Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Nový Quake se loučí s tradicemi. Informace znějí otřesně

  12:09aktualizováno  12:09
Ačkoliv her ve stylu původního Quaka v poslední dekádě příliš nevyšlo, vývojáři nového dílu odbočují od zvyklostí a raději kopírují stávající trendy. Titul Quake Champions tak zahrnuje postavy se speciálními dovednostmi, které se ještě dělí mezi rozličná povolání.

Návrh Quake Champions z dostupných informací působí jako nepovedená snaha o opatrné našlapování. Na sérii se totiž tvůrci pokoušejí odkazovat pomocí tradičních zbraní, zavedených postav i ikonických úrovní. Zároveň se však odklánějí od čistokrevné akce a přidávají zcela nadbytečné prvky, jež se značkou Quake naprosto nejdou dohromady.

Nové video odhalilo čtyři postavy a jejich dynamiku. Vývojáři tvrdí, že Quaka každý člověk hraje odlišně. Někteří lidé jsou prý útočnější typy, jiní preferují defenzivnější hru. To je však podle našich zkušeností nesmysl a styl hry se u zkušených hráčů odvíjí spíše od situace, tedy počtu životů, dostupných zbraní a odhadu, jak je na tom nepřítel.

„Hrdiny jsme navrhli tak, aby mohli zapadat do vašeho herního stylu. Můžete najít postavu, která se hodí právě pro vás a taktické možnosti můžete prohloubit využitím aktivní dovednosti. Ta pomáhá také při týmové hře,“ tvrdí ředitel studia id Software Tim Willits.

Záběr z filmové ukázky ke Quake Champions
Záběr z filmové ukázky ke Quake Champions

Záběry z filmové ukázky ke Quake Champions

Jeden hrdina tak může díky termovizi dočasně sledovat nepřátele přes zdi, další pak útočí s rozběhem a přiráží nepřátele ke stěně. Oboje přitom ve spojení s Quakem působí jako projev ryzího šílenství.

Quake Champions čím dál více připomíná populární akci Overwatch. Ta je sice excelentní, snaha napodobit ji však působí jako zneužití značky Quake.

Nezbývá než doufat, že tvůrci situaci napraví. Jsou to ostatně autoři excelentní kampaně v letošním DOOMu, a šance na záchranu tak existuje. DOOM však trpěl na bídně zpracovanou síťovou hrou, vytvořenou odlišným studiem. A lze předpokládat, že její návrh schvaloval zástupce id Softwaru.

Bude zajímavé sledovat, jestli vývojáři zareagují na reakce skalních fanoušků. Citelná část palců u videa ukazuje směrem dolů, což o nadšení hráčů leccos vypovídá.

Situaci také nijak neprospívá naprosto nevýrazná grafická stylizace, která spíše připomíná sérii Gears of War. Nezbývá proto než věřit, že se vizuální pojetí hry od animované ukázky bude značně lišit.

Autor:


Témata: DOOM, software




Nejčtenější

Batman: Arkham VR (PS4)
RECENZE: Batman VR je zatím nelepší hra pro virtuální realitu

Splněný sen všech fanoušků komiksů je tady a s ním i ta nejzábavnější hodinka.  celý článek

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.