Hra na hrdiny Planescape: Torment

Hra na hrdiny Planescape: Torment

Vzniká následovník kritikou ověnčené hry na hrdiny Planescape: Torment

  • 8
Oživení klasického titulu Planescape: Torment požehnal jeho hlavní návrhář. Tím byl Chris Avellone, který momentálně pracuje na vlastní hře, známé jako Project Eternity. Vývoje se tak ujme druhý nejvýznamnější návrhář původní hry, Colin McComb.

McComb bude spolupracovat se společností inXile, která momentálně pracuje na titulu Wasteland 2. Avellone i McComb totiž v létě s určitou pravidelností o oživení Planescape: Torment diskutovali.

"Řekl jsem Chrisovi, že na následovníkovi Tormentu nebudu pracovat bez jeho požehnání," prohlásil McComb pro britský server Eurogamer. Avellone pak po dalších diskuzích vývoj hry posvětil.

McComb v reakci na to kontaktoval i vlastníka značky, kterou je společnost Wizards of the Coast. Jednání sice nikam nevedlo, oba návrháři však dohled Wizards of the Coast stejně nepovažovali za vhodný. Nejlepším řešením je tak duchovní následovník hry.

Své úvahy o možném směřování hry McComb zveřejnil 30. listopadu na svém blogu. Hovoří například o umístění hry do jiného prostředí nebo o využití jiných herních pravidel, než jsou ta pro stolní hru Dungeons & Dragons.

Rád by prý příběhové osy rozdělil jinak než na dobré a špatné či jako pořádek a chaos. Příběh Tormentu prý podle jeho názoru byl vždy především velmi osobní.

"Mám řadu nápadů, co by mohlo být v nové Torment hře," píše McComb. "Mým hlavním cílem by každopádně bylo vyprávět příběh, který připomíná původní Torment, aniž by se po něm opičil."

Projekt je prý v rané fázi předprodukce a McComb vývojářský tým teprve sestavuje. A návrhář zatím odmítá odpovědět na otázku, jestli chce pro financování využít server Kickstarter.

Titul Planescape: Torment z roku 1999 je jednou z nejlépe hodnocených her na hrdiny. Na agregátu hodnocení Metacritic získal souhrnné skóre 91 %.