Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mezi násilím ve hrách a skutečném světě není spojitost, tvrdí vědec

aktualizováno 
Vědec Christopher Ferguson požádal mocenské síly, aby přestaly mylně označovat videohry za zdroj kriminality. Jako psycholog se zabývá dopadem násilného obsahu v různých formách médií na chování ve skutečném světě.

Některé tituly by bez násilí ztratily část svého kouzla. Ilustrační obrázek

Ferguson pracuje na Stetsonově univerzitě na Floridě a proti častým tvrzením o domnělém spojení vystupuje opakovaně. Říká totiž, že pro to neexistují důkazy.

Nově zpracoval vlastní studii, ve které porovnává čas trávený s hraním her v letech 1996 až 2011 s mírou násilí mladistvých za stejné období. Ferguson v souvislosti s tím vychází z hypotézy, že hry jako zdroj skutečného násilí musely vést k nárůstu kriminality. Se zlepšující se grafikou totiž násilí ve hrách začíná být detailnější.

Vědcova studie však neodhalila, že by se množství násilí ve skutečném světě zvyšovalo. U mladistvých naopak ve sledovaném období četnost klesala. Ferguson však netvrdí, že by hry měly tlumící efekt. Rozdílná čísla přičítá náhodě, v různých letech se čísla mohou různit.

Jak je tedy možné, že jsou Fergusonovy závěry v rozporu s řadou předchozích studií? Všechny se totiž zaměřovaly na krátkodobý vliv her na násilí. Měřily tedy, jestli například při zabití virtuálního nepřítele stoupne agresivita hráče. A z emocionálních změn trvajících několik sekund vysuzovaly závěry pro skutečný svět.

Hatred

Hatred

Ferguson je první, kdo situaci porovnal s dlouhodobými statistikami a jeho závěry jsou značně odlišné.

Ve své studii tak napsal: „Společnost má jen omezené množství zdrojů, které může soustředit na omezení zločinnosti. Hrozí proto, že určení chybného problému, jakým je třeba násilí v médiích, může společnost odlákat od důležitějších otázek, jakými jsou chudoba, vzdělání, profesní nerovnosti a mentální zdraví.“

Vědec proto doufá, že jeho výzkum pomůže společnosti, aby se soustředila na důležitější témata.

masovým vrahem ve hře Hatred

Autor:


Témata: Psycholog


Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.