Formula One i WRC jsou sice fajn, ale jinak zde fanoušek skutečného motosportu mezi videohrami zase až tak na výběr nemá.
Velmi slušně si chlapci z EA poradili s jízdním modelem, který je velmi vyvážený a přesný.
Můžeme EA vyčítat cokoli: mamonářství, recyklování stále stejných nápadů nebo třeba prznění fotbalu a hokeje. Co jim ale upřít nelze je skutečnost, že typické americké sporty vždy uměli na výbornou a jak dokazuje NASCAR 06, umějí to stále. Výsledkem je i jakási lehčí forma osvěty, kdy zalíbení v pro nás netradičních sportech po zahrání hry najde čas od času i nějaký ten „analfabet“, který byl do té doby přesvědčen, že americké sporty jsou stupidní. Není lepšího příkladu než Tomáš Enge, na němž je vidět, že zdaleka ne každý, kdo umí perfektně řídit auta, bude okamžitě dávat na frak maníkům a jedné slepici v americké formulové sérii IRL. Holt, jezdit po rovinkách a občas zatočit doleva zdaleka není taková brnkačka, jak by to na papíře mohlo vypadat.A přesně tento aspekt se novým NASCARům daří ztvárnit velice dobře. Uniformní okruhy, uniformní auta a další záležitosti daly tvůrcům prostor k tomu, aby se mohli soustředit na ztvárnění všech jemných nuancí nascarového závodění. Poněkud krutou daní je ovšem poměrně dosti nekvalitní, respektive dosti nelíbivá grafika, která v prvním okamžiku člověka poměrně dost zarazí. Na druhou stranu je to ale příjemné v tom, že je vidět, že ani hry pro Xbox nemusí disponovat stále podobnou technicky kvalitní, ale poněkud fádní grafikou :-). Co se týče prezentace ale naopak potěší krátká videa přímo se závodníky NASCAR, která jsou umístěna před některými herními misemi. Na obranu grafiky navíc poznamenejme, že hra po značnou část doby pracuje s dobrou dvacítkou závodních vozů, které se pohybují po trati, přičemž tak vysoký počet dnes u závodních her ještě zdaleka není obvyklý.
Zejména náruživější příznivci motoristického sportu by neměli příliš váhat.
Nabídka hry je poměrně pestrá, ale na druhou stranu v zásadě i klasická. Těžištěm hry je kariéra, kdy si nejprve v rámci dostupných možností vytvoříte vlastního závodníka, sepíšete první závodní kontrakt a vydáváte se vstříc závodní kariéře. Začínáte v některé z nižších soutěží, ale časem se s úspěchy objeví i lepší nabídky. V závodech získáváte peníze a slávu a to tak dlouho, dokud se nestanete ultimativní nascarovou superstar. Vedle kariéry je zde i pár dalších režimů, v nich plníte různé úkoly, za něž získáváte další bonusy, takže celkově v zásadě nic nového pod sluncem. Virtuálním mobilním telefonem nebo e-mailem vám průběžně chodí jak nové nabídky, tak i různé zprávy nejen od vašeho agenta, čímž se dostáváme k velmi zajímavé skutečnosti. Autoři totiž chtěli zpracovat tematiku NASCAR skutečně do detailu, a tak se zde setkáme vedle klasických závodů i s nejrůznějšími charitativními podniky, akcemi pro sponzory, merchandisingem a dalšími aktivitami.
|
NASCAR 05 tak opět představuje jakousi osvětu nejen pro fanoušky motorismu a dokonce se dá říci, že je nástrojem mnohem názornějším nežli kterýkoliv jiný závodní simulátor, kde se jezdí na klasických okruzích a ne na oválech. Pokud vám to nedává smysl, zkuste se na to podívat takto: zatímco v Gran Turismu závisí chování vozu a předvedený výkon na spoustě faktorů (namátkou kupříkladu třída, typ náhonu atd.), zde se setkáváme s mnohem unifikovanějším závodním prostředím v němž toho není zase tolik, abyste se v tom mohli ztratit, a tak mnohem lépe můžete zkoumat chování vozu v zatáčkách s různým stupněm klopení či rozdílným poloměrem. Ve výsledku tak mnohem dříve přijde pocit, že hře již opravdu dobře rozumíte a víte, co přesně máte dělat.
A to rozhodně není k zahození. Stejně jako zvuková stránka hry. I když, upřímně řečeno, nevíme, jak přesně má v reálu
|
NASCAR 06: Total Team Control | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|