Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezi násilím ve hrách a skutečném světě není spojitost, tvrdí vědec

aktualizováno 
Vědec Christopher Ferguson požádal mocenské síly, aby přestaly mylně označovat videohry za zdroj kriminality. Jako psycholog se zabývá dopadem násilného obsahu v různých formách médií na chování ve skutečném světě.

Některé tituly by bez násilí ztratily část svého kouzla. Ilustrační obrázek

Ferguson pracuje na Stetsonově univerzitě na Floridě a proti častým tvrzením o domnělém spojení vystupuje opakovaně. Říká totiž, že pro to neexistují důkazy.

Nově zpracoval vlastní studii, ve které porovnává čas trávený s hraním her v letech 1996 až 2011 s mírou násilí mladistvých za stejné období. Ferguson v souvislosti s tím vychází z hypotézy, že hry jako zdroj skutečného násilí musely vést k nárůstu kriminality. Se zlepšující se grafikou totiž násilí ve hrách začíná být detailnější.

Vědcova studie však neodhalila, že by se množství násilí ve skutečném světě zvyšovalo. U mladistvých naopak ve sledovaném období četnost klesala. Ferguson však netvrdí, že by hry měly tlumící efekt. Rozdílná čísla přičítá náhodě, v různých letech se čísla mohou různit.

Jak je tedy možné, že jsou Fergusonovy závěry v rozporu s řadou předchozích studií? Všechny se totiž zaměřovaly na krátkodobý vliv her na násilí. Měřily tedy, jestli například při zabití virtuálního nepřítele stoupne agresivita hráče. A z emocionálních změn trvajících několik sekund vysuzovaly závěry pro skutečný svět.

Hatred

Hatred

Ferguson je první, kdo situaci porovnal s dlouhodobými statistikami a jeho závěry jsou značně odlišné.

Ve své studii tak napsal: „Společnost má jen omezené množství zdrojů, které může soustředit na omezení zločinnosti. Hrozí proto, že určení chybného problému, jakým je třeba násilí v médiích, může společnost odlákat od důležitějších otázek, jakými jsou chudoba, vzdělání, profesní nerovnosti a mentální zdraví.“

Vědec proto doufá, že jeho výzkum pomůže společnosti, aby se soustředila na důležitější témata.

masovým vrahem ve hře Hatred

Autor:


Témata: Psycholog


Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Další z rubriky

Cosplay na akci Blizzcon - Alexstrasza
Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale...  celý článek

Představení konzole Switch
VIDEO: Představujeme experimentální konzoli Switch

Nová konzole Switch je od třetího března v prodeji, a jak už je u Nintenda zvykem, jde opět o netradiční kousek. Nejdůležitější prvky představujeme na videu.   celý článek

Ovládání Oculus Touch
KOMENTÁŘ: Miliardové odškodné v boji o virtuální realitu není to hlavní

Čísla jsou zvláštní věc. Dvanáct a půl miliardy korun je podle většiny měřítek enormní suma. Jenže ve sporu o práva k virtuální realitě není až tak zásadní....  celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.